Hjælp ang faderskabssag og børnebidrag

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.732 visninger
23 svar
0 synes godt om
23. februar 2012

Pinkrose

Hej jeg har nu en lille pige på 1 år,og vi har haft faderskabssag kørende i 10 mdr, problemet er at han stadig ikke har fået lavet prøven og sagen er i retten, men de vil ikke presse ham til at tage dem da han er psykisk ustabil, han har nu haft 8 mdr til det. 

Jeg vil så hører er det virkelig ikke muligt at få børnepenge nå en sag er igang, skal snart starte på udd. Og de ekstra 1000 ville betyde meget. 

Nogle der har været i samme situtation?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. februar 2012

Pige2009

Denisep skriver:

Hej jeg har nu en lille pige på 1 år,og vi har haft faderskabssag kørende i 10 mdr, problemet er at han stadig ikke har fået lavet prøven og sagen er i retten, men de vil ikke presse ham til at tage dem da han er psykisk ustabil, han har nu haft 8 mdr til det. 

Jeg vil så hører er det virkelig ikke muligt at få børnepenge nå en sag er igang, skal snart starte på udd. Og de ekstra 1000 ville betyde meget. 

Nogle der har været i samme situtation?

Du kan få dem af kommunen, som lægger ud for ham og så afregner faderen gennem kommunen, når faderskabet er afklaret

Kontakt din lokale Borgerservice, så kan de hjælpe dig

Anmeld

23. februar 2012

Pinkrose

Baagøe skriver:

Du kan få dem af kommunen, som lægger ud for ham og så afregner faderen gennem kommunen, når faderskabet er afklaret

Kontakt din lokale Borgerservice, så kan de hjælpe dig

Altså har snakket med dem engang hvor de godt nok var lidt stride at tale med, men de fortalte mig at jeg så ville miste de børnebidrags penge fra fødsel til nu, og det sys jeg så heller ikke kan være helt fair

Anmeld

23. februar 2012

Bonderøvens kone

Hej

Når der kører en faderskabssag kan du få udlagt det der svarer til normalbidraget af kommunen.

Det hedder særligt børnetilskud - udbetales kvartalsvis, sammen med børneydelsen.

Du skal gå på din kommune igen og medbringe dokumentation på at der kører en faderskabssag i statsforvaltningen.

Når faderskabssagen er slut, skal du på kommunen med den afgørelse om bidrag, som du får fra statsforvaltningen. De vil så modregne det særlige børnetilskud du har modtaget, med det bidrag du er berettiget til.

Knus

Anmeld

23. februar 2012

Pinkrose

Pigen fra landet skriver:

Hej

Når der kører en faderskabssag kan du få udlagt det der svarer til normalbidraget af kommunen.

Det hedder særligt børnetilskud - udbetales kvartalsvis, sammen med børneydelsen.

Du skal gå på din kommune igen og medbringe dokumentation på at der kører en faderskabssag i statsforvaltningen.

Når faderskabssagen er slut, skal du på kommunen med den afgørelse om bidrag, som du får fra statsforvaltningen. De vil så modregne det særlige børnetilskud du har modtaget, med det bidrag du er berettiget til.

Knus

Det fik jeg afvise da jeg snakkede med kommunen at det ikke var muligt

Anmeld

23. februar 2012

Bonderøvens kone

Denisep skriver:

Det fik jeg afvise da jeg snakkede med kommunen at det ikke var muligt

Så har du umiddelbart snakket med en medarbejder der ikke ved hvad der står i lovgivningen.

Jeg arbejder selv på en kommune og arbejder netop med dette område.

Anmeld

23. februar 2012

Pinkrose

Pigen fra landet skriver:

Så har du umiddelbart snakket med en medarbejder der ikke ved hvad der står i lovgivningen.

Jeg arbejder selv på en kommune og arbejder netop med dette område.

Okay tror jeg går der op igen så men betyder det så at jeg så stadig er berettiget til børnebidrag fra fødsel ? Og hvilken form for bevis skal jeg have med i forhold til faderssag har kun sådan nogle papirer fra statsforvaltningen hvor der står lidt omkring sagen

Anmeld

24. februar 2012

Carl-Emil's mor

Denisep skriver:

Okay tror jeg går der op igen så men betyder det så at jeg så stadig er berettiget til børnebidrag fra fødsel ? Og hvilken form for bevis skal jeg have med i forhold til faderssag har kun sådan nogle papirer fra statsforvaltningen hvor der står lidt omkring sagen

Vil lige oppe den for dig i håb om nogle kan hjælpe dig men vil som de andre siger også sige du har haft en dårlig medarbejder på kommunen ( dem er der mange af ) og selvom det er tisse surt så gør dig selv rigtig ydmyg ( jeg håber virkelig på din hjælp osv ) så plejer det at hjælpe lidt... Men gør dig klar til kamp - man må ikke være for kvik hvis man arbejder på en kommune ( sagt med et smil for selvfølgelig er der nogle søde i mellem dem der er bare langt )

Anmeld

24. februar 2012

Pige2009

Denisep skriver:

Altså har snakket med dem engang hvor de godt nok var lidt stride at tale med, men de fortalte mig at jeg så ville miste de børnebidrags penge fra fødsel til nu, og det sys jeg så heller ikke kan være helt fair

Det kan da ikke være rigtigt!  Jeg søgte og fik da Laura var 4 mdr. med tilbagevirkende kraft

Anmeld

24. februar 2012

Pinkrose

Baagøe skriver:

Det kan da ikke være rigtigt!  Jeg søgte og fik da Laura var 4 mdr. med tilbagevirkende kraft

Er det rigtigt? Hvad hed det, altså det du fik? Altså var det os bare det der hende den nævner som man får hver 3måned? 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.