Hjælp ang faderskabssag og børnebidrag

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. februar 2012

miinimeal

jeg fik penge af kommunen til faderskabssagen var færdig og han var"far" får dem stadig af kommunen og de selv trækker dem fra ham(:

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. februar 2012

Pige2009

Denisep skriver:

Er det rigtigt? Hvad hed det, altså det du fik? Altså var det os bare det der hende den nævner som man får hver 3måned? 

Børnebidrag er jo fra faderen, som han skal betale en gang om måneden.

Børnefamilieydelse kommer fra staten/kommunen og udbetales hver 3. måned

Hvilket bidrag refererer du til i dit indlæg?

Anmeld

26. februar 2012

Pinkrose

Baagøe skriver:

Børnebidrag er jo fra faderen, som han skal betale en gang om måneden.

Børnefamilieydelse kommer fra staten/kommunen og udbetales hver 3. måned

Hvilket bidrag refererer du til i dit indlæg?

Der var en af de andre der skrev at indtil sagen var overstået kunne man få det der hed særligbørnebidrag og som så blev trukket fra det faren skylder nå sagen er slut. Men det du forklare lyder mere rigtigt. Må jeg spørge hvor længe det er siden du var på kommunen og fik ordnet drt? Bare hvis det var flere år ku det måske være reglerne der var lavet om, og derfor de ikke kunne hjælpe mig

Anmeld

26. februar 2012

SHERO

altså jeg ved ikke om du kan få dem før sagen er afsluttet. Men jeg fik med tilbagevirkende kraft for 10 mdr, så du skal nok få dem om ikke andet når sagen er afsluttet (altså for de forige mdr)

Jeg ville også ringe der ned igen, for lyder ikke helt rigtig det du fik afvide første gang...

Anmeld

26. februar 2012

Pinkrose

Tullen85 skriver:

altså jeg ved ikke om du kan få dem før sagen er afsluttet. Men jeg fik med tilbagevirkende kraft for 10 mdr, så du skal nok få dem om ikke andet når sagen er afsluttet (altså for de forige mdr)

Jeg ville også ringe der ned igen, for lyder ikke helt rigtig det du fik afvide første gang...

Okay altså da du havde snakket med dem fik du så børnebidrag fra der, og så da sagen var afsluttet resten eller hvordan

Anmeld

27. februar 2012

Pige2009

Denisep skriver:

Der var en af de andre der skrev at indtil sagen var overstået kunne man få det der hed særligbørnebidrag og som så blev trukket fra det faren skylder nå sagen er slut. Men det du forklare lyder mere rigtigt. Må jeg spørge hvor længe det er siden du var på kommunen og fik ordnet drt? Bare hvis det var flere år ku det måske være reglerne der var lavet om, og derfor de ikke kunne hjælpe mig

Det er to år siden - februar 2010. Udfyldte papirer fra nettet og sendte ind. Det var dødnemt Hvad siger de hos Borgerservice?

Anmeld

27. februar 2012

Pinkrose

Baagøe skriver:

Det er to år siden - februar 2010. Udfyldte papirer fra nettet og sendte ind. Det var dødnemt Hvad siger de hos Borgerservice?

Hvor fandt du de papirer som du sendte ind, har ike været der sideN sidst skal der op på torsdag hvor de har længe åbent. 

Men sidst fik jeg jo bare af vide at der slet ikke var noget jeg kunne få før sagen var slut, og at jeg så ellers ville miste børnepenge fra

De måneder fra fødsel til nu :s

Anmeld

29. februar 2012

Pige2009

Denisep skriver:

Hvor fandt du de papirer som du sendte ind, har ike været der sideN sidst skal der op på torsdag hvor de har længe åbent. 

Men sidst fik jeg jo bare af vide at der slet ikke var noget jeg kunne få før sagen var slut, og at jeg så ellers ville miste børnepenge fra

De måneder fra fødsel til nu :s

Jeg mener, jeg dengang printede fra SFV hjemmeside

Anmeld

29. februar 2012

Pinkrose

Baagøe skriver:

Jeg mener, jeg dengang printede fra SFV hjemmeside

Super det vil jeg prøve at gøre så mange tak for hjælpen

Anmeld

11. marts 2012

Pinkrose

Baagøe skriver:

Du kan få dem af kommunen, som lægger ud for ham og så afregner faderen gennem kommunen, når faderskabet er afklaret

Kontakt din lokale Borgerservice, så kan de hjælpe dig

Hej igen ville bare lige sige hvordan det

Var gået med at søge. Fik afvist Min ansøgning pga at faderskabet endnu ikke er fastslået og at faderskabssagen stadig er igang er simpelthen så træt at det. Den har været igang 1 år nu og der er ikke sket en pind siden bi startede sidste april

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.