MetteS81 skriver:
God indstilling du har! 
Ja, hun skal nok når hun selv er klar...kunne bare ikke lade være med at tænke "åh nej, det er fordi vi bærer hende for meget" osv osv...hun er den yngste på stuen så selvfølgelig kan de andre meget mere, og så må det også være frustrerende for hende at hun ikke kan gå...hun kan jo ikke komme så hurtigt frem som de andre (hun humper frem på bagdelen, kan ikke kravle rigtigt), og så er det da meeeget bedre/nemmere at blive båret, eller få lov at sidde i tryghed hos en voksen
Og hun kom også op hos mor efter vi havde humpet efter bolde og biler idag 
Og ja, de skal nok lære det! Vi andre kan jo både kravle og gå idag...OG sidde selv 
Tak for dit svar 
Helt enig med dig 
Min datter er lige gammel med din og kan hverken kravle eller gå endnu. Hun triller dog rundt over det hele, så hun kommer omkring. Men jeg kan også godt se at hun er frustreret over ikke at kunne de samme som de andre, lidt ældre børn i dp.
Jeg tror dog ikke på at de lærer det hurtigere ved at blive tvunget til at sidde selv når de ikke vil. Jeg tror at de lærer det i det tempo det er meningen de skal lære det i. Min datter er fx vildt hård til det finmotoriske og det sproglige hvor hun er længere end hun skal være. Så det er bare det hun har fokuseret på at lære lige nu. Selvfølgelig øver vi da at prøve at kravle og prøve at gå lidt med støtte hver dag, men kun i det omfang hun vil og vil hun gerne op, så kommer hun op. Jeg tror ikke rigtig at man kan forcere børn til at lære ting før de er klar. Hvis man kan tror jeg heller ikke de har godt af det. Men jeg har godt oplevet at nogle pædagoger gerne vi lave en kobling sådan at de siger at hvis dit barn ikke kan så meget grovmotirisk endnu så er det nok fordi du bærer rundt på det. Men jeg køber den ikke. Jeg gik ikke selv før jeg var halvanden og det til trods for at mine forældre så sandelig var fans af at jeg skulle sidde selv. Så jeg tror nærmere at det er arvelige anlæg der gør om børn er tidlige til at tale eller tidlige til at gå eller til noget helt 3 
Jeg tror at børn der bliver taget op når de har behov for det og får nærvær når de opsøger det nettop bliver trygge børn som glade og uden tvivl gerne vil lege selv og udforske verden når de er klar 
Anmeld