PrinsessensMor skriver:
Hej alle...
Nu her føler jeg mig som den dårligste mor i verden. Så enkelt er det! Vores daglige rutine blev mere og mere slap og uplanlagt da jeg blev gravid med nummer to som kommer her om en måned. Jeg er blevet mere gnaven og sur... Det har været en meget svær graviditet og det har gået ud over min lille datter
jeg er ikke sød ved hende fordi hun tester min tålmodighed til det maksimale. Hun har en stærk personlighed og hendes stædighed blandet op med kreative metoder til at pisse en af er en farlig cocktail!!!
Det kan være at tegne sofaerne og væggene op med kuglepen, åbne køkkenskabene/gadaroberne og hive alt frem, spilde MED vilje vand på tæppet eller på sig selv, gemme sig på toilettet for at smøre sig ind i tandpasta eller hvad hun kan finde osv osv... Og lad os ikke glemme hendes krigsskrig! Naboerne ved siden af og under os har allerede sendt klager og det er det sidste jeg har brug for...
Jeg undskylder på forhånd denne roman, men det skal lukkes ud... Jeg elsker hende utroligt og hun er et ønskebarn, men nogengange strejfer tanken om at det havde været meget lettere uden hende

hold kæft hvor er jeg en super dårlig mor! Hvordan kan jeg overhoved tænke på den måde? Jeg påtager mig en stor del af ansvaret for hendes opførsel... Det er jo min skyld... Det er mig der ikke stimuler hende nok, derfor bliver hun nødt til at komme af med sin energi på at være kreativ fræk! Gid jeg havde sendt hende i vuggestue, men jeg ville savne hende og jeg tænkte at nu vil jeg bruge den korte tid jeg har tilbage med hende før hendes lillebror kom..,
Det var en dum beslutning som jeg fortryder... Alligevel ikke...fordi bare synet af Sara gør mig overlykkelig
Hun hiver mig hver morgen kl 8.30 op for at lave morgenmad mens hun råber "moar, susu sulten", eller, "moar, susu se bob" (Bob betyder så tegnefilm)...
Hun er dejlig og den side af hende ønsker jeg bare at se mere til, men jeg føler at det er mig der hindrer hende i at udvikle sig. Gid jeg kunne tage hende mere ud til legepladsen eller på udflugt til f.eks zoologisk museum, nu hvor hun er begyndt at vise interessse for dyr og generalt omverdenen. Sara kommer ud to-tre gange om ugen til en børneklub med hendes far. Desuden har jeg min bedsteveninde som hjælper mig hverdag med det daglige arbejde her i hjemmet, og Sara elsker hende. Men de har et had/kærlighed forhold og nok fordi de minder utrolig meget om hinanden. Begge med temperament, stædighed og en utrolig skrap personlighed... Så de skændes tit og bagefter griner de sammen og hygger
Sara kommer også ud til bedsteforældrene en gang hver halvanden uge.
Hun har pæne rammer om hende, men det er bare mig og min super korte tålmodighed. Tit finder jeg mig selv i at stå og råbe af hende. Dét hader jeg allermest. Derfor er jeg en dårlig mor. Det bunder altsammen i at jeg ikke ar lyst til at hæve stemmen eller fingeren, men
det gør jeg og jeg ved at det smitter af på hende fordi hun er begyndt at gøre det med min bedsteveninde og folk omkring os. Hun er trodsig og jeg vil ikke være grunden til hendes trodsighed og dårlig opførsel overfor andre... Jeg tror på positiv/negativ atmosfære, og min negativitet har smitter af på hende.... ... ...... Ens børn er produketet af en selv og jeg frygter at ødelægge hende. Det vil jeg ikke
det må ikke ske og det er min frygt
Det er hårdt at være gravid og have en lille, jeg har to drenge fra 2010, hvor jeg holdte den store hjemme sammen med at jeg havde barsel med den lille, det kræver planlægning, tilrettelæggelse og tålmodighed, men det kan sagtens lade sig gøre.
Nu er vi meget udemennesker, og drengene og jeg var/er ude i næsten al slags vejr, det er bare spørgsmålet om at ville, da jeg ventede nr. 2 og havde nr 1 på en 9-10 mdr, (Var højgravid) ville jeg da også helst lægge på langs, men det kunne jeg altså bare ikke, det skulle absolut ikke gå ud over min dreng at hans forældre havde valgt at få nr 2, så op og igang.
Det er et spørgsmål og at se muligheder frem for begræsninger...
Anmeld