småtspisende og natmad....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. februar 2012

LR85

Jeg kender udenærket til dit problem. Herhjemme løser vi det ved a spise aftensmad tidligt (gerne 2 timer før sengetid) og så giver jeg altid noget youghurt, rugbrød eller lign kirt før sengetid, altså i vores tilfælde ved 19.30 tiden. 

Og ellers omvent, giver noget så snart vi kommer hjem fra vuggestue, og spiser så aftensmad tæt på sengetid. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. februar 2012

Aisha

Profilbillede for Aisha
Mors Superman
tweety2060 skriver:

Vi kan sagtens holde os til den ene flaske.... Har du /i gjort jer tanker om hvornår flasken skal stoppe og skal den så bare stoppe helt eller skal den afløses af noget andet???

Vi har prøvet og stoppe med flaskerne men så begynde han med at tabe sig. Han vejer nu 10.5 kilo. Og han græd også hele natten i flere dage. Så vi bliver nok ved et stykke tid endnu.

Anmeld

20. februar 2012

Clisolka

K&S skriver:

Anton er 18 måneder og vi spiser aftensmad ca. 17.30 og så bliver han puttet ca. 19.00 - han får ikke noget inden sengetid, selvom han ikke spiser noget særligt til aftensmad :-)

Det samme her, og Isabella er 15½ mrd 

Anmeld

24. august 2012

mchip

Ved ikke om spørgsmålet stadig er aktuelt, men jeg har en ekstremt småtspisende pige på snart 17 mdr. Hun har nægtet mme siden hun var 9 mdr, så hun får sødmælk med fløde i sin sutteflaske til natten. Oveni det får hun tilbudt flødeyoghurt fra Aldi med lidt vællingpulver i, så det mætter godt. Det er en ordentlig kaloriebombe, men hun spiser meget lidt af yoghurten. Mad siger hende ikke rigtig noget og det har Det stort set ikke gjort siden hun blev født, hvor hun tog for lidt både ved amning og senere flaske osv. Vi byder hende altid 6 måltider i døgnet på faste tidspunkter og al hendes mad er mere eller mindre beriget. Vi forsøgte over 3 mdr at give hende "normal" kost og i de 3 mdr tog hin ikke på. Hun ligger pt 2,5 kurve under sin fødselskurve men har været helt nede på 3, så vi fortsætter som vi gør så længe det virker. Hun melder aldrig sin sult og sover fint på tom mave. Vi har været indlagt 4 gange og er stadig tilknyttet et hospital til månedlige vejninger.. Hvis nogen har erfaring med bekymring eller råd til berigelse af kost, så er jeg klart en af dem, så du skriver bare. Erstat evt sutteflasken med godnatgrød og mme/mælk af kophvis hun er god til at drikke af den. Min datter gider ik grød, derfor yoghurten som alternativ

Anmeld

26. august 2012

EnGodMor

mchip skriver:

Ved ikke om spørgsmålet stadig er aktuelt, men jeg har en ekstremt småtspisende pige på snart 17 mdr. Hun har nægtet mme siden hun var 9 mdr, så hun får sødmælk med fløde i sin sutteflaske til natten. Oveni det får hun tilbudt flødeyoghurt fra Aldi med lidt vællingpulver i, så det mætter godt. Det er en ordentlig kaloriebombe, men hun spiser meget lidt af yoghurten. Mad siger hende ikke rigtig noget og det har Det stort set ikke gjort siden hun blev født, hvor hun tog for lidt både ved amning og senere flaske osv. Vi byder hende altid 6 måltider i døgnet på faste tidspunkter og al hendes mad er mere eller mindre beriget. Vi forsøgte over 3 mdr at give hende "normal" kost og i de 3 mdr tog hin ikke på. Hun ligger pt 2,5 kurve under sin fødselskurve men har været helt nede på 3, så vi fortsætter som vi gør så længe det virker. Hun melder aldrig sin sult og sover fint på tom mave. Vi har været indlagt 4 gange og er stadig tilknyttet et hospital til månedlige vejninger.. Hvis nogen har erfaring med bekymring eller råd til berigelse af kost, så er jeg klart en af dem, så du skriver bare. Erstat evt sutteflasken med godnatgrød og mme/mælk af kophvis hun er god til at drikke af den. Min datter gider ik grød, derfor yoghurten som alternativ

hej hej..

Må jeg spør om hvad de gør på sygehuet for din datter, når nu hun ikke spiser så meget??

Knus

Anmeld

26. august 2012

Tulle28

Min datter fik en skål yoghurt med havregryn inden sengetid i den alder... Hun får stadigvæk et stykke knækbrød og et glas mælk inden hun skal sove - hun er 2,5 år.

Anmeld

26. august 2012

ano14316

Jeg tror at jeg ville gå over på en godnat grød. Og måske med lidt ekstra fedtstof i. 

Anmeld

26. august 2012

Janni.

Silas er 17 mdr og får tilbudt yoghurt med lidt havregryn i inden sengetid. Han er dog begyndt at spise mindre af det, så det tager vi som et tegn på at han ikke har brug for så meget af det mere.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.