Måske I også har prøvet det her..?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.143 visninger
14 svar
0 synes godt om
20. februar 2012

MetteS81

Min datter på 13 mdr vil MEGET gerne op på armen når hun er i vuggestue...Da jeg henter hende idag sludrer jeg kort med pædagogerne om hvordan hendes dag har været...de fortæller det med at hun blir helt ude af den hvis de bevæger sig væk og at hun helst vil op på armen, istedet for at kravle eller lign...og så spørger de om vi bærer meget rundt på hende derhjemme.

"Nej" svarer jeg hurtigt! 

Men når jeg så tænker efter...så bærer vi faktisk ret meget rundt på hende! 

Vores datter elsker at gå rundt hvor vi så skal holde hende i hænderne fordi hun ikke kan gå selv...og så triller vi fx også bold for den gider hun godt kravle efter

Men...vi bærer hende også en del. Kan slet ik lade være når hun står der med store øjne og trækker i buksebenet...eller græder og rækker de små arme op..

Og så svarer jeg "nej...næææh, ik rigtig" i vuggestuen...må være ønsketænkning fra min side  Lidt a la "vi er ikke sådan nogle forældre der bærer rundt på vores barn, de skal lære at komme rundt selv"

Tror vist bare jeg gerne ville have vi var "de perfekte" forældre i vuggeren, haha!

Skyndte mig ud i Toys´r´us og købte nogle flere bolde hun kunne kravle efter (eller humpe på bagdelen, for det er nærmere det hun gør) + en bil der kan køre frem når man trykker på den. For så ku det jo være hun kunne lære at komme lidt mere rundt selv. Og så ku det være at mor og far kunne lære ikke at bære heeelt så meget rundt på hende mere

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. februar 2012

AnneBJ

Det skulle Felix herhjemme's mor og far måske også lære..... 

God fornøjelse med "projektet" - jeg ville nok have svaret ligesom dig henne i vuggeren.. 

Anmeld

20. februar 2012

Zeus

MetteS81 skriver:

Min datter på 13 mdr vil MEGET gerne op på armen når hun er i vuggestue...Da jeg henter hende idag sludrer jeg kort med pædagogerne om hvordan hendes dag har været...de fortæller det med at hun blir helt ude af den hvis de bevæger sig væk og at hun helst vil op på armen, istedet for at kravle eller lign...og så spørger de om vi bærer meget rundt på hende derhjemme.

Vores datter elsker at gå rundt hvor vi så skal holde hende i hænderne fordi hun ikke kan gå selv...og så triller vi fx også bold for den gider hun godt kravle efter

Men...vi bærer hende også en del. Kan slet ik lade være når hun står der med store øjne og trækker i buksebenet...eller græder og rækker de små arme op..

Og så svarer jeg "nej...næææh, ik rigtig" i vuggestuen...må være ønsketænkning fra min side  Lidt a la "vi er ikke sådan nogle forældre der bærer rundt på vores barn, de skal lære at komme rundt selv"

Tror vist bare jeg gerne ville have vi var "de perfekte" forældre i vuggeren, haha!

Skyndte mig ud i Toys´r´us og købte nogle flere bolde hun kunne kravle efter (eller humpe på bagdelen, for det er nærmere det hun gør) + en bil der kan køre frem når man trykker på den. For så ku det jo være hun kunne lære at komme lidt mere rundt selv. Og så ku det være at mor og far kunne lære ikke at bære heeelt så meget rundt på hende mere

Hånden på hjertet, så tror jeg ikke i bærer mere rundt på hende, end andre forældre.. Det er i hvert fald det indtryk jeg har

Jeg bærer også en del på Cajsa når hun er i det humør. Det er dog blevet en del bedre efter hun lærte at gå, men lige nu kan hun ikke gå 30 cm, uden at vi holder hende i hånden.. Altså jo, hun KAN godt, men hun vil ikke.. Vi skal være tæt på hele tiden.

Nå men anyways, det jeg kom fra var, at det bliver bedre når de først begynder at gå, så hænger de ikke så meget mere. Hun er jo også ved at være bevidst om, at der foregår ting hun ikke kan se, og det vil man da være med til

Så stop den dårlige samvittighed

Anmeld

20. februar 2012

Clisolka

MetteS81 skriver:

Som Zeus skriver, drop den dårlige samvittighed - det bliver bedre når hun lærer selv at gå  

Jeg har stort set ikke båret rundt på min datter siden hun lærte at kravle, for hun vil udforske verden selv - der skal ske noget nu (15½ mrd) 

Anmeld

20. februar 2012

Tona

MetteS81 skriver:

Jeg syntes at du er den perfekte mor på det her punkt allerede. Jeg giver ikke så meget for det med at små børn skal lære at sidde selv for enhver pris. Jeg syntes at det er flot og rigtigt at have overskudet til at tage sit barn op når det giver udtryk for at have brug for det. Sådan tror jeg nemlig at de får modet til at udforske verden når de er klar.

Jeg hader når min dp siger til mig at: "hun har været lidt ked af det i dag fordi hun ikke vil sidde selv, men hun skal jo lære det". Jeg tror at de lærer det når de er klar

Anmeld

20. februar 2012

MetteS81

AnneBJ skriver:

Det skulle Felix herhjemme's mor og far måske også lære..... 

God fornøjelse med "projektet" - jeg ville nok have svaret ligesom dig henne i vuggeren.. 

Hehe  Og tak! Er sikker på hun nok selv skal lære at komme lidt mere rundt selv...meeen indtil da bliver hun stadig taget op. Også lidt idag efter jeg havde skrevet indlægget. Det var de store blå øjne der.... Og sikke en skøn krammer jeg fik! Det var nok som tak for de fine nye bolde og bilen

God fornøjelse med jer også!

Anmeld

20. februar 2012

MetteS81

Zeus skriver:

Hånden på hjertet, så tror jeg ikke i bærer mere rundt på hende, end andre forældre.. Det er i hvert fald det indtryk jeg har

Jeg bærer også en del på Cajsa når hun er i det humør. Det er dog blevet en del bedre efter hun lærte at gå, men lige nu kan hun ikke gå 30 cm, uden at vi holder hende i hånden.. Altså jo, hun KAN godt, men hun vil ikke.. Vi skal være tæt på hele tiden.

Nå men anyways, det jeg kom fra var, at det bliver bedre når de først begynder at gå, så hænger de ikke så meget mere. Hun er jo også ved at være bevidst om, at der foregår ting hun ikke kan se, og det vil man da være med til

Så stop den dårlige samvittighed

Haha, jeg prøver også virkelig mht den dårlige samvittighed

Men du har sikkert ret, det blir nemmere når hun lærer at gå...Hun kom selvfølgelig også op idag efter jeg skrev indlægget...kunne ikke stå for de smukke øjne og buttede arme der rakte op  

Kunne bare ikke lade være med at tænke "åh nej, det er derfor hun er så pylret dernede" og "NU skal jeg også til at arbejde på det"....men hun (og vi) skal nok lære det  

Og rart at høre at andre forældre også oplever det samme med bebserne

Anmeld

20. februar 2012

Nattøs

Jeg tror det er vigtigt at man lære børn, at de skal bevæge sig når det er muligt og at børn ikke skal tages op bare de pylre og kigger med de søde øjne. Min venindes datter er også mors datter og bliver taget meGet op. For ellers er de så snue at de hurtigt lære de bare skal pylre lidt smile så kommer de op. Siger den første gangs gravide hihi

Anmeld

20. februar 2012

MetteS81

Babymor2010 skriver:

Som Zeus skriver, drop den dårlige samvittighed - det bliver bedre når hun lærer selv at gå  

Jeg har stort set ikke båret rundt på min datter siden hun lærte at kravle, for hun vil udforske verden selv - der skal ske noget nu (15½ mrd) 

Ella har lært at kravle - eller det vil sige humpe rundt på bagdelen. Hun gør det åbenbart bare ikke så meget i vuggestuen, men vil hellere op på armen og bæres rundt/sidde.. men det der humperi ser også lidt anstrengede ud, så måske er det derfor hun endnu ikke slider så meget på gulvene i vuggestuen..  

Er også sikker på det nok skal blive bedre, blev bare overrasket over mit svar til pædagogerne i vuggestuen. Deny deny deny!  

Det hjalp lidt på det at købe bolde og bil...vi fik humpet lidt rundt og SÅ kom hun lige en tur op på armen igen

Skønt at høre at din datter er så udforskende nu! Der er ca 4 mdr imellem vores...så der er håb forude!

Tak for sit svar, dejligt med nogle erfaringer!

Anmeld

20. februar 2012

MetteS81

Amandas-mor skriver:

Jeg syntes at du er den perfekte mor på det her punkt allerede. Jeg giver ikke så meget for det med at små børn skal lære at sidde selv for enhver pris. Jeg syntes at det er flot og rigtigt at have overskudet til at tage sit barn op når det giver udtryk for at have brug for det. Sådan tror jeg nemlig at de får modet til at udforske verden når de er klar.

Jeg hader når min dp siger til mig at: "hun har været lidt ked af det i dag fordi hun ikke vil sidde selv, men hun skal jo lære det". Jeg tror at de lærer det når de er klar

God indstilling du har!

Ja, hun skal nok når hun selv er klar...kunne bare ikke lade være med at tænke "åh nej, det er fordi vi bærer hende for meget" osv osv...hun er den yngste på stuen så selvfølgelig kan de andre meget mere, og så må det også være frustrerende for hende at hun ikke kan gå...hun kan jo ikke komme så hurtigt frem som de andre (hun humper frem på bagdelen, kan ikke kravle rigtigt), og så er det da meeeget bedre/nemmere at blive båret, eller få lov at sidde i tryghed hos en voksen  

Og hun kom også op hos mor efter vi havde humpet efter bolde og biler idag

Og ja, de skal nok lære det! Vi andre kan jo både kravle og gå idag...OG sidde selv

Tak for dit svar

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.