Opskrift på lækker chokoladekage søges

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.781 visninger
21 svar
0 synes godt om
14. februar 2012

Ellingsen

Jeg skal lave en chokolade kage til ca. 30 personer, og mangler en rigtig lækker opskrift.

Håber der er nogle af jer tøser der ude der kan hjælpe

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. februar 2012

Ellingsen

Er der slet ingen der vil dele en god chokoladekageopskrift?

Anmeld

17. februar 2012

Dot D

Jo da... Denne her er min yndlingschokoladekage den er vildt nem at lave og smager  rigtigt godt.

Hvis du bruger past. æg, så kan du faktisk lave muffins med "flydende" hjerte, ved at bage dem ca 10-12 min. alt efter størrelse og ovn...

Tøre ting i en skål og våde i en anden, tilsidst blandes de...

500 g mel

450 g sukker

100 g kakao

2 tsk natron

2 tsk vanille

180 g hakket mørk chokolade(jeg bruger nok liiiige lidt mere)

2 dl flydende margerine

5 dl A38 (jeg bruger pære-bananyoghurt)

2,5 dl mælk(jeg bruger kærnemælk)

2 æg

Bland det som beskrevet øverst, hæl det i en smurt form. I ovnen ved 175 grader varmluft, ca. 45 min. + - i hvert fald til den ikke hænger på en strikkepind.

Anmeld

17. februar 2012

mybaby-girl

Dot D skriver:

Jo da... Denne her er min yndlingschokoladekage den er vildt nem at lave og smager  rigtigt godt.

Hvis du bruger past. æg, så kan du faktisk lave muffins med "flydende" hjerte, ved at bage dem ca 10-12 min. alt efter størrelse og ovn...

500 g mel

450 g sukker

100 g kakao

2 tsk natron

2 tsk vanille

2 dl flydende margerine

2 æg

Bland det som beskrevet øverst, hæl det i en smurt form. I ovnen ved 175 grader varmluft, ca. 45 min. + - i hvert fald til den ikke hænger på en strikkepind.

Uhm, lyder lækkert

Hvor mange personer er den til og hvilken form ??

Anmeld

17. februar 2012

Ansemusen

Dot D skriver:

500 g mel

450 g sukker

100 g kakao

2 tsk natron

2 tsk vanille

2 dl flydende margerine

2 æg

Er den dejligt blød og svampet? Jeg skal nemlig lave en chokoladekage snart, og den må for alt i verden ikke være tør og bastant, men heller ikke flydende, da den skal kunne deles i to bunde og overtrækkes med fondant.

Anmeld

17. februar 2012

Dot D

mybaby-girl skriver:

Uhm, lyder lækkert

Hvor mange personer er den til og hvilken form ??

Mange...

Den kan bruges til en bradepande f.eks. Jeg bruger den mest i runde forme til at dele i lag. Der er der f.eks til to på 25 cm som så deles i bunde, fire bunde i alt

Anmeld

17. februar 2012

Dot D

Ansemusen skriver:

Er den dejligt blød og svampet? Jeg skal nemlig lave en chokoladekage snart, og den må for alt i verden ikke være tør og bastant, men heller ikke flydende, da den skal kunne deles i to bunde og overtrækkes med fondant.

Den er alt andet end tør, lækker og svampet... Det er den jeg bruger allermest til mine kager

Det med det "flydende", jeg skrev, var hvis du vil lave muffins med flydende hjerte....

Kagen er nem at dele, når den lige er kølet af

Anmeld

17. februar 2012

Ansemusen

Dot D skriver:

Den er alt andet end tør, lækker og svampet... Det er den jeg bruger allermest til mine kager

Det med det "flydende", jeg skrev, var hvis du vil lave muffins med flydende hjerte....

Kagen er nem at dele, når den lige er kølet af

Nåh ja ja, den fangede jeg skam godt  Var fordi jeg havde tænkt mig at lave en fransk chokoladekage, som er nærmest flydende indeni. Men det tør jeg sgu alligevel ikke. Hehe!

Så prøver din, og så med nutellasmørcreme.

Anmeld

17. februar 2012

Dot D

Ansemusen skriver:

Nåh ja ja, den fangede jeg skam godt  Var fordi jeg havde tænkt mig at lave en fransk chokoladekage, som er nærmest flydende indeni. Men det tør jeg sgu alligevel ikke. Hehe!

Så prøver din, og så med nutellasmørcreme.

glæder mig til at høre, hvad du synes......

Anmeld

18. februar 2012

quity

Ellingsen skriver:

Jeg skal lave en chokolade kage til ca. 30 personer, og mangler en rigtig lækker opskrift.

Håber der er nogle af jer tøser der ude der kan hjælpe

Den opskrift jeg bruger både til brunkage og til lagkagebunde er følgende:

Portion til 2x bradepander

500 g margarine

10 kopper sukker

10 æg

10 kopper mel

5 spsk cacaopulver

5 tsk natron

5 tsk vanilliesukker

1 liter kærnemælk

Sukker og margarine piskes godt. Dernæst piskes 1 æg i ad gangen. Mel, cacaopulver, natron og vanilliesukker blandes og piskes i. Kærnemælk vendes i.

Dejen hældes i 2 bradepander og sættes i ovnen. 200 grader i ca 20 min.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.