Hun græder når hun har spist :-(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. februar 2012

MaybeBaby

CmarianN skriver:

Hej derude!

Har en lille Mynthe på 3 uger, som de sidste 5 dages tid er begyndt at græde/skrige helt hysterisk. Det virker som om hun får ondt i maven. Det er ik pga forstoppelse, for hun kommer af med afføring flere gange dagligt!

Nogen der har prøvet det, som har gode fif?

Help!!!!

Læste herinde om nogle med babyer med reflux (mener jeg de kaldte det) Hvor maden kører sådan lidt op og ned i spiserøret eller lign. Måske du kan google det, hvis alle de gode ideer til ondt i maven ikke hjælper. Eller spørge herinde

/Mette - Der elsker navnet Mynthe

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. februar 2012

CmarianN

Chris86 skriver:

Tjo sku man synes

Kan du ikke prøve at malke ud og så prøve med en flaske m. ventil i? Og se om det hjælper...

JO det er da en mulighed - men puha det ville føles som et nederlag at skulle droppe amning :-(

Anmeld

24. februar 2012

CmarianN

Månsson skriver:

Ku læse hun døjede med luft i maven så hvis det er det der driller så prøv og hør din læge om det ku være en ide med mælkesyrebakterier, det hjalp på min datters luft da jeg ammede.. havde prøvet alle stillinger i bogen og intet hjalp, så fik hun det og siden har der intet været.. Det er en harmøls ting altså mælkesyrebakterier da vi selv danner dem men babyers mave er jo ikke så langt i udviklingen..

Nå for Søren da... Din datter fik også altid for meget luft med ind under amning?

Øv man ik kan få fat i lægen mere i dag...

Anmeld

24. februar 2012

Chris86

CmarianN skriver:

JO det er da en mulighed - men puha det ville føles som et nederlag at skulle droppe amning :-(

Sagde ikke du skulle droppe det Bare prøv om det for at se, om det ER fordi hun ik laver vacum....

Ammede kun i to uger ca og GUUUUD en befrielse at starte på flaske i stedet!

Anmeld

24. februar 2012

CmarianN

MaybeBaby skriver:

Læste herinde om nogle med babyer med reflux (mener jeg de kaldte det) Hvor maden kører sådan lidt op og ned i spiserøret eller lign. Måske du kan google det, hvis alle de gode ideer til ondt i maven ikke hjælper. Eller spørge herinde

/Mette - Der elsker navnet Mynthe

Ja det kender jeg godt til... Ku da lige prøve at læse lidt om det!

Tak for tippet 

Anmeld

24. februar 2012

CmarianN

Chris86 skriver:

Sagde ikke du skulle droppe det Bare prøv om det for at se, om det ER fordi hun ik laver vacum....

Ammede kun i to uger ca og GUUUUD en befrielse at starte på flaske i stedet!

Nårh nej, men hvis det så ér det, kan jeg vel ik vende tilbage til amning, mere det jeg tænkte 

Anmeld

24. februar 2012

Chris86

CmarianN skriver:

Nårh nej, men hvis det så ér det, kan jeg vel ik vende tilbage til amning, mere det jeg tænkte 

Hvorfor ikke? Du sku jo bare prøve at malke dig eget ud og komme i flasken... (som hvis hun nu skulle passes)
Så kan du vel hurtigt se,om hun har lettere ved flasken...

Men ja, hvis så det hjælper med flasken, så skal du jo igang med at få hende til at få ordentligt fat på brystet...

Anmeld

24. februar 2012

KittyMaMa

CmarianN skriver:

Hej derude!

Har en lille Mynthe på 3 uger, som de sidste 5 dages tid er begyndt at græde/skrige helt hysterisk. Det virker som om hun får ondt i maven. Det er ik pga forstoppelse, for hun kommer af med afføring flere gange dagligt!

Nogen der har prøvet det, som har gode fif?

Help!!!!

Vi har samme problem med Viola, - vi var først bange for hun havde kolik, men jeg ved ikkke rigtigt. En ting er sikkert hun har ondt i maven! - Og det starter efter hun har spist. Hun har også mange fyldte bleer..

Hun er en lille basse og har taget 600 g på siden fødslen + det tabte (hun er 3 uger), hun vejede 3680 g ved fødslen og nu siger vægten 4300 g. Det vil jo sige at hun spiser meget (jeg ammer), og hvis hun fik lov ville hun gerne spise hver anden time. - Men altså alt det her mad kan i følge sp. give uro og smerter i maven og (for) mange lorte bleer...

Vi er startet til zoneterapeut (har været afsted to gange) og det hjælper altså lige så stille. Også prøver jeg så vidt det overhovedet er muligt kun at give hende mad hver 3. time og gerne mindre ofte, så hendes mave kan få lidt ro. - Hun får jo rigeligt mad, - sådan som hun vokser og tager på... Ind imellem har vi efter sp. anvisninger givet hende lidt sukker vand (100 ml vand til 1 tske sukker), - det virker smertelindrende! - Og har hjulpet Viola hver gang.

Ved ikke om det kan være det Mynthe `lider´ af? Det er ganske forfærdeligt når de græder helt utrøsteligt, og man kan mærke de har ondt...  - Så kan godt forstå du er fortvivlet!

Knus Katja

Ps. Hvordan går det med væsken og dine hænder?

Anmeld

24. februar 2012

CmarianN

KittyMaMa skriver:

Vi har samme problem med Viola, - vi var først bange for hun havde kolik, men jeg ved ikkke rigtigt. En ting er sikkert hun har ondt i maven! - Og det starter efter hun har spist. Hun har også mange fyldte bleer..

Hun er en lille basse og har taget 600 g på siden fødslen + det tabte (hun er 3 uger), hun vejede 3680 g ved fødslen og nu siger vægten 4300 g. Det vil jo sige at hun spiser meget (jeg ammer), og hvis hun fik lov ville hun gerne spise hver anden time. - Men altså alt det her mad kan i følge sp. give uro og smerter i maven og (for) mange lorte bleer...

Vi er startet til zoneterapeut (har været afsted to gange) og det hjælper altså lige så stille. Også prøver jeg så vidt det overhovedet er muligt kun at give hende mad hver 3. time og gerne mindre ofte, så hendes mave kan få lidt ro. - Hun får jo rigeligt mad, - sådan som hun vokser og tager på... Ind imellem har vi efter sp. anvisninger givet hende lidt sukker vand (100 ml vand til 1 tske sukker), - det virker smertelindrende! - Og har hjulpet Viola hver gang.

Ved ikke om det kan være det Mynthe `lider´ af? Det er ganske forfærdeligt når de græder helt utrøsteligt, og man kan mærke de har ondt...  - Så kan godt forstå du er fortvivlet!

Knus Katja

Ps. Hvordan går det med væsken og dine hænder?

Detlyder bestemt meget som vores situation det der.

Vi har også MANGE lortebleer, hver gang hun bliver skiftet er det fordi hun har lavet - og det er tit. Bare hun prutter kommer der afføring med ud. 

Jeg blev indlagt nogle dage efter vi egentlig var udskrevet efter fødslen og der fik vi hende vejet, 4 dage senere kom SP så her hjem og hun havde taget 500 gr. på på de 4 dage 

Hun er også begyndt at gylpe en del, så min vurdering er også, at hun bestemt får nok at spise.

Hvordan holder du Viola hen mht mad? Mynthe begynder altid og græde fordi hun er sulten.

Er det når hun er rigtig ked af det I giver det sukkervand? Hvordan giver I det? Og hvor ofte må de få det hvis det er?

Det er SUPER fortvivlende de græder sådan og jeg kan bare høre det gør så ondt på hende og DET gør ondt på mig 

Hvad gør zoneterapi i forhold til det her problem så?

Mht. væsken er det bare 1000 gange bedre 

Det blev det hurtigt. Havde efter 1 uge tabt 13 kg. ud af de 16 jeg havde taget på. Og nu mangler jeg kun knap 2 kg. - så er sikker på der var en røvfuld af væske 

Mine håndled er stadig ømme, men de har jo også været belastet længe jo.....

Tak fordi du spurgte  og tak for dit svar 

Anmeld

24. februar 2012

Gaia

CmarianN skriver:

Detlyder bestemt meget som vores situation det der.

Vi har også MANGE lortebleer, hver gang hun bliver skiftet er det fordi hun har lavet - og det er tit. Bare hun prutter kommer der afføring med ud. 

Jeg blev indlagt nogle dage efter vi egentlig var udskrevet efter fødslen og der fik vi hende vejet, 4 dage senere kom SP så her hjem og hun havde taget 500 gr. på på de 4 dage 

Hun er også begyndt at gylpe en del, så min vurdering er også, at hun bestemt får nok at spise.

Hvordan holder du Viola hen mht mad? Mynthe begynder altid og græde fordi hun er sulten.

Er det når hun er rigtig ked af det I giver det sukkervand? Hvordan giver I det? Og hvor ofte må de få det hvis det er?

Det er SUPER fortvivlende de græder sådan og jeg kan bare høre det gør så ondt på hende og DET gør ondt på mig 

Hvad gør zoneterapi i forhold til det her problem så?

Mht. væsken er det bare 1000 gange bedre 

Det blev det hurtigt. Havde efter 1 uge tabt 13 kg. ud af de 16 jeg havde taget på. Og nu mangler jeg kun knap 2 kg. - så er sikker på der var en røvfuld af væske 

Mine håndled er stadig ømme, men de har jo også været belastet længe jo.....

Tak fordi du spurgte  og tak for dit svar 

Prøv at give sutten når hun græder. Måske hun slet ikke er sulten, men bare har et stort suttebehov. Så måske hun faktisk bliver overmæt og derfor for ondt? Bare en tanke. Håber i finder ud af hvad der plager hende. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.