Spring til sidste ulæste indlæg Følg denne tråd
bare et spørgsmål...
hvornår synes i et barn er gammel nok til selv at gå/cykle i skole?
Anmeld
Køb et abonnement på Vores Børn
Magasinet til dig med børn på 0-12 år
Priser fra 149 kr.
Det syntes jeg er svært at gøre op i alder for det kommer jo an på så meget: hvad det er for er barn, hvor ansvarsfuld h*n er, hvilket tillids forhold der er til barnet, hvad der er af store veje/trafik.
ESV skriver: Det syntes jeg er svært at gøre op i alder for det kommer jo an på så meget: hvad det er for er barn, hvor ansvarsfuld h*n er, hvilket tillids forhold der er til barnet, hvad der er af store veje/trafik.
ja det jeg helt enig i..
tror selv jeg er en hønemor, så der går mange år før min datter får lov
Min datter kommer helt klart til det i løbet af 0. klasse Vi bor nemlig 100 meter fra skolen hun starter i til sommer.
Jeg sørger for at lære hende at færdes sikkert i trafikken, og så er jeg tryg ved det.
Det kommer meget an på både barnet og hvor det er Min søn er snart 8 år og han får ikke lov til selv at gå eller cykle i skole endnu... Men vi bor også i Hvidovre, hvor der er meget trafik og der er ikke mulghed for at gå/køre på stisystem fra os og til skolen Derudover er knægten distræt, så der går et stykke tid endnu...
Et andet barn, der er mere "på" og kunne gå af stier ville jeg nok synes var ok ved 8 års alderen... måske... Jeg gik selv i skole fra dag 3 i Bh klasse.... men det var også i 80'erne i provinsen
JulieE skriver: Det kommer meget an på både barnet og hvor det er Min søn er snart 8 år og han får ikke lov til selv at gå eller cykle i skole endnu... Men vi bor også i Hvidovre, hvor der er meget trafik og der er ikke mulghed for at gå/køre på stisystem fra os og til skolen Derudover er knægten distræt, så der går et stykke tid endnu... Et andet barn, der er mere "på" og kunne gå af stier ville jeg nok synes var ok ved 8 års alderen... måske... Jeg gik selv i skole fra dag 3 i Bh klasse.... men det var også i 80'erne i provinsen
jeg gik også selv i skole i en tidlig alder..men vi boede også meget tæt på skolen
men jeg tænker også når man alligvel skal hen og aflevere et midre barn kan man lige så godt køre den store også
de kloge siger at et barn først er udviklet til det omkring 8 år plus minus. først der kan barnet abstrahere fra noget uforudsigeligt som at en bold triller ud på vejen, og at vennen kalder på den anden side osv.
Min søn går i 1 klasse og bliver 8 år til marts. vi snakker meget om at han selv skal og gerne vil begynde til foråret. vi har ca 350 m og en lidt stor vej med skolepatrulje om morgenen.
men som andre også skriver kommer det an på barnets modenhed.
Heidi
nvm skriver: jeg gik også selv i skole i en tidlig alder..men vi boede også meget tæt på skolen men jeg tænker også når man alligvel skal hen og aflevere et midre barn kan man lige så godt køre den store også
Ja.. Det er jo så nemt Vi prøver at cykle mest muligt til skole med Jacob. På den måde bliver han ikke kørt alle steder og bliver trænet i at færdes i trafikken. Så håber jeg han i løbet af et årstid kan køre en del af vejen selv og i løbet af et par år selv kan køre... Orker ikke at bruge mange år endnu på at køre ham rundt
JulieE skriver: Ja.. Det er jo så nemt Vi prøver at cykle mest muligt til skole med Jacob. På den måde bliver han ikke kørt alle steder og bliver trænet i at færdes i trafikken. Så håber jeg han i løbet af et årstid kan køre en del af vejen selv og i løbet af et par år selv kan køre... Orker ikke at bruge mange år endnu på at køre ham rundt
nej de skal heller ikke tro man altid køre dem fra sted til sted...
vi har også altid cyklet rundt
meen nu fik vi endelig bil, så det sku rart, især så koldt som det var for nogen uger siden
nvm skriver: nej de skal heller ikke tro man altid køre dem fra sted til sted... vi har også altid cyklet rundt meen nu fik vi endelig bil, så det sku rart, især så koldt som det var for nogen uger siden
Hi hi... Ja, i de kolde uger har vi også taget bilen Men nu skal cyklerne frem igen!! Håber han efterhånden får styr på det med trafikken
[ Spring til toppen ]
Story House Egmont A/S Strødamvej 46 2100 København Ø TLF: 70 25 75 10 CVR: 83131128