Normalt ved bilulykke??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. februar 2012

Kay

prøv at ringe til falk stationen (hvis det er falk der har stationen i din kommune) hvis ikke du blev tilbudt krisehjælp... det skal de give...

min far er brandmand... så ved at i skal havde muligheden for krisehjælp....

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. februar 2012

bullerbassen

Tror det er en helt alm reaktion på oplevelsen. Syntes du skal undersøge om du kan få tilbudt hjælp inform af samtaler. Ellers sørg for at snakke med dine nærmeste om din oplevelse.

Jeg kørte opbag i en anden bil for 2 år siden, og oplever stadigvæk den dag idag , at hjertet sidder i halsen i bestemt vejr

Håber du kommer dig over chokket

Anmeld

16. februar 2012

Muffinmus

Ja, det er vist ret normalt.

For en del år siden, måske 8-10 år siden kørte jeg hjem og på vejen så jeg en gammel dame på cykel. En kat eller ling kom susende over vejen og ind mellem hendes cykel i et smuthul. DEt gjorde hun væltede direkte ned i asfalten med hovedet uden at tage fra.

Stoppede op med det samme og for hen til hende, hun havde hul i hovedet og skum ud af munden og jamrede frygteligt.

Rinbgede 112 og der kom hjælp hurtigt. Politiet ringede konstant for at hør min forklaring og søgte dagene fter vidner til ulykken med den gamle dame...fik af vide det som regel var fordi de ikke havde overlevet ulykken.

Selv den dag i dag kommer billedet ind til mig når jeg kører forbi stedet og kan stadig se hende for mig. Bliver ikke så påvirket af det mere men synes faktisk det var hårdt i starten.

Anmeld

16. februar 2012

An&Jo

Anonym skriver:

Er det normalt jeg reagere sådan??

Det er desværre meget normalt..

Jeg er angst for at sidde passager i en bil, og har været det i mange år, og det udspringer af at jeg desværre rigtig mange gange har stået på sidelinjen og set uheld.. Jeg har selv kun været med i ét uheld, og der skete i og for sig ikke noget udover en ordentlig hovedpine..

Men det gør at jeg den dag idag er rigtig angst for at sidde som passager, og til tider kan jeg mærke den komme når jeg selv kører også, er det sådan, så vælger jeg slet ikke at køre bil, for det er at udsætte mig selv og andre i trafikken for fare, og det vil jeg ikke være med til..

måske din forsikring kan hjælpe med noget psykolog??

Anmeld

16. februar 2012

ano14316

Anonym skriver:

Er det normalt jeg reagere sådan??

Det er helt normalt.

ved godt mange andre har skrevet det, men nu gør jeg det også.

Du har virkelig gjort en rigtig flot indsat. Det skal du have ros for.

Det kunne være en god ide lige at snakke med din læge, sådan at du ikke bliver bange for at kører bil på længere sigt. Det er nemlig også helt normalt at blive det. Især hvis man ikke får bearbejdet hendelsen.

kæmpe herfra

og flere for din flotte indsats

Anmeld

16. februar 2012

Anonym trådstarter

ano14316 skriver:

Det er helt normalt.

ved godt mange andre har skrevet det, men nu gør jeg det også.

Du har virkelig gjort en rigtig flot indsat. Det skal du have ros for.

Det kunne være en god ide lige at snakke med din læge, sådan at du ikke bliver bange for at kører bil på længere sigt. Det er nemlig også helt normalt at blive det. Især hvis man ikke får bearbejdet hendelsen.

kæmpe herfra

og flere for din flotte indsats

Jeg har taget en sygedag fra job og de har via arbejdet tilbudt mig en krisespykolog - min arbejdsplads er nemlig en bil..

Anmeld

16. februar 2012

ano14316

Anonym skriver:

Jeg har taget en sygedag fra job og de har via arbejdet tilbudt mig en krisespykolog - min arbejdsplads er nemlig en bil..

Fornuftigt med den sygedag..
Det synes jeg helt klart du skal tage i mod.

Anmeld

16. februar 2012

mn

Anonym skriver:

På vej hjem fra arbejde idag, snakker jeg i tlf med kæresten - idet jeg køre ind i byen (hvor jeg bor) sker den her bilulykke foran næsen på mig.. Jeg ser den ene føre i øjnene da han bil stopper 2 meter fra mig.. Mit hjerte sad i halsen.. Jeg løber ud af bilen og flår passager døren op, da den side er værst ramt og jeg ser en autostol på bagsædet.. Der løber en anden piger over til den anden bil - med tre børn i!.. Ingen andre stopper, så der står vi alene midt i kaos og skal dannes os et overblik - vi får ringet 112 og de kommer efter 5 min!!.. Vi udøver psykisk førstehjælp og noget småt fysisk førstehjælp.. Der kommer 2 brandbiler, 1 indsatsleder, 1 paramediciner, 4 ambulancer og 3 politibiler.. Der var gang i den og vi var der i ca 1 1/2..

Mit spørgsmål er; Her til aften var jeg ude og køre (efter ulykken) pg på et tidspunkt går jeg næsten i panik over jeg sidder i en bil..

Jeg kan også stadigvæk høre braget og se det for mig.. :/

Ingen døde..

Jeg synes du skal ringe til politiet på deres nummer som ikke er til akutte ting, siger hvad du har været udsat for og om du kan få krisehjælp. For ved de tilbyder krisehjælp hvis nogle bliver dræbt eller man er udsat for nogle andre ting, så tror også du ville kunne få en snak med en der.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.