Spørgsmål til en aflastningsfamilie??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. februar 2012

B&J

wamse skriver:

Er super spændt på at se det, men uhh nu synes jeg pludselig ikke, at  jeg vil slippe min datter Men ved at det er det bedste for os begge.

Håber at det bliver en god oplevelse for min datter, og jeg kan bruge weekenden på at tanke op 

det gør det helt sikkert søde det er lige i starten det kan være svært nyt sted uden mor osv... sådan havde jeg det helt klart... men også sjovt at prøve en masse andre ting som min mor ikke gjorde eller kunne give mig som ferie

men også bare luft rum

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. februar 2012

wamse

B&J skriver:

det gør det helt sikkert søde det er lige i starten det kan være svært nyt sted uden mor osv... sådan havde jeg det helt klart... men også sjovt at prøve en masse andre ting som min mor ikke gjorde eller kunne give mig som ferie

men også bare luft rum

Åh jeg håber virkelig at det bliver fantastisk for hende Jeg har super svært ved at være alene og at slippe hende, og kommer til at savne hende helt vildt

Anmeld

23. februar 2012

B&J

wamse skriver:

Åh jeg håber virkelig at det bliver fantastisk for hende Jeg har super svært ved at være alene og at slippe hende, og kommer til at savne hende helt vildt

det kan jeg godt forstå du har for det er jo dit barn og kærligheden skriger jo

men det skal nok gå

Anmeld

23. februar 2012

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20

hvor religiøse de er?

hvordan deres rutiner er mht sengetider og spisetider?

hvordan er deres netværk? bor der familie i nærheden der kan være med til at gøre barnets netværk endnu større?

det med konflikthåndtering ville også være vigtigt... hvordan gør de hvis barnet ikke lytter efter? hvilke konsekvenser ville der være og hvilke goder ved at man opførte sig ordentligt?

men uha det er svært sys jeg... i det hele taget bare tanken om at vores lille søn bare skal afsted i dagpleje skræmmer mig virkelig selvom der stadig er 3 mdr. endnu...

Anmeld

23. februar 2012

wamse

nettemor skriver:

For mig ville det også næsten være det aller vigtigste. Altså selvfølgelig skal man ikke være fuldstændig modsat i alt når det kommer til opdragelse osv  men det skader ikke med lidt forskel Det vigtigste er at du er tryg ved det. Og at din datter kan blive tryg ved det.

Det hjælper ingenting at de takler alt som du ønsker og håber hvis du ikke stoler nok på dem og jeres kemi til at slippe din datter hos dem.

Jeg ved godt det ikke er helt det samme men den dagplejemor vi startede med til vores søn havde rigtig mange værdier som vi var glade for. Men hverken vi eller vores søn blev nogensinde helt helt glade og tilpasse. Hun endte så med at blive langtids sygemeldt og han fik derfor tilbud om en anden dagpleje mor og her er kemien bare perfekt. Hun gør ikke alle ting som vi ville ha gjort det men det er småting. For os er hun verdens bedste dagplejemor for hun passer bare lige til os

Det er det du skal gå efter. For flere familier kan godt have de samme værdier / regler og levestil men ikke alle er der nødvendigvis god kemi med..

Det min datter aller mest har brug for, er bare nogle som kan give hende nogle positive oplevelser, og har overskud til hende

Hun er sådan en forsigtig lille mus, der bare har brug for at der er hjerterum

Så jeg har mest af alt brug for at mærke efter når jeg ser dem på mandag. Jeg ved min socialrådgiver synes de ville være perfekte, og hun er virkelig et menneske, der har sat sig ind i, hvem min datter er.

Anmeld

23. februar 2012

wamse

Wampires skriver:

hvor religiøse de er?

hvordan deres rutiner er mht sengetider og spisetider?

hvordan er deres netværk? bor der familie i nærheden der kan være med til at gøre barnets netværk endnu større?

det med konflikthåndtering ville også være vigtigt... hvordan gør de hvis barnet ikke lytter efter? hvilke konsekvenser ville der være og hvilke goder ved at man opførte sig ordentligt?

men uha det er svært sys jeg... i det hele taget bare tanken om at vores lille søn bare skal afsted i dagpleje skræmmer mig virkelig selvom der stadig er 3 mdr. endnu...

Det skræmmer mig også helt vildt, for jeg ved jo bedst, for hun har altid været sammen med mig. Men denne her familie er "headhunted" til min datter, og det sættes igang for at jeg får mere overskud igen 

Men det er svært, rigtig svært

Anmeld

23. februar 2012

Nettemor

wamse skriver:

Det min datter aller mest har brug for, er bare nogle som kan give hende nogle positive oplevelser, og har overskud til hende

Hun er sådan en forsigtig lille mus, der bare har brug for at der er hjerterum

Så jeg har mest af alt brug for at mærke efter når jeg ser dem på mandag. Jeg ved min socialrådgiver synes de ville være perfekte, og hun er virkelig et menneske, der har sat sig ind i, hvem min datter er.

Det er jo en god start

Jeg glæder mig til en update efter dit møde med dem.

Anmeld

23. februar 2012

wamse

nettemor skriver:

Det er jo en god start

Jeg glæder mig til en update efter dit møde med dem.

Mange tak skal du have 

Anmeld

23. februar 2012

Nemesis

Ihh hvor er det godt at høre..og det gør mig glad inden i, at det er gået så hurtigt. :-)

Ud over det de andre har foreslået, så ville jeg også spørge om:
Har de selv børn og hvor gamle er de?? børnebørn??
Er der dyr hos familen..(det giver også et billede af dem)
Er de aktive (nyder naturen)?
Hvad forestiller de sig at ville lave med Lærke??

Glæder mig til at høre en update.

Varme tanker
Sisse

Anmeld

23. februar 2012

wamse

Nemesis skriver:

Ihh hvor er det godt at høre..og det gør mig glad inden i, at det er gået så hurtigt. :-)

Ud over det de andre har foreslået, så ville jeg også spørge om:
Har de selv børn og hvor gamle er de?? børnebørn??
Er der dyr hos familen..(det giver også et billede af dem)
Er de aktive (nyder naturen)?
Hvad forestiller de sig at ville lave med Lærke??

Glæder mig til at høre en update.

Varme tanker
Sisse

Det er også gode spørgsmål  Noget af det har jeg allerede fået af vide af min sagsbehandler. Der er 5 drenge tilsammen, men kun en under 18. De bor på et nedlagt landbrug, med 3 katte, 2 hunde og nogle shetlandsponyer 

1000 tak for dine tanker 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.