min hund blir ved !

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. februar 2012

mor-til-en-dejlig-baby

Becks skriver:

Dypper du seriøst dens snude ned i det? Ja undskyld, men ville du også gøre det med dit barn, som skal lære og gå uden ble?

Du skriver hunden er 4 mdr! Den er stadig en lille hvalp, det tager tid, at gøre dem renlige.. Nogle er hurtigere end andre, ligesom med børn..

Du må aldrig skælde en hund ud, for ting den har gjort uden du ser det.. Den skal tages i det, i og med der er gået et par min til flere timer, aner den ikke hvad den har gjort galt!

Det du kan gøre, er gå oftere med den, da den stadiog er en hvalp kan den ikke holde sig så længe som ældre hunde.. Den skal lære, at gåturene er til "toiletbesøg" Lær dens signaler og kende, de fleste søger inden de skal besørge.

undskyld mig, men det var de råd jeg fik, hvor det havde hjulpet

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. februar 2012

Zeus

den-lykkeligste skriver:

Er du begyndt til hvalpetræning med den? For tror du ville kunne få nogen gode råd dér?

Anmeld

15. februar 2012

L&V

den-lykkeligste skriver:

HJÆÆÆÆÆLP MIG !

jeg er ved at gå ud af mit gode skin.. Jeg har en Hun der er 4 mdr gammel og den både pisser og skider inde i huset.. jeg har prøvet ALT! talt med dyrlægen og mange andre omkring den hund... Intet lader til at virke... har både rost ham efter han har gjort det udenfor, gået lange ture med ham, og når han har gjort det inde har jeg prøvet dyppe hans snude i det og bagefter holdt ham udenfor i en halv time... Han VED når han har lavet indenfor, for han flygter fra mig når jeg har set det... han kan komme udfra  og ha lavet det hele og så gå ind og lave på gulvet..........! min datter bruger gulvet, og vil ikke tænkte på den dag hun kravler og samler en lort op og er smurt ind i det... det ik altid hans lort er lige let af finde !!!

men hvad fanden skal jeg stille op piger... kan efterhånden ik ha min datter på gulvet da han render og skider og pisser.....! gøre rent hele tiden og den hund blir bare ved !

Rodalon-rodalon og mere rodalon meget af det gælder om duft og det tager rodalon for det er sikkert tit de samme steder din hun gør det..

Det er yders sjældent at hunde er renlige i den alder, det høre med..

Jeg ville ligge aviser tæt ved døren eller hvalpetoilet som det må tisse på, og langsomt rykker det tættere på døren og ud.

Du ignorere når du opdager den har gjort det inde tørre op og sætter den ud og går self selv med ud så du kan rose lige i øjeblikket den gør det ude og belønner.

Det tager langtid vores egen hund var ca. 9måneder før det holdte og den kan sadig ha uheld

Anmeld

15. februar 2012

Becks

den-lykkeligste skriver:

Det var heller ikke for at lyde negativ eller noget, men jeg bliver bare så ked af det på hundenes vegne.. De forstår virkelig ikke hvad de har gjort galt..

Men ja, som en anden skriver hundetræning, er du begyndt på det? Ellers skynd dig og starte inden den bliver for gammel til det..

Der er vist én herinde som er noget hunde adfærds noget, ser lige om jeg kan komme  på hendes brugernavn, så kunne du jo prøve og skrive til hende - Kan være hun har nogle gode råd..

Anmeld

15. februar 2012

Becks

den-lykkeligste skriver:

Prøv og skriv til Höör

Kunne læse i et gammelt indlæg at hun arbejder med hundefaget..

Anmeld

15. februar 2012

Chris86

Månsson skriver:

Rodalon-rodalon og mere rodalon meget af det gælder om duft og det tager rodalon for det er sikkert tit de samme steder din hun gør det..

Det er yders sjældent at hunde er renlige i den alder, det høre med..

Jeg ville ligge aviser tæt ved døren eller hvalpetoilet som det må tisse på, og langsomt rykker det tættere på døren og ud.

Du ignorere når du opdager den har gjort det inde tørre op og sætter den ud og går self selv med ud så du kan rose lige i øjeblikket den gør det ude og belønner.

Det tager langtid vores egen hund var ca. 9måneder før det holdte og den kan sadig ha uheld

Nemlig...

Anmeld

15. februar 2012

MaybeBaby

den-lykkeligste skriver:

HJÆÆÆÆÆLP MIG !

jeg er ved at gå ud af mit gode skin.. Jeg har en Hun der er 4 mdr gammel og den både pisser og skider inde i huset.. jeg har prøvet ALT! talt med dyrlægen og mange andre omkring den hund... Intet lader til at virke... har både rost ham efter han har gjort det udenfor, gået lange ture med ham, og når han har gjort det inde har jeg prøvet dyppe hans snude i det og bagefter holdt ham udenfor i en halv time... Han VED når han har lavet indenfor, for han flygter fra mig når jeg har set det... han kan komme udfra  og ha lavet det hele og så gå ind og lave på gulvet..........! min datter bruger gulvet, og vil ikke tænkte på den dag hun kravler og samler en lort op og er smurt ind i det... det ik altid hans lort er lige let af finde !!!

men hvad fanden skal jeg stille op piger... kan efterhånden ik ha min datter på gulvet da han render og skider og pisser.....! gøre rent hele tiden og den hund blir bare ved !

Alt det de andre siger både mht. afvaskning med rodalon, og tjekke alle tegn for et evt. kommende uheld. De snuser jo rundt, men måske hunden nu er blevet en smule bange for dig, så en masse kontaktøvelser med MANGE godbidder er fantastiske Du må bestemt kunne finde guider på nettet.

Og så hvis hunden ikke har lavet/tisset på jeres gåtur, så vent med den udenfor i haven, indtil den har gjort det. På gåturen er der jo mange dufte og nye ting, der skal inspiceres, og så er det altså også svært at huske at skulle tisse! Og når hunden så endelig gør det, så er det godbid og overdrevet ros i højt toneleje. Vi sagde "tis", hver gang vores gjorde det udenfor da den havde lært det, for så kan vi om aftenen bare sige tis, og så går han ud og tisser af og løber derefter ind på sit tæppe under min skohylde i soveværelset. Det tog en del tid og mange fjollede situationer med folk, der går forbi én, mens man stolt proklamerer at det der kommer ud af ens hund er tis!   Men det er så rart nu. Men den del kan du jo tage, når hunden nok snart bliver renlig

Og hvis man træner en hund i at tisse ude, må der ikke ligge aviser, fik vi at vide.

Summa summarum: Reagere KUN på det positive, hunden gør. Gør den tegn til tis/bæ indenfor er det et hårdt nej, og så gå med hunden ud til den har lavet og så voldros. Også selvom der kom en smule tis på tæppet indenfor.
Laver den noget indenfor uden I opdager det, så bare tør op uden at kigge på hunden eller snakke til den og ha heller ikke et arrigt kropssprog (svært, jeg ved det) Det hunde hader mest er ikke skæld ud, men når den ikke får opmærksomhed, så MASSER af opmærksomhed, ros og godbidder ved alt det hunden laver udenfor og æns den ikke, hvis den har bæet indenfor.

Godbidder og en stolt hundemor er verdens bedste ting for sådan en lille hvalp

/Mette

Anmeld

15. februar 2012

SS82

Som mange af de andre siger så hold øje med den og så ud så snart de  ser ud til at skulle noget. Og også ud selv om at den når at sætte sig. Så må du sige bestemt nej eller føj og så hurtigt ud med den og sig ud og tis når du åbner døren. Hvis i bor hvorden bare kan lukkes ud i haven så lad den komme ud oftere hvor du siger ud og tis sekv om den ikke gør tegn. Nogle hunde lærer hurtigere end andre. Min var godt 8 mdr før den var renlig. Død irriterende men hav tålmodighed. Og det med at dyppe næsen er ikke en god ting. Den forstår det ikke. Ig så husk ud og tisse så snartden har soveT, leget og spist.

Anmeld

15. februar 2012

Fenja09

Har du læst om hunde før du fik hund?

1. Man skælder ikke dyr ud. Det får de slet intet ud af.

2. Ros altid hunden når den gør noget godt - det skal ske i samme sekund den gør det.

3. Den lære absolut intet ved at du stikker dens snude ned i lorten.

4. Det er en hvalp og alt tager tid. Tålmodighed er en dyd især med dyr.

5. Husk at gå med din hvalp 1 gang i timen ellers lære den ikke at blive renlig. I hvert fald så er det et stort skridt på vejen.

Hunde kræver rigtig meget arbejde og især når de er hvalpe og teenagere.

Undskyld, hvis mit indlæg virker negativt, men synes bare det er en skam at du i dit indlæg lyder som om det er hvalpens skyld at den skider på gulvet. Det vil altid være dit ansvar når du er ejeren.

/Fenja

Anmeld

15. februar 2012

Kloster

Næsten alle de andre, har skrevet det, jeg også ville have skrevet... Også alligevel...

Jeg tænker: Hvad er det for en hund (race) og er den opdraget til at være hund ell ½menneske?? Er der opdragelse inde omkring hunden? Kender den sin plads som hund, hvor den fx ikke kommer i møbler, seng, fodertidspunkter, hvem der bestemmer osv osv.

Fordi jeg tænker det er nemlig af egen erfaring...

Vi havde en lille fin miniature gravhund for mange år siden. Hun tissede og havde aff. inde hver eneste dag og tit om dagen. Hun var sååå fin og virkelig min hund. Hun sov i min seng og kom self op i sofaen. Hun havde mad hele døgnet rundt og var nærmest som vores lille barn.

Vi kunne slet slet slet ikke få bugt med det besørgen indendørs, så vi gav hende væk til en gammel arbejdskollega, som havde en gammel gravhund i forvejen. Også skete der noget. Hun blev total renlig og virkelig medgøren. Hun fik nemlig ikke lov til alle de ting, vi i god tro, gav hende lov til. Og nærmest i løbet af ganske få dage, blev hun renlig.

De prøvede så en enkelt gang at lade hende komme op i sofaen, også tissede hun inde igen.

Tankevækkende erfaring, vi fik der....

Nu har vi 2 labber på 4 og 10 år. Og vores stolthed ligger i at den gamle blev renlig på 2 uger. Vi fik hende som 8 uger og den første dag var min mand ude med hende døgnet rundt hver 2. time i 2 dage. De næste 2 dage var han ude med hende hver 3. time døgnet rundt og de næste 2 dage hver 4. time osv.

Jeg tror på, hvis en hund ikke er renlig er det ikke hundens skyld, for så ville den være syg ell sådan noget. Det er ejernes skyld og arbejde at vise, fortælle og hjælpe hunden med at blive renlig. Og hvis man trykker hunden i forbindelse med besørgelse (enten før ell efter) kan den risikere at få et knæk med det for livet.

Held og lykke med det...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.