Sonde via næsen?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. februar 2012

cecilie1984

Puslingen skriver:

Min læge har i dag sagt at hvis Charlie ikke inden i morgen for spist mere end han gør nu, skal have lagt en sonde ned i maven.
Og jeg må indrømme at det lyder meget skræmmende i mine øre

Tænkte åpå om der er nogen der har prøvet at deres barn fik lagt en sonde og om i kunne fortælle mig lidt om hvordan det forgår?

Min datter fik lagt sonde da hun var indlagt på børneafdelingen pga dehydrering også fordi hun ikke spiste og drak. Hun var på det tidspunkt ca 18 mdr.

Det er selvfølgelig ikke rart når de lægger den, og min datter skreg også meget, men det går heldigvis hurtigt og bare du er klar til at trøste bagefter, så skal han nok klare det.

Så held og lykke med det hele, det lyder værre end det er.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. februar 2012

Rebecca55

Puslingen skriver:

Tak for svar.
Jeg frygter det fordi han er så bange for mennesker og tænker hvordan pokker vil de ligge en sonde på ham når de ikke en gang kan komme tæt nok på til at kigge ham i halsen som et eksempel
Og hvad hvis han går helt amok og hiver den ud

Tak

Der sker slet ikke noget ved han hiver den ud. Det gør heller ikke ondt på ham. Så bliver de bare nød til at ligge en ny. Vores kom tit til at hive deres ud. For som en anden skriver ligger den nogen gange i vejen for hændererne og er måske lidt spændene at hive i.

Anmeld

20. februar 2012

2721

cecilie1984 skriver:

Min datter fik lagt sonde da hun var indlagt på børneafdelingen pga dehydrering også fordi hun ikke spiste og drak. Hun var på det tidspunkt ca 18 mdr.

Det er selvfølgelig ikke rart når de lægger den, og min datter skreg også meget, men det går heldigvis hurtigt og bare du er klar til at trøste bagefter, så skal han nok klare det.

Så held og lykke med det hele, det lyder værre end det er.

Kunne hun godt lade den være?
Hvor længe havde hun den i?

Anmeld

20. februar 2012

2721

Rebecca55 skriver:

Der sker slet ikke noget ved han hiver den ud. Det gør heller ikke ondt på ham. Så bliver de bare nød til at ligge en ny. Vores kom tit til at hive deres ud. For som en anden skriver ligger den nogen gange i vejen for hændererne og er måske lidt spændene at hive i.

Okay, det er da altid noget
Jeg håber nu stadig han slipper

Anmeld

20. februar 2012

cecilie1984

Puslingen skriver:

Kunne hun godt lade den være?
Hvor længe havde hun den i?

Ja det syntes jeg godt hun kunne, selvfølgelig lige den første dag drillede den hende lidt. De satte et stk tape på den så den ikke gik op.

Men hun var også meget dårlig og tror måske slet ikke hun tænkte meget over den.

Hun havde den i en 4-6 dage

Anmeld

20. februar 2012

Rebecca55

Puslingen skriver:

Okay, det er da altid noget
Jeg håber nu stadig han slipper

Ja det ville da være det bedste...

Anmeld

20. februar 2012

Laulund87

Maria havde jo sonde de første 9 måneder af sit liv!

Man vænner sig hurtigt til at den er der.. Håber det kan hjælpe Charlie

Anmeld

20. februar 2012

Laulund87

Det ser også voldsomt ud... Men som sagt så er det helt smertefrit og værst for forældrene. Er sikker på at det vil han tage i stiv arm.

Det er nu ikke altid smertefrit.. Det er værre jo større barnet er og min datters var svær at ligge. Den kom tit ud gennem munden i stedet for Hun havde den i 9 måneder og det blev kun værre for hende.

Anmeld

20. februar 2012

Janni.

Åh stakkels stakkels Charlie, føler virkelig med jer.  for at han slipper for sonden.

Anmeld

20. februar 2012

Rebecca55

Laulund87 skriver:

Det er nu ikke altid smertefrit.. Det er værre jo større barnet er og min datters var svær at ligge. Den kom tit ud gennem munden i stedet for Hun havde den i 9 måneder og det blev kun værre for hende.

Øv... vi havde slet ingen problemer. Men vores var jo også mindre.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.