Kloster skriver:
Jeg er Ssa'er. Og der er pænt forskel på spl og ssa. Ssa må en del, men spl må "alt" 
Jeg arb på et pl.hjem og er ene ssa på min afd. Jeg må ret meget, men når tingene ikke er stabile og bliver kompliceret, skal jeg kontakte en spl, som så overtager/samarbejder om opgaven. Jeg har et virkelig godt samarbejde med "vores" spl i distrektet.
På sygehuse må spl stå lægen bi ved operationer, læse videre til alverdens afdelinger osv. På sygehuset kan ssa'en ikke komme så langt som en spl. Det er self forskelligt fra sgh til sgh, men da jeg var i min praktik på sgh lavede jeg ene ssh arbejde. Og det var ikke derfor jeg læste videre til ssa.
Jeg ville ønske, jeg kunne læse videre til spl. Dét er lige mig, men desværre på su.
Nu ved jeg ikke hvad du har af skole, men du kan ikke komme ind på spl studiet på en ssh uddannelse. Så skal du have en gyminasiel uddannelse, hvis ikke du har ssa uddannelsen bag dig.
Okay, tror måske det var det jeg skulle vide
Jeg er SSH´er, og har "kun" derudover en 9.klasses eksamen.
Jeg vil bare gerne lige lidt mere, end det jeg kan nu og håber at SSA uddannelsen kunne være det rette for mig.
Da jeg for mange år siden søgte ind som SSH-elev var det kommunen der optog eleverne, og jeg var meget ung (17år), men drømmen var en jordmoder-uddannelse.
Men så tog mit eget liv fart med mand, 5 børn og job i hjemmeplejen.
Men nu er børnene ved at være store, og drømmen kalder jo lidt igen, så jeg er ved at undersøge mine muligheder. Er pt ikke ansat som ssh. har gået hjemme en del år, men vil nu gerne igang igen.