Muffin.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. februar 2012

sarahb

Aisha skriver:

Må vi ikke få en opskrift, blev helt nysgerrig ))

Chocolate Mud Cake
220 g mørk chokolade Helst mørk marabou
220 g smør
480 g sukker
175 g mel
50 g kakao
½ tsk natron
4 æg
7 tsk rapsolie
110 ml kærnemælk

Sæt ovnen på 175 grader.

Smelt smør og chokolade i en gryde. Sigt mel, natron og kakao sammen og bland med sukkeret.
Pisk æg, olie og kærnemælk sammen og bland det samme med melblandingen og chokolade- og smørblandingen.
Fyld halvt op i muffins forme og giver dem ca18 min i ovnen, det skal være silikoneforme eller en bradepande med muffins huller i. Hvis det kun er papirs forme vælter de ud og bliver flade.

Det nytter ikke noget at stikke dem med en gaffel da de er meget SMOOOOOSHI, så der vil altid sidde noget på gaflen

Chokolade Frosting.

9 dl. Flormelis
2 ½ dl Kakao
180 g. blødt smør
1,25 dl lunt mælk
3 tsk vanilie sukker

Det hele piskes i en skål til det bliver en luftig creme og alt er brunt. Kommes straks i en sprøjte pose og sprøjtes på afkølet muffins. (De må ikke være lune eller varme, så smelter det blot.
Stil dem på køl et par timer.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. februar 2012

sarahb

*Sofie* skriver:

Mmm, den opskrift ku jeg godt tænke mig

Chocolate Mud Cake
220 g smør
480 g sukker
175 g mel
50 g kakao
½ tsk natron
4 æg
7 tsk rapsolie
110 ml kærnemælk

Sæt ovnen på 175 grader.

Smelt smør og chokolade i en gryde. Sigt mel, natron og kakao sammen og bland med sukkeret.
Pisk æg, olie og kærnemælk sammen og bland det samme med melblandingen og chokolade- og smørblandingen.
Fyld halvt op i muffins forme og giver dem ca18 min i ovnen, det skal være silikoneforme eller en bradepande med muffins huller i. Hvis det kun er papirs forme vælter de ud og bliver flade.

Det nytter ikke noget at stikke dem med en gaffel da de er meget SMOOOOOSHI, så der vil altid sidde noget på gaflen

Chokolade Frosting.

9 dl. Flormelis
2 ½ dl Kakao
180 g. blødt smør
1,25 dl lunt mælk
3 tsk vanilie sukker

Det hele piskes i en skål til det bliver en luftig creme og alt er brunt. Kommes straks i en sprøjte pose og sprøjtes på afkølet muffins. (De må ikke være lune eller varme, så smelter det blot.

Anmeld

16. februar 2012

sarahb

Diana... skriver:

Ja det ved jeg heller ikke  Men vil gerne have opskriften alligevel  Jeg synes det er rigtig svært de får altid kage til børnefødselsdagene men jeg synes bare det er meget med alt det andet de også får så tænkte jeg bare kunne lave nogen små muffin. 

Chocolate Mud Cake
220 g smør
480 g sukker
175 g mel
50 g kakao
½ tsk natron
4 æg
7 tsk rapsolie
110 ml kærnemælk

Sæt ovnen på 175 grader.

Chokolade Frosting.

9 dl. Flormelis
2 ½ dl Kakao
180 g. blødt smør
1,25 dl lunt mælk
3 tsk vanilie sukker

Anmeld

16. februar 2012

sarahb

Her er de
Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

16. februar 2012

*Sofie*

sarahb skriver:

Chocolate Mud Cake
220 g smør
480 g sukker
175 g mel
50 g kakao
½ tsk natron
4 æg
7 tsk rapsolie
110 ml kærnemælk

Sæt ovnen på 175 grader.

Chokolade Frosting.

9 dl. Flormelis
2 ½ dl Kakao
180 g. blødt smør
1,25 dl lunt mælk
3 tsk vanilie sukker

Mmm, mums!! Tusind tak

Anmeld

16. februar 2012

sarahb

*Sofie* skriver:

Mmm, mums!! Tusind tak

Det var så lidt, de er VIRKELIG GODE!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.