hvornår synes i et barn selv kan ta i skole?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. februar 2012

Lone Jakobsen

min mellemste søn er lige begyndt at gå ned til skolebussen selv om morgenen.

han er 7 år, går i bh. kl. og har vel ca 5-700 meter derned. han skal ikke krydse nogle veje for at komme derned.

vi startede med at det var hans søster der fulgte ham, men han blev træt af det og bad om lov til at gå selv. det har han så gjort nu i ca 2 uger, og han er utroligt glad for det

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. februar 2012

serinasmor

Jeg synes det kommer an på rigtigt mange ting ..

hvor langt er der til skolen?

skal barnet gå/cykle ved/på/over en farlig stor vej?

Hvor ansvarlig er barnet?

bliver barnet let distraheret af fine blomster, sommerfugle, snegle, traktorer osv

Er vejen kendt for barnet?

for mig handler det ikke om alder - men om barnet er klar

jeg har ingen anelse om hvornår det sker - men forestiller mig at hvis vi stadig bor her når serina skal i skole, og hvis hun kommer på en skole tæt på hvor der er stisystem hele vejen at hun vil kunne cykle/gå selv midt i 1. klasse .. men det kommer jo an på det med sommerfuglene   og om hun kan finde ud af at hun skal den lige vej hjem

Anmeld

23. februar 2012

chael

Jeg tænker omkring 8-9 år

*C

Anmeld

23. februar 2012

Siber

Vores datter går selv i skole og går selv hjem igen. Hun er 6 år og bliver 7 i maj.

Det skal lige siges at skolen ligger lige rundt om hjørnet og hun skal ikke krydse nogen vej. Hun er en fornuftig pige, men derfor havde jeg alligevel lidt svært ved at sende hende afsted. Men hun ønskede det selv, så ja, så fik hun lov, og hun synes det er fantastisk. Det tager 2 min og gå til skolen

Knus Siber

Anmeld

23. februar 2012

FogL

Jeg tog selv bussen i skole fra indre by i Århus da jeg gik i 1. klasse.. Det synes jeg sådan set er helt i orden

Anmeld

23. februar 2012

Stéphanie

nvm skriver:

bare et spørgsmål...

hvornår synes i et barn er gammel nok til selv at gå/cykle i skole?

Altså godt nok bor vi ikke mere end 50 meter fra skolen, men ungerne skal over en træls vej hvor folk kører som de blinde de bokser, så de skal være ganske gamle før de selv for lov. Men min svigermor er lærer på den skole, og hun har planer om at komme forbi om morgenen når hun er på vej for at tage dem med  Så de ender nok med først at gå alene den dag hun skal pensioneres. Og hvis jeg kender svigermor ret, sker det aldrig 

Anmeld

23. februar 2012

Lise

Jeg tænker at mine skal få lov selv at gå/cykle så snart de ønsker det. Vi bor også i Hvidovre, men der er ingen store veje de skal over, og vi bor 250 meter fra skolen, hvoraf de sidste 120 meter er i en park der støder op til skolen

Havde de skulle over store veje, eller var der langt, så ved jeg det ikke.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.