KittyMaMa skriver:
Vi har samme problem med Viola, - vi var først bange for hun havde kolik, men jeg ved ikkke rigtigt. En ting er sikkert hun har ondt i maven! - Og det starter efter hun har spist. Hun har også mange fyldte bleer..
Hun er en lille basse og har taget 600 g på siden fødslen + det tabte (hun er 3 uger), hun vejede 3680 g ved fødslen og nu siger vægten 4300 g. Det vil jo sige at hun spiser meget (jeg ammer), og hvis hun fik lov ville hun gerne spise hver anden time. - Men altså alt det her mad kan i følge sp. give uro og smerter i maven og (for) mange lorte bleer...
Vi er startet til zoneterapeut (har været afsted to gange) og det hjælper altså lige så stille. Også prøver jeg så vidt det overhovedet er muligt kun at give hende mad hver 3. time og gerne mindre ofte, så hendes mave kan få lidt ro. - Hun får jo rigeligt mad, - sådan som hun vokser og tager på... Ind imellem har vi efter sp. anvisninger givet hende lidt sukker vand (100 ml vand til 1 tske sukker), - det virker smertelindrende! - Og har hjulpet Viola hver gang.
Ved ikke om det kan være det Mynthe `lider´ af? Det er ganske forfærdeligt når de græder helt utrøsteligt, og man kan mærke de har ondt...
- Så kan godt forstå du er fortvivlet!
Knus Katja
Ps. Hvordan går det med væsken og dine hænder?
Detlyder bestemt meget som vores situation det der.
Vi har også MANGE lortebleer, hver gang hun bliver skiftet er det fordi hun har lavet - og det er tit. Bare hun prutter kommer der afføring med ud.
Jeg blev indlagt nogle dage efter vi egentlig var udskrevet efter fødslen og der fik vi hende vejet, 4 dage senere kom SP så her hjem og hun havde taget 500 gr. på på de 4 dage 
Hun er også begyndt at gylpe en del, så min vurdering er også, at hun bestemt får nok at spise.
Hvordan holder du Viola hen mht mad? Mynthe begynder altid og græde fordi hun er sulten.
Er det når hun er rigtig ked af det I giver det sukkervand? Hvordan giver I det? Og hvor ofte må de få det hvis det er?
Det er SUPER fortvivlende de græder sådan og jeg kan bare høre det gør så ondt på hende og DET gør ondt på mig 
Hvad gør zoneterapi i forhold til det her problem så?
Mht. væsken er det bare 1000 gange bedre 
Det blev det hurtigt. Havde efter 1 uge tabt 13 kg. ud af de 16 jeg havde taget på. Og nu mangler jeg kun knap 2 kg. - så er sikker på der var en røvfuld af væske 
Mine håndled er stadig ømme, men de har jo også været belastet længe jo.....
Tak fordi du spurgte
og tak for dit svar