Fritstillet under barsel?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.429 visninger
20 svar
0 synes godt om
22. februar 2012

Anonym trådstarter

Jeg skriver som anonym da det ikke er officielt at min virksomhed fyre.

Men idag er der en større dyringsrunde, og jeg er en af dem der ryger. Men jeg er jo på barsel. Alle bliver fritstillet, men hvad med mig, jeg skulle gå på dagpenge her d. 1 marts. betyder det så at min fritstilling med løn bliver på dagpenge?
alternativt skal jeg vel stoppe min barsel så jeg går på min fritstilling, og så kan jeg tage barslen på en senere tidspunkt.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. februar 2012

Nettemor

Du kan ikke gemme barsel hvis du ikke har et arbejde at gå tilbage til. Så jeg vil gætte på at du fortsætter på barsel og når den så slutter går du på dagpenge.

Anmeld

22. februar 2012

Anonym trådstarter

nettemor skriver:

Du kan ikke gemme barsel hvis du ikke har et arbejde at gå tilbage til. Så jeg vil gætte på at du fortsætter på barsel og når den så slutter går du på dagpenge.

jamen jeg vil da hellere have min løn i de 3 mnd. end dagpenge.. kan det ikke lade sig gøre?

Anmeld

22. februar 2012

Tona

Anonym skriver:

Jeg skriver som anonym da det ikke er officielt at min virksomhed fyre.

Men idag er der en større dyringsrunde, og jeg er en af dem der ryger. Men jeg er jo på barsel. Alle bliver fritstillet, men hvad med mig, jeg skulle gå på dagpenge her d. 1 marts. betyder det så at min fritstilling med løn bliver på dagpenge?
alternativt skal jeg vel stoppe min barsel så jeg går på min fritstilling, og så kan jeg tage barslen på en senere tidspunkt.

Du skal have fat i din fagforening, for det må de ikke når du er på barsel

Held og lykke

Anmeld

22. februar 2012

Nettemor

Anonym skriver:

jamen jeg vil da hellere have min løn i de 3 mnd. end dagpenge.. kan det ikke lade sig gøre?

hmm pas. Hvis jeg var dig så ville jeg gå hen på akassens kontor og snakke med dem om hvordan du skal forholde dig. De vil helt sikkert gerne hjælpe dig

Anmeld

22. februar 2012

Nettemor

Amandas-mor skriver:

Held og lykke

Det må de vist godt hvis alle bliver fyret

Anmeld

22. februar 2012

Zafir

Hvis det er forældreorlov, altså de 32 uger, efter de 14 uger, du er igang med, kunne jeg forestille mig at der er en mulighed. Men jeg ved det ikke præcist. Der er jo en underlig situation, da man normalt ikke bliver fyret under barsel.

Jeg ville kontakte min fagforening med det samme

Anmeld

22. februar 2012

K&S

Amandas-mor skriver:

Held og lykke

Når alle medarbejdere fyres/fritstilles, må de gerne - desværre...! 

Anmeld

22. februar 2012

FrkZier

nettemor skriver:

Det må de vist godt hvis alle bliver fyret

ud fra hvordan jeg læser det, er det ikke ALLE der bliver fyret, men kun mange af dem?

Anmeld

22. februar 2012

Nettemor

FrkZier skriver:

ud fra hvordan jeg læser det, er det ikke ALLE der bliver fyret, men kun mange af dem?

Hun skriver at alle bliver fritstillet Så derfor må man jo gå ud fra at det er fordi virksomheden lukker eller flytter og så må de godt fyrer hende på trods af at hun er på barsel.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.