Min første kage!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. februar 2012

Mira0911

Den er rigtig flot... 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. februar 2012

MomInTheMaking

Ansemusen skriver:

Af første kage og fri hånd at være, er den virkelig flot lavet!!!

Tak. Ja, den har lidt skønhedsfejl, men tænker det hele får lidt renere "linjer" når jeg får bestilt de forme osv som jeg skal bruge.

-Sheila

Anmeld

17. februar 2012

iris-mor

Dot D skriver:

Den er rigtig flot... Rigtig god effekt blomsterne har

Lige mine ord. Og hvor er den flot og glat i overfladen

Anmeld

17. februar 2012

MomInTheMaking

Mira0911 skriver:

Den er rigtig flot... 

Tak.

-Sheila

Anmeld

17. februar 2012

Dot D

Mom In The Making skriver:

Mange tak. tænkte på om du evt. har nogen fif til hvordan man får fondanten mere glat? skal der måske mere opsmøring til? og hvordan får du kanten pæn?

Håber du lige kan give et fif. JEg tænker det nok også er nemmere hvis kagen har stået på køl, det havde denne her nemlig ikke, så den var ret blød og vakkelvorn at arbejde med. xD

-Sheila

Jeg synes faktisk, at du har smurt din kage fint, det er vist kun nederst, der trænger til lidt mere smørcreme, eller hvad du nu har brugt...

Du kan godt smøre din kage op af flere omgange, hvor du stiller den på køl i mellem hvert lag, det gør det ofte nemmere at få mere på, så kagen bliver helt glat og fin... 

Den skal ikke være helt kold, når du lægger fondant på, for så er det ikke nemt, men den må heller ikke være helt smattet og "varm", for så klasker det...

Håber det var til at forstå....

Ellers spørger du bare igen

Anmeld

17. februar 2012

MomInTheMaking

Dot D skriver:

Jeg synes faktisk, at du har smurt din kage fint, det er vist kun nederst, der trænger til lidt mere smørcreme, eller hvad du nu har brugt...

Du kan godt smøre din kage op af flere omgange, hvor du stiller den på køl i mellem hvert lag, det gør det ofte nemmere at få mere på, så kagen bliver helt glat og fin... 

Den skal ikke være helt kold, når du lægger fondant på, for så er det ikke nemt, men den må heller ikke være helt smattet og "varm", for så klasker det...

Håber det var til at forstå....

Ellers spørger du bare igen

Jamen det var da altid noget. haha.. hvordan sørger du for at kanten nederst bliver pæn?

Ja, den var nemlig helt "varm" da jeg stod med den,, tænker den godt kunne stå og køle lidt i et køligt rum eller lignende.

Tak for svar. Det er rigtig dejligt når jer garvede kagedamer gider hjælpe os nybegyndere..^^

-Sheila

Anmeld

17. februar 2012

Mor Christa

Den er rigtig flot Super godt lavet..
Jeg ville gerne spise den da .. Hehe

Anmeld

17. februar 2012

Dot D

Mom In The Making skriver:

Jamen det var da altid noget. haha.. hvordan sørger du for at kanten nederst bliver pæn?

Ja, den var nemlig helt "varm" da jeg stod med den,, tænker den godt kunne stå og køle lidt i et køligt rum eller lignende.

Tak for svar. Det er rigtig dejligt når jer garvede kagedamer gider hjælpe os nybegyndere..^^

-Sheila

Jeg bruger en bred kniv eller lignende også trækker jeg smørcremen ned til bunden og sætter knivbladet fladt mod kagen, så for jeg fyldt   den lille revne og andre ujævnheder ud.

Prøv evt at se den tråd jeg har lavet, med hvordan jeg lægger en kage sammen, jeg gør det ikke, men du kan se hvor jævn min creme er

https://www.baby.dk/debat/134697pi1/tips--tricks/saadan-laegger-jeg-en-kage-sammen------billedspam.aspx

Jeg hjælper gerne, der var også nogen, der hjalp mig, dengang jeg startede, og jeg vil gerne føre denne dejlige hobby videre

Anmeld

17. februar 2012

StineW79

Profilbillede for StineW79

Mega flot! Vh stine

Anmeld

21. februar 2012

MomInTheMaking

MissChrista skriver:

Den er rigtig flot Super godt lavet..
Jeg ville gerne spise den da .. Hehe

Tusind mange tak.

-Sheila

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.