Spring til sidste ulæste indlæg Følg denne tråd
Dot D skriver: Jo da... Denne her er min yndlingschokoladekage den er vildt nem at lave og smager rigtigt godt. Hvis du bruger past. æg, så kan du faktisk lave muffins med "flydende" hjerte, ved at bage dem ca 10-12 min. alt efter størrelse og ovn... Tøre ting i en skål og våde i en anden, tilsidst blandes de... 500 g mel 450 g sukker 100 g kakao 2 tsk natron 2 tsk vanille 180 g hakket mørk chokolade(jeg bruger nok liiiige lidt mere) 2 dl flydende margerine 5 dl A38 (jeg bruger pære-bananyoghurt) 2,5 dl mælk(jeg bruger kærnemælk) 2 æg Bland det som beskrevet øverst, hæl det i en smurt form. I ovnen ved 175 grader varmluft, ca. 45 min. + - i hvert fald til den ikke hænger på en strikkepind.
Jo da... Denne her er min yndlingschokoladekage den er vildt nem at lave og smager rigtigt godt.
Hvis du bruger past. æg, så kan du faktisk lave muffins med "flydende" hjerte, ved at bage dem ca 10-12 min. alt efter størrelse og ovn...
Tøre ting i en skål og våde i en anden, tilsidst blandes de... 500 g mel 450 g sukker 100 g kakao 2 tsk natron 2 tsk vanille 180 g hakket mørk chokolade(jeg bruger nok liiiige lidt mere) 2 dl flydende margerine 5 dl A38 (jeg bruger pære-bananyoghurt) 2,5 dl mælk(jeg bruger kærnemælk) 2 æg Bland det som beskrevet øverst, hæl det i en smurt form. I ovnen ved 175 grader varmluft, ca. 45 min. + - i hvert fald til den ikke hænger på en strikkepind.
Hej igen Dot
Hvor stor en kage rækker denne opskrift til?
Jeg skal lave en rund 28 diameters kage 10 cm høj, hvoraf måske de 4 er fyld... Tror du det er nok, eller skal jeg lave halvanden eller dobbelt portion?
Anmeld
Køb et abonnement på Vores Børn
Magasinet til dig med børn på 0-12 år
Priser fra 149 kr.
Ansemusen skriver: Hej igen Dot Hvor stor en kage rækker denne opskrift til? Jeg skal lave en rund 28 diameters kage 10 cm høj, hvoraf måske de 4 er fyld... Tror du det er nok, eller skal jeg lave halvanden eller dobbelt portion?
Det er rigeligt. Den kan fylde en bradepande, og jeg mener, jeg lavede en 30 cm og en 20 cm af den portion, men fyld din form med det du skal bruge og resten i muffinsforme så er der smagsprøver til familien
Dot D skriver: Det er rigeligt. Den kan fylde en bradepande, og jeg mener, jeg lavede en 30 cm og en 20 cm af den portion, men fyld din form med det du skal bruge og resten i muffinsforme så er der smagsprøver til familien
Perfekt
Tak!
Øv min 28*28 cm form blev kun halvt fyldt og hævede næsten ikke op. Så nu er kagen kun ca. 5 cm høj Så der må godt med fyld til!!! Håber det går alligevel det hele, den ser i hvert fald lækker ud
Ansemusen skriver: Øv min 28*28 cm form blev kun halvt fyldt og hævede næsten ikke op. Så nu er kagen kun ca. 5 cm høj Så der må godt med fyld til!!! Håber det går alligevel det hele, den ser i hvert fald lækker ud
Åh, du skrev jo 28 cm i diameter, så jeg troede den var rund, det kræver jo mere til en firkantet. Det er jeg ked af
Kan du ikke hurtigt lave en halv eller kvart potion og lave en extra bund
Dot D skriver: Åh, du skrev jo 28 cm i diameter, så jeg troede den var rund, det kræver jo mere til en firkantet. Det er jeg ked af Kan du ikke hurtigt lave en halv eller kvart potion og lave en extra bund
Det er skam en rund
Ansemusen skriver: Det er skam en rund
Hi hi, du ender med at forvirre mig, 28*28 er jo firkantet
Hmmmm, kan ikke forstå det, måske jeg er mere rundhåndet med bagepulveret
Håber i hvert fald, at du får lavet en god kage
Dot D skriver: Hi hi, du ender med at forvirre mig, 28*28 er jo firkantet Hmmmm, kan ikke forstå det, måske jeg er mere rundhåndet med bagepulveret Håber i hvert fald, at du får lavet en god kage
Ja det er vist mig der er træt 28 cm i diameter!
Jeg kom det i der står i opskriften, dog mere chokolade. Men tror nu nok det hele skal gå alligevel. Der blev desværre kun til to sølle muffins til os selv *griner*
Ansemusen skriver: Ja det er vist mig der er træt 28 cm i diameter! Jeg kom det i der står i opskriften, dog mere chokolade. Men tror nu nok det hele skal gå alligevel. Der blev desværre kun til to sølle muffins til os selv *griner*
To er bedre end ingenting, men når de smager godt, måtte der gerne være flere
God arbejdslyst med kagen
Dot D skriver: To er bedre end ingenting, men når de smager godt, måtte der gerne være flere God arbejdslyst med kagen
Tark Den er samlet og står på køl klar til at blive pyntet i morgen! Spændende!
[ Spring til toppen ]
Story House Egmont A/S Strødamvej 46 2100 København Ø TLF: 70 25 75 10 CVR: 83131128