MetteS81 skriver:
Min datter på 13 mdr vil MEGET gerne op på armen når hun er i vuggestue...Da jeg henter hende idag sludrer jeg kort med pædagogerne om hvordan hendes dag har været...de fortæller det med at hun blir helt ude af den hvis de bevæger sig væk og at hun helst vil op på armen, istedet for at kravle eller lign...og så spørger de om vi bærer meget rundt på hende derhjemme.
"Nej" svarer jeg hurtigt!
Men når jeg så tænker efter...så bærer vi faktisk ret meget rundt på hende!
Vores datter elsker at gå rundt hvor vi så skal holde hende i hænderne fordi hun ikke kan gå selv...og så triller vi fx også bold for den gider hun godt kravle efter 
Men...vi bærer hende også en del. Kan slet ik lade være når hun står der med store øjne og trækker i buksebenet...eller græder og rækker de små arme op..
Og så svarer jeg "nej...næææh, ik rigtig" i vuggestuen...må være ønsketænkning fra min side
Lidt a la "vi er ikke sådan nogle forældre der bærer rundt på vores barn, de skal lære at komme rundt selv"
Tror vist bare jeg gerne ville have vi var "de perfekte" forældre i vuggeren, haha! 
Skyndte mig ud i Toys´r´us og købte nogle flere bolde hun kunne kravle efter (eller humpe på bagdelen, for det er nærmere det hun gør) + en bil der kan køre frem når man trykker på den. For så ku det jo være hun kunne lære at komme lidt mere rundt selv. Og så ku det være at mor og far kunne lære ikke at bære heeelt så meget rundt på hende mere 
Hånden på hjertet, så tror jeg ikke i bærer mere rundt på hende, end andre forældre.. Det er i hvert fald det indtryk jeg har 
Jeg bærer også en del på Cajsa når hun er i det humør. Det er dog blevet en del bedre efter hun lærte at gå, men lige nu kan hun ikke gå 30 cm, uden at vi holder hende i hånden.. Altså jo, hun KAN godt, men hun vil ikke.. Vi skal være tæt på hele tiden.
Nå men anyways, det jeg kom fra var, at det bliver bedre når de først begynder at gå, så hænger de ikke så meget mere. Hun er jo også ved at være bevidst om, at der foregår ting hun ikke kan se, og det vil man da være med til 
Så stop den dårlige samvittighed