Ved ikke om spørgsmålet stadig er aktuelt, men jeg har en ekstremt småtspisende pige på snart 17 mdr. Hun har nægtet mme siden hun var 9 mdr, så hun får sødmælk med fløde i sin sutteflaske til natten. Oveni det får hun tilbudt flødeyoghurt fra Aldi med lidt vællingpulver i, så det mætter godt. Det er en ordentlig kaloriebombe, men hun spiser meget lidt af yoghurten. Mad siger hende ikke rigtig noget og det har Det stort set ikke gjort siden hun blev født, hvor hun tog for lidt både ved amning og senere flaske osv. Vi byder hende altid 6 måltider i døgnet på faste tidspunkter og al hendes mad er mere eller mindre beriget. Vi forsøgte over 3 mdr at give hende "normal" kost og i de 3 mdr tog hin ikke på. Hun ligger pt 2,5 kurve under sin fødselskurve men har været helt nede på 3, så vi fortsætter som vi gør så længe det virker. Hun melder aldrig sin sult og sover fint på tom mave. Vi har været indlagt 4 gange og er stadig tilknyttet et hospital til månedlige vejninger.. Hvis nogen har erfaring med bekymring eller råd til berigelse af kost, så er jeg klart en af dem, så du skriver bare. Erstat evt sutteflasken med godnatgrød og mme/mælk af kophvis hun er god til at drikke af den. Min datter gider ik grød, derfor yoghurten som alternativ 
Anmeld