Sparemåned i marts...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. februar 2012

Anonym trådstarter

Nemesis skriver:

Så gør den mere flydende/lind..hvis den er klistret/sej så tror jeg den er for tyk. :-)

ellers køb stort ind. Spæd alt hakket kød op med revet gulerod, så kan du få kød til at vare dobbelt så langt.

Lav en skudefuld spahgettisovs og lav en lasagne, så er der til pasta med kødsovs og det sidste kan bruges i tortilla, hvor det mest er grønt.

Lav evt en restedag..hvor alle rester kommer på bordet eller frys det ned til en gang biksemad. En rugbrødsdag. risengrød det er billigt!

I vores rema sælger de kødet rigtig billgt om fredagen. så der køber vi stort ind så vi har til mange middage, måske de også gør det i din?

wokmad, alle de grøntsager der er ved at blive kedelige..op i vokken krydr med chili og hvidløg eller hvad i nu kan li og tilsæt endten en rest kød eller kylling.

I denne uge har superbedst 800 gr. kyllingelår med ryg til 10 kr...der er også både til ovn, til at koge og pille kødet af. 2 - 3 poser af dem kommer i også langt med.

Det må vist være nok for nu..det blev vist langt nok.

:-) Sisse

Ih tak, hvor kom du med mange gode idéer  vil prøve at holde mere øje med nedsat kød, kan jo bare smide det i fryseren

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. februar 2012

Vivian67

Når jeg har brug for en spare måned, laver jeg operation ryd op i fryseren, det betyder at jeg beslutter at fryseren skal være så godt som tom inden jeg køber nyt. På den måde undgår jeg også at der ligger noget der bliver for gammelt og skal smides ud.

Og ellers ryd op i alle dine andre ting (legesager, børnetøj, dit eget tøj osv.) og sæt det til salg du alligevel ikke får brugt.

Anmeld

21. februar 2012

tweety2060

Anonym skriver:

synes bare det er svært at få lavet en grød, som ikke er klister-klam-sej at spise... ved godt man ikke kan sammenligne det med købegrød, men hun gider bare ikke spise det

Hm tror hvis det er sejt Så er det måske for tykt? Spæd det op... Kunne du måske i en overgang blande hjemmelavet grød og købe grøden så hun vender sig til det? Evt med smør og lidt sødt....??

Anmeld

22. februar 2012

Matrem

Følger også lidt med her, da vores marts også bliver rimelig stram ;-/

men er da gået i gang med at bruge ting fra fryseren, og lave madplan, så resten af det jeg gør den ene dag indgår/kan indgå i næste dags middag.

køb for det meste på tilbud og gerne i store mængder når tilbudene er gode - selvfølgelig kun det du bruger og ikke kun fordi deter på tilbud ;o)

bag selv brød og suppler med boller - de er billige at lave og kan spises sammen med næsten alt middagsmad ;o)

Anmeld

22. februar 2012

Pige2009

Anonym skriver:

Vi skal spare rigtig godt på pengene i marts måned, faktisk allerede gældende fra nu, så kom med jeres bedste spareråd!

Jeg har selv tænkt følgende:

• Melde den lille skraldespand af (vi har 2 - ved godt det ikke hjælper nu, men på sigt gør det)
  • Klippe engangsvaskekludene halvt over, så de rækker længere
  • Prøve at vænne lillepigen til hjemmelavet grød, selv om det nok bliver lidt sværere - alternativt A38 med havregryn og frugtmos til morgenmad
  • Sige nej tak til reklamer - så er der ikke noget der frister, og de kan jo læses på nettet...

Men gode råd modtages meget gerne, så vi kan spare på pengene herhjemme

Madplan hver uge, så I kun handler en gang om ugen Lav evt. mad til flere dage

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.