Mor til Maj skriver:
Jeg har altså også stået for sårpleje af operationssår og gået stuegang - og jeg kender sosu ass der må anlægge venflon +jeg har aldrig været et sted hvor jeg ikke doserede medicin. Men der er jo også stor forskel fra sted til sted og ja i sidste ende har sygeplejersken jo det overordnede ansvar 
Det kan sagtens være at du har det..
Det er op til den enkelte afdeling at vurdere om hver enkelt medarbejde, har den kompetence som det kræver.
Nogle afdelinger vælger at SSA'er ikke skal oplæres i eks. venflon. andre vælger at hver enkelt medarbejder skal vurderes individuelt og kan oplæres i forskellige opgaver, som normalt er sygeplejerskens område..
Men jeg må indrømme at min mening om stuegang er at den skal varetages af en sygeplejerske. Lige gyldig hvor meget erfaring man har, så har sygeplejersken fået undervisning på nogle områder, som en SSA'er ikke har..
Jeg er lidt bange for, om en SSA kunne komme til at overse nogle problematiker, som måske ikke er noget som ses ofte på den enkelte afdeling, og SSA'eren dermed ikke har erfaring eller viden fra undervisning til opdage det..
Men det er bare MIN mening.. 
Anmeld