Fritstillet under barsel?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. februar 2012

FrkZier

nettemor skriver:

Hun skriver at alle bliver fritstillet Så derfor må man jo gå ud fra at det er fordi virksomheden lukker eller flytter og så må de godt fyrer hende på trods af at hun er på barsel.

jeg forstår det bare som at der er fyringsrunde og mange bliver fyret/fristillet? - men det kan vel kun trådstarter svare på

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. februar 2012

Mumto3

nettemor skriver:

Det må de vist godt hvis alle bliver fyret

Ja, og andet ville da også være uretfærdigt. Tænk hvis en hel afdeling lukker, men så dem der er på barsle, nå, nej, de er så ikke fyret. Det dur jo ikke!

Anmeld

22. februar 2012

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Jeg har en veninde som er blevet fyret under barsel pga. fyringsrunde. Det må man godt. Hun fik det betalt af sin barsel som kun skulle.

Men et rigtig godt råd er, at kontakte din fagforening, så snart du har fået din fyreseddel. De kan hjælpe og rådgive dig bedst.

Held og lykke

Anmeld

22. februar 2012

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)
Amandas-mor skriver:

Du skal have fat i din fagforening, for det må de ikke når du er på barsel

Held og lykke

Det må man gerne og også efter man er kommet tilbage fra barsel. Jeg blev selv opsagt 3 uger efter, at jeg havde været på barsel. Det er gammel skrøne, at man er "heldig" 3 mdr. efter sin barsel.

Så længe, at det er en fyringsrunde eller ens stilling bliver nedlagt.

Anmeld

22. februar 2012

Anonym trådstarter

Nåhh Jeg er tilbudt en anden stilling indenfor virksomheden, så det er ikke aktuelt.

Anmeld

22. februar 2012

birthee

Anonym skriver:

Nåhh Jeg er tilbudt en anden stilling indenfor virksomheden, så det er ikke aktuelt.

Det var da dejligt for dig

Anmeld

22. februar 2012

Tona

MoarHvidovre skriver:

Det må man gerne og også efter man er kommet tilbage fra barsel. Jeg blev selv opsagt 3 uger efter, at jeg havde været på barsel. Det er gammel skrøne, at man er "heldig" 3 mdr. efter sin barsel.

Så længe, at det er en fyringsrunde eller ens stilling bliver nedlagt.

Nå okay så misforstod jeg dig. Jeg læste det sådan at de havde fyret dig imens du var på barsel. Det må man nemlig ikke.

Men det er synd for dig alligevel

Anmeld

22. februar 2012

Tona

K&S skriver:

Når alle medarbejdere fyres/fritstilles, må de gerne - desværre...! 

Ja oki, det havde jeg så heller ikke lige set at det var alle  Det er rigtigt... hvis virksomheden lukker eller går konkurs så må de gerne fyre hende hvis de fyrer alle, også selv om hun er på barsel.

Men jeg havde i det hele taget misforstået hendes indlæg, for jeg læste det som om hun var på barsel da hun blev fyret og at det kun var nogle der blev fyret...så jeg skulle nok lige have pudset brillerne i det hele taget inden jeg svarede

Anmeld

22. februar 2012

Tona

nettemor skriver:

Det må de vist godt hvis alle bliver fyret

Ja hi hi det er der flere der har gjort mig opmærksom på...jeg havde ikke set at alle blev fyret

Anmeld

22. februar 2012

Isabella_mor

Du skal have fat i din fagforening, for det må de ikke når du er på barsel

Held og lykke

jooo det må de da godt. hvis de kan bevise at hun bliver fyret pga at de skærer ned på ansatte pga økonomi osv kan de sagtens fyre kende.. de kan ikke fyre hende pga barsel. og det gør de heller ikke..

Til trådstarter. jeg vil råde dig til at kontakte din A kasse og høre dem ad hvordan du skal gribe situationen an, og evt kontakte din arbejdsgiver og evt også din fagforening bare for at finde ud af hvordan og hvorledes..

du må jo gerne arbejde under din barsel og gemme resten til et senere tidspunkt (forældreoverlov) og så kan du jo stadig gå hjemme og være fritstillet (det er jo ligesom at gå på job du går bare hjemme med løn.. ) tænker jeg..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.