Far betaler for meget i børnepenge?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. februar 2012

millemai

Mamalou skriver:

Så ville jeg ikke gøre med ved den sag, andet end nyde at der kommer lidt mere derfra. Det har ingen betydning for dig i nogen henseender.

Det er ikke helt rigtig. Alt hvad der betales over mindstebeløbet skal i princippet indberettes til skat, som indkomst for barnet - TS skal i hvert fald være opmærksom på om faren indberetter det fulde beløb til skat eller blot grundbeløbet.
Differencen på det beløb hun får og det beløb han betaler er dog ikke særlig stor, så jeg tror ikke barnet (og dermed mor) skal betale noget b skat af dem. Skriver det mere, så hun ikke ender med en restgæld (på barnets vegne)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. februar 2012

Angelspot

Anonym skriver:

Hvad sker der hvis far betaler for meget??:/ pt betaler han 1650.- i børnepenge istedet for de 1200 plus 3000 pr mdr til barnedåben... Men indgår disse penge som indkomst i forhold til at søge boligstøtte og alt det man nu kan søge??:/

Og det er ikke fordi han betaler ekstra pga høj indtægt? Der er jo noget tillæg man skal betale hvis man tjener over et vist beløb, det kunne måske være grunden?

Anmeld

20. februar 2012

Anonym trådstarter

Angelspot skriver:

Og det er ikke fordi han betaler ekstra pga høj indtægt? Der er jo noget tillæg man skal betale hvis man tjener over et vist beløb, det kunne måske være grunden?

Nej det er helt valfrit fra hans side St betale mere end de 1200

Anmeld

20. februar 2012

Anonym trådstarter

millemai skriver:

Det er ikke helt rigtig. Alt hvad der betales over mindstebeløbet skal i princippet indberettes til skat, som indkomst for barnet - TS skal i hvert fald være opmærksom på om faren indberetter det fulde beløb til skat eller blot grundbeløbet.
Differencen på det beløb hun får og det beløb han betaler er dog ikke særlig stor, så jeg tror ikke barnet (og dermed mor) skal betale noget b skat af dem. Skriver det mere, så hun ikke ender med en restgæld (på barnets vegne)

Han indberetter ikke noget af det for gider han ikke siger han... Jeg tænker bare han må vel give sit barn hvad han vil??

Anmeld

20. februar 2012

millemai

Anonym skriver:

JJa

Han indberetter ikke noget af det for gider han ikke siger han... Jeg tænker bare han må vel give sit barn hvad han vil??

Ja, hvis han ikke indberetter dem som børnebidrag, så tror jeg ikke der er nogle problemer. Man må jo give sine børn ca 50.000,- skattefrit per år (mener jeg)

Anmeld

20. februar 2012

Anonym trådstarter

millemai skriver:

Ja, hvis han ikke indberetter dem som børnebidrag, så tror jeg ikke der er nogle problemer. Man må jo give sine børn ca 50.000,- skattefrit per år (mener jeg)

Det gør han ikke... Har fortalt han kan men gider han ikke siger han så det må han om men tusind tak for svar

Anmeld

20. februar 2012

Mamalou

millemai skriver:

Jeg mente i forhold til offientlige ydelser, men sådan fik jeg ikke formuleret mig  

Anmeld

21. februar 2012

Pige2009

Anonym skriver:

Hvad sker der hvis far betaler for meget??:/ pt betaler han 1650.- i børnepenge istedet for de 1200 plus 3000 pr mdr til barnedåben... Men indgår disse penge som indkomst i forhold til at søge boligstøtte og alt det man nu kan søge??:/

Pengene følger barnet, så det burde ikke influere på dine ydelser

Anmeld

21. februar 2012

Anonym trådstarter

Baagøe skriver:

Pengene følger barnet, så det burde ikke influere på dine ydelser

Det jo bare dejligt

Anmeld

21. februar 2012

Pige2009

Anonym skriver:

Det jo bare dejligt

Jeps

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.