min hund blir ved !

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.831 visninger
19 svar
0 synes godt om
15. februar 2012

mor-til-en-dejlig-baby

HJÆÆÆÆÆLP MIG !

jeg er ved at gå ud af mit gode skin.. Jeg har en Hun der er 4 mdr gammel og den både pisser og skider inde i huset.. jeg har prøvet ALT! talt med dyrlægen og mange andre omkring den hund... Intet lader til at virke... har både rost ham efter han har gjort det udenfor, gået lange ture med ham, og når han har gjort det inde har jeg prøvet dyppe hans snude i det og bagefter holdt ham udenfor i en halv time... Han VED når han har lavet indenfor, for han flygter fra mig når jeg har set det... han kan komme udfra  og ha lavet det hele og så gå ind og lave på gulvet..........! min datter bruger gulvet, og vil ikke tænkte på den dag hun kravler og samler en lort op og er smurt ind i det... det ik altid hans lort er lige let af finde !!!

men hvad fanden skal jeg stille op piger... kan efterhånden ik ha min datter på gulvet da han render og skider og pisser.....! gøre rent hele tiden og den hund blir bare ved !

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. februar 2012

mor-til-en-dejlig-baby

HUND*

Anmeld

15. februar 2012

Chris86

Hold øje med den og ligeså snart han ligger an til noget, så skal han ud i en fart... -også selvom den er lige ved det (hvis det muligt)...
ellers ved den vel ik at det er udenfor det skal foregå?
Sådan klarede vi den herhjemme.... Og selvfølgelig et nej LIGE når han sku til det, og ingen skældud lang tid efter!

Anmeld

15. februar 2012

M&N

den-lykkeligste skriver:

HJÆÆÆÆÆLP MIG !

jeg er ved at gå ud af mit gode skin.. Jeg har en Hun der er 4 mdr gammel og den både pisser og skider inde i huset.. jeg har prøvet ALT! talt med dyrlægen og mange andre omkring den hund... Intet lader til at virke... har både rost ham efter han har gjort det udenfor, gået lange ture med ham, og når han har gjort det inde har jeg prøvet dyppe hans snude i det og bagefter holdt ham udenfor i en halv time... Han VED når han har lavet indenfor, for han flygter fra mig når jeg har set det... han kan komme udfra  og ha lavet det hele og så gå ind og lave på gulvet..........! min datter bruger gulvet, og vil ikke tænkte på den dag hun kravler og samler en lort op og er smurt ind i det... det ik altid hans lort er lige let af finde !!!

men hvad fanden skal jeg stille op piger... kan efterhånden ik ha min datter på gulvet da han render og skider og pisser.....! gøre rent hele tiden og den hund blir bare ved !

Hm jeg vil sige hold øje med den for hunde går ofte rundt og "søger" og snuser til gulvet når de vil prutte eller tisse. Så skal man bare skynde sig og sæt dem udenfor 

Anmeld

15. februar 2012

Dinna88

Du får INTET  (!!!!) ud af at stikke din hunds snude ned i dens egen afføring....... 

Som en anden skriver - har du holdt øje med dens signaler? Kan du ikke se på den, når den skal tisse? De fleste hunde lærer hurtigt at forbinde døren med at blive luftet, og går derfor derhen. Du kan også tage "klik" metoden i brug. Når den har gjort det udenfor så klik med noget, f.eks. din tunge og giv den en godbid. Så burde du efter noget tid kunne nøjes med at klikke. Og til sidst burde den bare gøre det Jeg mener, at positiv forstærkning er vejen frem.

Anmeld

15. februar 2012

Polarpigen

Frustrerende - JA TAK! Men sådan er det jo med de små kræ når de skal lære det. Jeg kan trøste dig med at min hund gjorde nøjagtigt det samme, vi var lige kommet ind af døren og så vupsi, så havde hun tisset på gulvet! Tålmodighed er din ven  

Men 

#1: Du får ingenting ud af at dyppe snuden ned i dens efterladenskaber.
#2: Hunden forestår tydeligvis ikke hvad det er den gør galt! Den flygter fra dig pga. dit kropssprog - og ikke fordi den ved at det den der gør er forkert.

Så - du må starte helt forfra! Hold godt øje med den. Det er tidskrævende og kræver tålmodighed, men der er ikke andet for. Men hvis du holder godt øje så kan du se når den begynder at snuse rundt for at finde et sted , så er det bare ud med det samme. Det behøver ikke at være nogen lange ture, bare lige en gang hurtigt udenfor - tis/pøls - ros & så ind igen! Stil din alarm til hver anden time og gå ud der - eller oftere. Og selvfølgelig også hvis den snuser rundt .. 

Anmeld

15. februar 2012

FrkZier

den-lykkeligste skriver:

HJÆÆÆÆÆLP MIG !

det ikke sikkert at hunden flygter fordi han ved den har skidt på gulvet, men flygter pga. den kan se/mærke du er sur og vil skælde ud..

det kan tage lang tid at gøre en hund renlig, det vigtigste er at når han ligger bare den mindste smugle an til at skulle tisse eller skide, så det HURTIGT uden for med ham.. 

Anmeld

15. februar 2012

Zeus

den-lykkeligste skriver:

HJÆÆÆÆÆLP MIG !

Det eneste du får ud af at dyppe snuden, er at den vil blive bange for at gøre det, når du er i nærheden - som når i går tur fx - og det har jo den modsatte virkning af, hvad du vil have Du skal ikke gøre andet end sige et fast nej når du fanger den i det, hvis den har gjort det uden at du har opdaget det, så er der ingen grund til at skælde ud eller dyppe næsen, for det forstår den ikke alligevel! Det er KUN når du tager den i det, og det skal ikke være værre skæld ud, end at den tør gøre det udenfor, mens du står lige ved siden af..

Anmeld

15. februar 2012

Zeus

den-lykkeligste skriver:

HJÆÆÆÆÆLP MIG !

Desuden er det ikke altid at hunde bliver helt renlige.. Når vi får besøg af min lillebrors hund, så sker det relativt ofte, at den både tisser og skider indenfor i lejligheden Den er ved at være et par år, og er normalt renlig..

Anmeld

15. februar 2012

Becks

Dypper du seriøst dens snude ned i det? Ja undskyld, men ville du også gøre det med dit barn, som skal lære og gå uden ble?

Du skriver hunden er 4 mdr! Den er stadig en lille hvalp, det tager tid, at gøre dem renlige.. Nogle er hurtigere end andre, ligesom med børn..

Du må aldrig skælde en hund ud, for ting den har gjort uden du ser det.. Den skal tages i det, i og med der er gået et par min til flere timer, aner den ikke hvad den har gjort galt!

Det du kan gøre, er gå oftere med den, da den stadiog er en hvalp kan den ikke holde sig så længe som ældre hunde.. Den skal lære, at gåturene er til "toiletbesøg" Lær dens signaler og kende, de fleste søger inden de skal besørge.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.