Normalt ved bilulykke??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

966 visninger
17 svar
0 synes godt om
15. februar 2012

Anonym trådstarter

På vej hjem fra arbejde idag, snakker jeg i tlf med kæresten - idet jeg køre ind i byen (hvor jeg bor) sker den her bilulykke foran næsen på mig.. Jeg ser den ene føre i øjnene da han bil stopper 2 meter fra mig.. Mit hjerte sad i halsen.. Jeg løber ud af bilen og flår passager døren op, da den side er værst ramt og jeg ser en autostol på bagsædet.. Der løber en anden piger over til den anden bil - med tre børn i!.. Ingen andre stopper, så der står vi alene midt i kaos og skal dannes os et overblik - vi får ringet 112 og de kommer efter 5 min!!.. Vi udøver psykisk førstehjælp og noget småt fysisk førstehjælp.. Der kommer 2 brandbiler, 1 indsatsleder, 1 paramediciner, 4 ambulancer og 3 politibiler.. Der var gang i den og vi var der i ca 1 1/2..

Mit spørgsmål er; Her til aften var jeg ude og køre (efter ulykken) pg på et tidspunkt går jeg næsten i panik over jeg sidder i en bil..

Jeg kan også stadigvæk høre braget og se det for mig.. :/

Ingen døde..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. februar 2012

Anonym trådstarter

Er det normalt jeg reagere sådan??

Anmeld

15. februar 2012

Zeus

Anonym skriver:

På vej hjem fra arbejde idag, snakker jeg i tlf med kæresten - idet jeg køre ind i byen (hvor jeg bor) sker den her bilulykke foran næsen på mig.. Jeg ser den ene føre i øjnene da han bil stopper 2 meter fra mig.. Mit hjerte sad i halsen.. Jeg løber ud af bilen og flår passager døren op, da den side er værst ramt og jeg ser en autostol på bagsædet.. Der løber en anden piger over til den anden bil - med tre børn i!.. Ingen andre stopper, så der står vi alene midt i kaos og skal dannes os et overblik - vi får ringet 112 og de kommer efter 5 min!!.. Vi udøver psykisk førstehjælp og noget småt fysisk førstehjælp.. Der kommer 2 brandbiler, 1 indsatsleder, 1 paramediciner, 4 ambulancer og 3 politibiler.. Der var gang i den og vi var der i ca 1 1/2..

Mit spørgsmål er; Her til aften var jeg ude og køre (efter ulykken) pg på et tidspunkt går jeg næsten i panik over jeg sidder i en bil..

Ingen døde..

Jeg har ikke selv været vidne til en ulykke, men jeg kan ikke forestille mig andet, end at det er helt normalt at reagere som du gør.. Du må se om din forsikring dækker psykologhjælp, jeg ved at det offentlige ikke tilbyder, så længe du ikke var impliceret i selve uheldet

Du skal i hvert fald have snakket det hele igennem

Anmeld

15. februar 2012

livhemdrup

Tror det er en helt normal reaktion på det du har oplevet i dag. Har du nogen du kan tale med om det???

Anmeld

15. februar 2012

Dinna88

Ja, det er HELT normalt. Og du burde være tilbudt krisehjælp på stedet!?

Og  for jer!

Anmeld

15. februar 2012

Isabella_mor

Ja fik du ikke tilbudt krise hjælp???? Du bør nok lige få snakket med din læge om en evt henvisning. Godt der ikke skete nogle noget slemt. 

Anmeld

15. februar 2012

Mor til Majbørn

Anonym skriver:

Ingen døde..

jeg var i en ulykke engang - det tog min næsten 6 mdr før jeg kunne slappe helt af i en bil igen...

Anmeld

15. februar 2012

vitapigen

Anonym skriver:

Er det normalt jeg reagere sådan??

Det er helt normalt det du oplever... Du har set noget tragisk og du har reageret meget hurtig og professionelt, og der når man ikke at tænke så meget. Det er først bagefter, når man får tid til at tænke, at man kan reagere som du gør, for det kunne jo fx have været dig eller nogen kunne have været døde... Og man er jo tit ekstra følsom når der er børn indblandet. Men tag det roligt når du køre og lad være med at gå i panik...

Men super flot at du fik hjulpet dem

Anmeld

15. februar 2012

LSM

Ja det er helt normal du reagere sådan , når du har haft det så tæt på,
jeg er blev for snart 3 år siden påkørt af en bil, lige efter jeg var stået af en bus
buschaufføren der havde kørt bussen så det og blev sygemeldt pga han blev ved med at se mig for sig blive ramt af den bil.¨
Jeg ved det fordi min mor kendte en der arbejdede ved samme busselskab som chaufføren

Håber du hurtigst muligt kommer dig over det, og så får du da lige en krammer med på vejen, det er uhyggeligt at skulle opleve sådan noget

Anmeld

15. februar 2012

Anonym trådstarter

isabellamor skriver:

Ja fik du ikke tilbudt krise hjælp???? Du bør nok lige få snakket med din læge om en evt henvisning. Godt der ikke skete nogle noget slemt. 

Blev ikke tilbudt noget??

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.