kan man tillade sig det? (søge arbejde)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. februar 2012

sarahb

Anonym skriver:

jeg kan jo ikke sige en god grund til, hvorfor jeg søger en hjælperstilling, når jeg er assistent.  

årh jobbene hænger bare ikke på træerne..  

Nej det gør de ikke. Men hellere ansætte en der ønsker at være hjælper istedet for en der søger jobbet fordi der ikke er andet og risikere og miste dem så snart der er en assistent stilling andetsteds.

Nu ser jeg det bare fra arbejdsgivers side, jeg har selv siddet med ansættelser og ville ikke ansætte en der er over kvalificeret for så ved jeg at det er kortsigtet..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. februar 2012

Anonym trådstarter

UnderCover34 skriver:

Jeg er også uddannet SSA og SSHog jeg ville under ingen omstændigheder søge en hjælperstilling af flere årsager; 

Det er ikke længere det jeg er uddannet til (Jeg har taget ASS uddannelsen for at få flere kompetencer og ikke for at gå i en hjælper stilling)

Det ville give min nye arbejdsplads en mere kompetent medarbejder til en lavere løn (og tro mig, det ville de helt sikkert udnytte )

Din løn anncinitet vil formentligt ikke følge med fra den ene stilling til den anden da det jo ikke reelt er en ASS stilling du kommer til at gå i og dermed ikke kan optjene til højre løntrin som ASS men som hjælper - gir det mening?

Dine kompetencer som ASS vil ikke blive udviklet på samme måde da det ikke "forventes" at du skal bruge dem, og du kan risikere at du bliver fagligt rusten.

Held og lykke med jobsøgningen

det giver god mening.  

det er bare  så træls, ikke at have noget arbejde.. jeg er ved at blive sindsyg.. (((

men tusind tak for dit svar.. det gav stof til eftertanke..

Anmeld

20. februar 2012

Anonym trådstarter

sarahb skriver:

Nej det gør de ikke. Men hellere ansætte en der ønsker at være hjælper istedet for en der søger jobbet fordi der ikke er andet og risikere og miste dem så snart der er en assistent stilling andetsteds.

Nu ser jeg det bare fra arbejdsgivers side, jeg har selv siddet med ansættelser og ville ikke ansætte en der er over kvalificeret for så ved jeg at det er kortsigtet..

nej det er jo det. 

jeg tror jeg lader være..  

Anmeld

20. februar 2012

sarahb

Anonym skriver:

nej det er jo det. 

jeg tror jeg lader være..  

Jeg ønsker dig i hvert tilfælde kæmpe meget held og lykke og jeg håber virkelig du finder noget snart

Anmeld

20. februar 2012

Anonym trådstarter

sarahb skriver:

Jeg ønsker dig i hvert tilfælde kæmpe meget held og lykke og jeg håber virkelig du finder noget snart

tusind tak.. og tak for dine svar..

Anmeld

20. februar 2012

Kloster

Jeg har svaret nej. Jeg har ikke nogen god grund til at du ikke skal, andet end at det gør man bare ikke.

Hvis du er udlært Ssa skal du da ikke søge en Ssh stilling. Det ville jeg synes, var tankevækkende og nok tænke om du ikke ville arbejde som Ssa ell ikke kunne.

Søg kun det, du vil arbejde med

Og held og lykke...

Anmeld

20. februar 2012

Mumto3

Jeg kan godt se at de fleste har svaret ja, men det gør man ikke. Her vil jeg sige at flertal ikke er lig med sandhed.Har du undersøgt reglerne? Jeg tror faktisk slet ikke du må ansættes i en stilling under dit højeste uddannelsesniveau inden for sundhedssektoren. Jeg ved i hvert fald at læger, ikke må ansættes i stillinger som sygeplejske selvom de er kvalificeret til det.Jeg ville bestemt ikke gøre det, og jeg synes også det lugter lidt af at du er desperat og det er ikke et signal du ønsker at sende.

Anmeld

20. februar 2012

Anonym trådstarter

Mumto3 skriver:

Jeg kan godt se at de fleste har svaret ja, men det gør man ikke. Her vil jeg sige at flertal ikke er lig med sandhed.Har du undersøgt reglerne? Jeg tror faktisk slet ikke du må ansættes i en stilling under dit højeste uddannelsesniveau inden for sundhedssektoren. Jeg ved i hvert fald at læger, ikke må ansættes i stillinger som sygeplejske selvom de er kvalificeret til det.Jeg ville bestemt ikke gøre det, og jeg synes også det lugter lidt af at du er desperat og det er ikke et signal du ønsker at sende.

tak for dit svar. jeg har ikke søgt den, og gør det heller ikke.

jeg kan sagtens se hvad du mener. men desperat er jeg nok lidt ved at være.. 

jeg håber det rette snart bliver fundet..

Anmeld

21. februar 2012

serinasmor

Jeg ville gøre det ... det kan være vejen ind i virksomheden .. næste gang de får behov for en assistent kan de jo forfremme dig

og argumentet kan sagtens være at jobbene er få

Anmeld

21. februar 2012

Pige2009

Go for it!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.