Sonde via næsen?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.749 visninger
20 svar
0 synes godt om
20. februar 2012

2721

Min læge har i dag sagt at hvis Charlie ikke inden i morgen for spist mere end han gør nu, skal have lagt en sonde ned i maven.
Og jeg må indrømme at det lyder meget skræmmende i mine øre

Tænkte åpå om der er nogen der har prøvet at deres barn fik lagt en sonde og om i kunne fortælle mig lidt om hvordan det forgår?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. februar 2012

Rebecca55

Puslingen skriver:

Min læge har i dag sagt at hvis Charlie ikke inden i morgen for spist mere end han gør nu, skal have lagt en sonde ned i maven.
Og jeg må indrømme at det lyder meget skræmmende i mine øre

Tænkte åpå om der er nogen der har prøvet at deres barn fik lagt en sonde og om i kunne fortælle mig lidt om hvordan det forgår?

Vores havde sonde de første 3 uger af deres liv... Det er ganske smertefrit for dem, de nyser dog en del og får måske de lidt opkast fornemmelse når den bliver lagt. Men den er lyn hurtig sat ned og så mærker de den ikke lægere. Det ser lidt skræmmende ud når man ikke er vant til det, men vi vænnede os lynhurtigt til det. Så da vores børn fik deres ud, så det først helt mærkeligt ud. Men håber og  for i bliver fri for sonden.

Anmeld

20. februar 2012

Dot D

Sophus fik lagt sonde, da han var født. Det så lidt vildt ud, for sygeplejersken tog bare fat og proppede slangen ind i næsen på ham. Han sagde ikke så meget til det, så det så nok vildere ud end det var

Jeg ved ikke hvordan større børn reagere, men jeg har selv prøvet det(med noget andet), det kildede heeeelt vildt, og jeg fik lyst til at nyse

Anmeld

20. februar 2012

Oliver,Troia&Wictor

min datter havde sonde de første 5mdr af hendes liv, og i de sidste to mdr. lagde jeg den selv på hende herhjemme.... du må gerne skrive en pb hvis du har spørgsmål

Anmeld

20. februar 2012

Fenja09

Det er ikke så skræmmende som det lyder, vores datter har haft sonde, fordi hun er hjertebarn. Det var noget af det sidste de fjernede fra hende. Det jeg synes er træls ved det, er at det genere barnet ( kommer selvfølgelig også an på alder), vores datter var 3 måneder. Med genere mener jeg, at den sidder i vejen for hænder osv. Ellers syntes jeg ikke at det var ubehageligt - og de mærker stort set ikke når den sættes ned.

Så jeg synes ikke du skal være så urolig for det, hvis det er en måde at hjælpe på, så er det en forholdsvis "nem" og uskadelig måde.

God bedring med Charlie

/Fenja

Anmeld

20. februar 2012

2721

Rebecca55 skriver:

Vores havde sonde de første 3 uger af deres liv... Det er ganske smertefrit for dem, de nyser dog en del og får måske de lidt opkast fornemmelse når den bliver lagt. Men den er lyn hurtig sat ned og så mærker de den ikke lægere. Det ser lidt skræmmende ud når man ikke er vant til det, men vi vænnede os lynhurtigt til det. Så da vores børn fik deres ud, så det først helt mærkeligt ud. Men håber og  for i bliver fri for sonden.

Tak for svar
Charlie er så 20 mdr og enormt angst, så frygter det helt så meget
Tak, håber også han slipper

Anmeld

20. februar 2012

2721

Dot D skriver:

Sophus fik lagt sonde, da han var født. Det så lidt vildt ud, for sygeplejersken tog bare fat og proppede slangen ind i næsen på ham. Han sagde ikke så meget til det, så det så nok vildere ud end det var

Jeg ved ikke hvordan større børn reagere, men jeg har selv prøvet det(med noget andet), det kildede heeeelt vildt, og jeg fik lyst til at nyse

Tak for svar.
Jeg er bares å bange for hvordan det skal gå da han er enormt angst for mennesker og jeg tænker hvad hvis han hiver den ud?
Hvordan filan skal jeg holde den i ham

Anmeld

20. februar 2012

2721

Oliver&Troia <3 skriver:

min datter havde sonde de første 5mdr af hendes liv, og i de sidste to mdr. lagde jeg den selv på hende herhjemme.... du må gerne skrive en pb hvis du har spørgsmål

Tak
Det kan godt være jeg benytter mig af det

Anmeld

20. februar 2012

2721

Fenja09 skriver:

Det er ikke så skræmmende som det lyder, vores datter har haft sonde, fordi hun er hjertebarn. Det var noget af det sidste de fjernede fra hende. Det jeg synes er træls ved det, er at det genere barnet ( kommer selvfølgelig også an på alder), vores datter var 3 måneder. Med genere mener jeg, at den sidder i vejen for hænder osv. Ellers syntes jeg ikke at det var ubehageligt - og de mærker stort set ikke når den sættes ned.

Så jeg synes ikke du skal være så urolig for det, hvis det er en måde at hjælpe på, så er det en forholdsvis "nem" og uskadelig måde.

God bedring med Charlie

/Fenja

Tak for svar.
Jeg frygter det fordi han er så bange for mennesker og tænker hvordan pokker vil de ligge en sonde på ham når de ikke en gang kan komme tæt nok på til at kigge ham i halsen som et eksempel
Og hvad hvis han går helt amok og hiver den ud

Tak

Anmeld

20. februar 2012

Rebecca55

Puslingen skriver:

Tak for svar
Charlie er så 20 mdr og enormt angst, så frygter det helt så meget
Tak, håber også han slipper

Det ser også voldsomt ud... Men som sagt så er det helt smertefrit og værst for forældrene. Er sikker på at det vil han tage i stiv arm.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.