Spørgsmål til en aflastningsfamilie??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.339 visninger
19 svar
0 synes godt om
23. februar 2012

wamse

Hvis i skulle med til et møde med en aflastningsfamilie, hvilke ting ville i gerne vide om familien, hvis jeres barn skulle i aflastning der hver anden weekend?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. februar 2012

Fines mor

Jeg ville gerne vide noget om, hvordan de takler problemstillinger internt - altså hvis der opstår en konflikt.

Anmeld

23. februar 2012

wamse

Fines mor skriver:

Jeg ville gerne vide noget om, hvordan de takler problemstillinger internt - altså hvis der opstår en konflikt.

Tak for svar  Det skriver jeg ned

Anmeld

23. februar 2012

sarahb

Hvad deres værdier er som familie.
Hvad de typisk laver i weekenderne, hvordan de vil tackle hjemve, hvis dit barn er kræsent hvordan de har det med det.
Hvad de bruger som konsekvens.

Ja alt mellem himmel og jord.

Anmeld

23. februar 2012

wamse

sarahb skriver:

Hvad deres værdier er som familie.
Hvad de typisk laver i weekenderne, hvordan de vil tackle hjemve, hvis dit barn er kræsent hvordan de har det med det.
Hvad de bruger som konsekvens.

Ja alt mellem himmel og jord.

Gode spørgsmål  De bliver skrevet ned 

Anmeld

23. februar 2012

Nettemor

Jeg ville spørge om det de andre nævner. Og så generelt snakke med dem og mærke godt efter inde i mig om det er en familie jeg har kemi med. Om det er en familie jeg ville kunne få et godt samarbejde med. Om det er en familie hvor mit barn ville føle sig tryg.

Anmeld

23. februar 2012

B&J

hvad de kunne finde på at lave med barnet og hvad mad de sætter vægt på og hvordan de vil tankle hvis barnet begynde at skrige og råbe feks...

og ja jeg syntes endelig ikke der er så meget nu har jeg jo selv været i en familie pleje hveranden weekend og det var forskelligt god mad vi var tit ude og leget fisk jamen det familie godt kunne lig og vi var på ferie med dem og jeg havde mit egen værelse

Anmeld

23. februar 2012

wamse

B&J skriver:

hvad de kunne finde på at lave med barnet og hvad mad de sætter vægt på og hvordan de vil tankle hvis barnet begynde at skrige og råbe feks...

og ja jeg syntes endelig ikke der er så meget nu har jeg jo selv været i en familie pleje hveranden weekend og det var forskelligt god mad vi var tit ude og leget fisk jamen det familie godt kunne lig og vi var på ferie med dem og jeg havde mit egen værelse

Er super spændt på at se det, men uhh nu synes jeg pludselig ikke, at  jeg vil slippe min datter Men ved at det er det bedste for os begge.

Håber at det bliver en god oplevelse for min datter, og jeg kan bruge weekenden på at tanke op 

Anmeld

23. februar 2012

wamse

nettemor skriver:

Jeg ville spørge om det de andre nævner. Og så generelt snakke med dem og mærke godt efter inde i mig om det er en familie jeg har kemi med. Om det er en familie jeg ville kunne få et godt samarbejde med. Om det er en familie hvor mit barn ville føle sig tryg.

Du har helt ret, jeg skal bruge min mavefornemmelse i situationen  For det er super vigtigt at jeg er tryg ved dem 

Anmeld

23. februar 2012

Nettemor

wamse skriver:

Du har helt ret, jeg skal bruge min mavefornemmelse i situationen  For det er super vigtigt at jeg er tryg ved dem 

For mig ville det også næsten være det aller vigtigste. Altså selvfølgelig skal man ikke være fuldstændig modsat i alt når det kommer til opdragelse osv  men det skader ikke med lidt forskel Det vigtigste er at du er tryg ved det. Og at din datter kan blive tryg ved det.

Det hjælper ingenting at de takler alt som du ønsker og håber hvis du ikke stoler nok på dem og jeres kemi til at slippe din datter hos dem.

Jeg ved godt det ikke er helt det samme men den dagplejemor vi startede med til vores søn havde rigtig mange værdier som vi var glade for. Men hverken vi eller vores søn blev nogensinde helt helt glade og tilpasse. Hun endte så med at blive langtids sygemeldt og han fik derfor tilbud om en anden dagpleje mor og her er kemien bare perfekt. Hun gør ikke alle ting som vi ville ha gjort det men det er småting. For os er hun verdens bedste dagplejemor for hun passer bare lige til os

Det er det du skal gå efter. For flere familier kan godt have de samme værdier / regler og levestil men ikke alle er der nødvendigvis god kemi med..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.