Sparemåned i marts...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.020 visninger
14 svar
0 synes godt om
21. februar 2012

Anonym trådstarter

Vi skal spare rigtig godt på pengene i marts måned, faktisk allerede gældende fra nu, så kom med jeres bedste spareråd!

Jeg har selv tænkt følgende:

• Melde den lille skraldespand af (vi har 2 - ved godt det ikke hjælper nu, men på sigt gør det)
  • Klippe engangsvaskekludene halvt over, så de rækker længere
  • Prøve at vænne lillepigen til hjemmelavet grød, selv om det nok bliver lidt sværere - alternativt A38 med havregryn og frugtmos til morgenmad
  • Sige nej tak til reklamer - så er der ikke noget der frister, og de kan jo læses på nettet...

Men gode råd modtages meget gerne, så vi kan spare på pengene herhjemme

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. februar 2012

tweety2060

Anonym skriver:

SStåSvaVi skal spare rigtig godt på pengene i marts måned, faktisk allerede gældende fra nu, så kom med jeres bedste spareråd!

• Melde den lille skraldespand af (vi har 2 - ved godt det ikke hjælper nu, men på sigt gør det)
  • Prøve at vænne lillepigen til hjemmelavet grød, selv om det nok bliver lidt sværere - alternativt A38 med havregryn og frugtmos til morgenmad
  • Sige nej tak til reklamer - så er der ikke noget der frister, og de kan jo læses på nettet...

Står lidt i samme situation, så tillader mig at kigge lidt med.....
Her bliver engangskludene delt i 4 stk.. og Vi køber en del billig bleer som fungerer super.... Og Vi laver grøden selv men bruger købe mos til.... DEt var lige hvad Jeg kan komme i tanke om pt....

Anmeld

21. februar 2012

tarkoflen

Lav en madplan så ddr kun skal handles en eller to gange om ugen, så slipper man for at få så meget unødigt i kurven og så lave en indkøbsliste og køb kun det der står på den

Anmeld

21. februar 2012

serinasmor

køb kun ind i rema ... kender én der har sparet 1000,- om måneden på det ... og de handlede i forvejen i aldi, netto og fakta ..

har jeg så selv taget mig sammen til det ?

ikke endnu

Anmeld

21. februar 2012

Bellinda89

Anonym skriver:

Vi skal spare rigtig godt på pengene i marts måned, faktisk allerede gældende fra nu, så kom med jeres bedste spareråd!

Kigger lige med i denne tråd , da jeg står i nøjagtig samme situation.. Øv bøv. Den måned har bare at gå hurtig.. hehe

Anmeld

21. februar 2012

Anonym trådstarter

serinasmor skriver:

køb kun ind i rema ... kender én der har sparet 1000,- om måneden på det ... og de handlede i forvejen i aldi, netto og fakta ..

har jeg så selv taget mig sammen til det ?

ikke endnu

Har også fundet ud af at man sparer en del penge ved at handle der - og ovenikøbet er det det sted her i byen vi får de bedste grøntsager, og køber allerede bleer og engangsvaskeklude der... så kører alligevel derhen for at handle...

Anmeld

21. februar 2012

Anonym trådstarter

Bellinda89 skriver:

Kigger lige med i denne tråd , da jeg står i nøjagtig samme situation.. Øv bøv. Den måned har bare at gå hurtig.. hehe

Ja, den må godt gå ret hurtig! Har så også fundet ud af at april heller ikke bliver sjov, da jeg kun når at optjene 14 dages dagpenge i marts pga. ferie  så vi har slået de 2 fødselsdage den måned sammen, og sparer så allerede der, da det er de samme gæster der skal inviteres...

Anmeld

21. februar 2012

Anonym trådstarter

tweety2060 skriver:

Står lidt i samme situation, så tillader mig at kigge lidt med.....
Her bliver engangskludene delt i 4 stk.. og Vi køber en del billig bleer som fungerer super.... Og Vi laver grøden selv men bruger købe mos til.... DEt var lige hvad Jeg kan komme i tanke om pt....

synes bare det er svært at få lavet en grød, som ikke er klister-klam-sej at spise... ved godt man ikke kan sammenligne det med købegrød, men hun gider bare ikke spise det

Anmeld

21. februar 2012

Bom

Bor du langt fra grænsen?? For ellers kan du handle dernede, vi sparer en hel masse ved og handle dernede.. Og ellers kan du bage selv, det sparer man også ved..

Anmeld

21. februar 2012

Nemesis

Anonym skriver:

synes bare det er svært at få lavet en grød, som ikke er klister-klam-sej at spise... ved godt man ikke kan sammenligne det med købegrød, men hun gider bare ikke spise det

Så gør den mere flydende/lind..hvis den er klistret/sej så tror jeg den er for tyk. :-)

ellers køb stort ind. Spæd alt hakket kød op med revet gulerod, så kan du få kød til at vare dobbelt så langt.

Lav en skudefuld spahgettisovs og lav en lasagne, så er der til pasta med kødsovs og det sidste kan bruges i tortilla, hvor det mest er grønt.

Lav evt en restedag..hvor alle rester kommer på bordet eller frys det ned til en gang biksemad. En rugbrødsdag. risengrød det er billigt!

I vores rema sælger de kødet rigtig billgt om fredagen. så der køber vi stort ind så vi har til mange middage, måske de også gør det i din?

wokmad, alle de grøntsager der er ved at blive kedelige..op i vokken krydr med chili og hvidløg eller hvad i nu kan li og tilsæt endten en rest kød eller kylling.

I denne uge har superbedst 800 gr. kyllingelår med ryg til 10 kr...der er også både til ovn, til at koge og pille kødet af. 2 - 3 poser af dem kommer i også langt med.

Det må vist være nok for nu..det blev vist langt nok.

:-) Sisse

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.