Den moderne slave

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

846 visninger
11 svar
0 synes godt om
19. februar 2012

Sandko

En dansk foredrags-serie, der går i dybden med vores samfund og vores værdier. I modsætning til Zeitgeistfilmene er den spækket med facts, er objektiv og dermed pakket ind i en rigtig fin retorik. Den skal ses!

Kom meget gerne med kommentarer. Denne film er et fund! Der er 19 dele i alt

http://www.youtube.com/watch?v=EpLJ3HJGYLI

OBS! - i slutningen af hvert afsnit dukker der en genvej op i øverste højre hjørne, der fører til næste afsnit. 

God fornøjelse! 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. februar 2012

Pige2009

Føler mig selv som en

Anmeld

19. februar 2012

Sandko

Baagøe skriver:

Føler mig selv som en

Og med god grund! Jeg mener, det er meget vigtigt at få budskabet ud. Det er virkelig få mennesker, der er villige til at se det i øjnene og som ynder at sætte spørgsmålstegn ved, at tingene står til, som de nu engang gør. Det er rigtigt skræmmende! 

Anmeld

19. februar 2012

BellaT

Skal ses engang jeg er frisk. Tak for link. 

Anmeld

19. februar 2012

Sandko

BellaT skriver:

Skal ses engang jeg er frisk. Tak for link. 

Det synes jeg i hvert fald, du skal gøre  

Anmeld

20. februar 2012

Pige2009

Sandko skriver:

Og med god grund! Jeg mener, det er meget vigtigt at få budskabet ud. Det er virkelig få mennesker, der er villige til at se det i øjnene og som ynder at sætte spørgsmålstegn ved, at tingene står til, som de nu engang gør. Det er rigtigt skræmmende! 

Ja, jeg tager hjemmefra 6.30 hver dag og er ofte ikke hjemme før 16.30, så tiden med min datter er knap og det huer mig virkelig ikke - men jeg er jo nødt til at arbejde. Har tænkt at spørge om jeg kan gå ned i tid - evt. 3 timer om ugen, og så må jeg få det mindre i løn..

Anmeld

20. februar 2012

Muhmi

Den vil jeg se når jeg kommer hjem...

Så lige de første tre minutter... Men skal jo også gøre mig klar til at komme afsted

Anmeld

20. februar 2012

Sandko

Baagøe skriver:

Ja, jeg tager hjemmefra 6.30 hver dag og er ofte ikke hjemme før 16.30, så tiden med min datter er knap og det huer mig virkelig ikke - men jeg er jo nødt til at arbejde. Har tænkt at spørge om jeg kan gå ned i tid - evt. 3 timer om ugen, og så må jeg få det mindre i løn..

Det kan jeg virkelig godt forstå. Det er jo også tid, du aldrig får igen. På lige det punkt er jeg også rigtig glad for at både min kæreste og jeg er studerende. Der er ikke meget at gøre godt med, men det er langt bedre for os end at være væk så mange timer i løbet af en dag. Det ville jeg desuden også miste al min livsglæde ved, tror jeg. Og når der nu er mulighed for at prioritere pengene andre steder og leve sparsomt dér, så synes jeg, det er en god idé at gå ned i tid. 

Vores største drøm er at bo på et stykke land, hvor vi kan dyrke al mad og div. selv, men det er der jo desværre ikke mulighed for, medmindre man har to 37 timers job, og hvor meget tid er der så tilbage!? Jeg vil langt hellere give min frivillige hjælp som arbejdskraft i et samfund, hvor det handler om at stå sammen og hjælpe hinanden i stedet for et, hvor alt drejer sig om penge og profitter. Men okay, så ville der selvfølgelig være mange ting, folk skulle give afkald på - såsom dyre biler, tv og andre luksuriøse ting. Det er mennesket nok desværre ikke klar til på stående fod. 

Jeg håber, du finder en god løsning, så du får mere tid sammen med dem, du elsker 

Anmeld

20. februar 2012

Sandko

Muhmi skriver:

Den vil jeg se når jeg kommer hjem...

Så lige de første tre minutter... Men skal jo også gøre mig klar til at komme afsted

Ja, selvfølgelig 

Jeg glæder mig til feedback. Jeg er endnu ikke selv set den helt færdig, da jeg samtidigt prøver på at forstå det med skattepengene i DK. Ved slet ikke, hvor jeg skal starte.. Ved du, hvad det vil sige, når der er en statsgæld på 386 mia, og der samtidig er et overskud på 93,6 mia? Det kan jo næsten kun være uden gælden, og i så fald er det vel ikke et overskud? Og hvor mange steder får staten penge fra? Er det "kun" fra skatter og afgifter, eller er der mere? 

Ja, altså.. Jeg synes, det er lidt forvirrende at forstå 

Anmeld

20. februar 2012

BellaT

Er nået til video 6.. Det er rigtigt godt. Sådan nogle som ham er guld værd. Sådan en der kan skære det ud i pap. PÅ DANSK! Og med det danske system. Ikke det engelske eller amerikanske.

Det med Nationalbanken som privatejet er nyt for mig. Eller siger han mon noget andet i rettelsen? Så langt er jeg ikke nået. Eller også tænker jeg bare alt for konspirationsteoretisk. Er det et ord?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.