SSA / Sygeplejerske...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. februar 2012

Tin

Profilbillede for Tin

Lige en sidste med ret vigtig ting. Jeg er jo midt i 30´erne med mand, børn, hus og udgifter.

Jeg kan se at elev lønnen på ssa er ca 10000kr. Og at man kan søge om voksen elev løn.....men mon jeg kan få det, da jeg jo ikke har været i erhvervet de sidste 4 år?

Tænker at 10000 kr ikke er voldsomt meget når der skal betales skat af dem og forsørges jo.......

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. februar 2012

Kloster

Jeg synes du skal snakke med Foa om det (er du ikke medlem ad den, når du er ssh?)

Ellers kan du prøve at snakke med jobcenteret om der er noget der kan gøres.

Anmeld

21. februar 2012

marius' mor

Tin skriver:

Hvad er forskellen?

Jeg overvejer at læse videre, enten som SSA eller sygeplejerske, men er ligenu lidt itvivl om hvad kompetence forskellen er på de to uddannelser.

Hvad må den ene som den anden ikke må?

Håber at nogle kan hjælpe så jeg kan komme lidt nærmere mit endelige valg

Jeg er (forhåbentlig) sygeplejerske til sommer, og syntes bestemt at der er stor forskel på en SSA og en sygeplejerske.

Sygeplejersker går stuegang, de må flere ting og står samtidig for medicinering. (Det er ikke alle steder hvor en SSA må administrere medicin).

Sygeplejersker står for sårskifte af operationssår, de må ligge venflon (den plastik "dims" der giver adgang til en blodårer, så en patient han få medicin/væske/blod den vej) og har et generelt større ansvarsområde. 

Anmeld

21. februar 2012

Kloster

marius' mor skriver:

Jeg er (forhåbentlig) sygeplejerske til sommer, og syntes bestemt at der er stor forskel på en SSA og en sygeplejerske.

Sygeplejersker går stuegang, de må flere ting og står samtidig for medicinering. (Det er ikke alle steder hvor en SSA må administrere medicin).

Sygeplejersker står for sårskifte af operationssår, de må ligge venflon (den plastik "dims" der giver adgang til en blodårer, så en patient han få medicin/væske/blod den vej) og har et generelt større ansvarsområde. 

Anmeld

21. februar 2012

Bare-mig

Jeg har altså også stået for sårpleje af operationssår og gået stuegang - og jeg kender sosu ass der må anlægge venflon +jeg har aldrig været et sted hvor jeg ikke doserede medicin. Men der er jo også stor forskel fra sted til sted og ja i sidste ende har sygeplejersken jo det overordnede ansvar

Anmeld

21. februar 2012

marius' mor

Mor til Maj skriver:

Jeg har altså også stået for sårpleje af operationssår og gået stuegang - og jeg kender sosu ass der må anlægge venflon +jeg har aldrig været et sted hvor jeg ikke doserede medicin. Men der er jo også stor forskel fra sted til sted og ja i sidste ende har sygeplejersken jo det overordnede ansvar

Det kan sagtens være at du har det..

Det er op til den enkelte afdeling at vurdere om hver enkelt medarbejde, har den kompetence som det kræver.

Nogle afdelinger vælger at SSA'er ikke skal oplæres i eks. venflon. andre vælger at hver enkelt medarbejder skal vurderes individuelt og kan oplæres i forskellige opgaver, som normalt er sygeplejerskens område..

Men jeg må indrømme at min mening om stuegang er at den skal varetages af en sygeplejerske. Lige gyldig hvor meget erfaring man har, så har sygeplejersken fået undervisning på nogle områder, som en SSA'er ikke har..
Jeg er lidt bange for, om en SSA kunne komme til at overse nogle problematiker, som måske ikke er noget som ses ofte på den enkelte afdeling, og SSA'eren dermed ikke har erfaring eller viden fra undervisning til opdage det..

Men det er bare MIN mening..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.