kan man tillade sig det? (søge arbejde)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: kan man det?

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

1.096 visninger
19 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
20. februar 2012

Anonym trådstarter

jeg har søgt en stilling som social og sundhedsassistent i en hjemmepleje gruppe. (de søgte en)

nu søger de også 2 social og sundhedshjælpere. altså samme sted.. jeg er også uddannet hjælper, inden assistenten.. 

kan jeg søge dem også? selvom jeg er assistent.. eller ville det virke mærkeligt.? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. februar 2012

sarahb

Du skal have en god grund du kan fremlægge hvorfor du vælger st søge den i hvert tilfælde bare så du er forberedt...

Anmeld

20. februar 2012

Anonym trådstarter

sarahb skriver:

Du skal have en god grund du kan fremlægge hvorfor du vælger st søge den i hvert tilfælde bare så du er forberedt...

jeg kan jo ikke sige en god grund til, hvorfor jeg søger en hjælperstilling, når jeg er assistent.  

årh jobbene hænger bare ikke på træerne..  

Anmeld

20. februar 2012

Janni.

Jeg vil sige ja - du er jo uddannet hjælper  

for at du snart finder et job

Anmeld

20. februar 2012

Plysbjørnen

Anonym skriver:

jeg kan jo ikke sige en god grund til, hvorfor jeg søger en hjælperstilling, når jeg er assistent.  

årh jobbene hænger bare ikke på træerne..  

Der har du grunden, arbejdet hænger ikke på træerne... det kan tænkes de vælger dig når du er assistent, men det er ikke sikkert at de er villige til at betale dig en assistents løn, som jo er noget højere end en hjælpers.

Anmeld

20. februar 2012

Muffin_girl

Anonym skriver:

jeg har søgt en stilling som social og sundhedsassistent i en hjemmepleje gruppe. (de søgte en)

nu søger de også 2 social og sundhedshjælpere. altså samme sted.. jeg er også uddannet hjælper, inden assistenten.. 

kan jeg søge dem også? selvom jeg er assistent.. eller ville det virke mærkeligt.? 

Ja da  

Anmeld

20. februar 2012

Chevro

Selvfølgelig kan du det!

Anmeld

20. februar 2012

UnderCover37

Jeg er også uddannet SSA og SSHog jeg ville under ingen omstændigheder søge en hjælperstilling af flere årsager; 

Det er ikke længere det jeg er uddannet til (Jeg har taget ASS uddannelsen for at få flere kompetencer og ikke for at gå i en hjælper stilling)

Det ville give min nye arbejdsplads en mere kompetent medarbejder til en lavere løn (og tro mig, det ville de helt sikkert udnytte )

Din løn anncinitet vil formentligt ikke følge med fra den ene stilling til den anden da det jo ikke reelt er en ASS stilling du kommer til at gå i og dermed ikke kan optjene til højre løntrin som ASS men som hjælper - gir det mening?

Dine kompetencer som ASS vil ikke blive udviklet på samme måde da det ikke "forventes" at du skal bruge dem, og du kan risikere at du bliver fagligt rusten.

Held og lykke med jobsøgningen

Anmeld

20. februar 2012

Anonym trådstarter

Aniteb skriver:

Der har du grunden, arbejdet hænger ikke på træerne... det kan tænkes de vælger dig når du er assistent, men det er ikke sikkert at de er villige til at betale dig en assistents løn, som jo er noget højere end en hjælpers.

jeg ville være fint tilfreds med en hjælper løn, bare jeg får noget.. så kan jeg altid forhandle mig frem til assistent lønnen..

det skal bare ikke virke som om, at jeg bare søger uden hjerte.. hvis man kan sige det.. det er hjemmepleje eller plejehjem jeg vil.. så det er ikke det.. 

Anmeld

20. februar 2012

Anonym trådstarter

Janni. skriver:

Jeg vil sige ja - du er jo uddannet hjælper  

for at du snart finder et job

tusind tak.. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.