morethanperfect skriver:
Det er også ligeså meget det , med at hvis man ikke klæder sit barn pænt på , Hvis man ikke spiser sundt og varieret hver dag , hvis man ikke køber f.eks økologiske servietter til barnet uden parafume osv. , kigger folk skævt til en ..
Og det tror jeg der er mange der gør ..
Jeg tror der er mange der f.eks køber dit og dat , fordi , at det syns de andre man skal , og ellers er man ikke god ved sine børn ..
Der er mange der lever under andres primisser desværre ..

Du har ret i at forældre føler et pres, om at producere det perfekte barn.
Men forfatteren til artiklen langer ud efter systemet, og fremstiller, sundhedsplejerske besøg, ammerådgivning, som noget negativt.
Skulle et perfekt barn da være et fuldammet, økoprodukt med lige kranie? Det er for mig at se forkert at konkludere, at statens velmenede og evidensbaserede rådgivning og opfølgning, skulle være med til at skabe det pres.
Ideen om det perfekte barn, er noget vi som forældre selv skaber. Og det er i de allerfleste tilfæde ikke fordi andre kigger skævt til os som forældre.
Vi kigger skævt til os selv! Når vi for 3. dag i træk, ikke har fået serveret grøntsager til lillemusen, henter sent i børnehave eller klæder barnet i genbrugstøj.
Vi andre sidder jo ikke med hjemme til middagsbordet hos dig og peger fingre af jeres aftensmad. Den eneste der er dommer over det måltid er dig selv.
Vi føler måske indimellem, at vi skal leve op til et eller andet ideal, men det er jo os selv, der er med til at skabe det. Vi ved jo godt hvad sund kost er, at amning statistik set er sundest og at nyt tøj oftest er lækrest.
Men det er jo bare ikke muligt altid efterleve det. Vi burde erkende, at det perfekte barn ikke findes, for ingen efterlever i praksis ALLE de forestillinger vi har produktet af et perfekt barn.
Vi skal i stedet stole mere på os selv som forældre, gøre vores bedste og skide stort, hvad vi TROR andre forventer af os.
/smølf