Kløe efter graviditet!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8.696 visninger
19 svar
0 synes godt om
14. februar 2012

Anonym trådstarter

Hej.

Er der nogle herinde, som har døjet med kløe efter deres graviditet?
-Tænker på f.eks. arme og ben.....

I så fald vil i så dele jeres erfaringer? Hvordan/hvornår/hvor længe varede det...

Har selv voldsom kløe efter bad....! Mindes ikke at have døjet med kløe i graviditet, men 2 mdr efter fødslen ca. kom det og har det stadig (7mdr. efter ca.)
Lægen sagde det var tør hud og hudlægen sagde "lev med det".. Og det kan jeg IKKE! det ødelægger HELE min hverdag og frygter når jeg begynder på arbejde igen (og skal i bad hver dag)!!!!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. februar 2012

Giraffen

Anonym skriver:

Hej.

I så fald vil i så dele jeres erfaringer? Hvordan/hvornår/hvor længe varede det...

Har selv voldsom kløe efter bad....! Mindes ikke at have døjet med kløe i graviditet, men 2 mdr efter fødslen ca. kom det og har det stadig (7mdr. efter ca.)
Lægen sagde det var tør hud og hudlægen sagde "lev med det".. Og det kan jeg IKKE! det ødelægger HELE min hverdag og frygter når jeg begynder på arbejde igen (og skal i bad hver dag)!!!!

jeg kender ikke til efter-graviditets-kløe men havde det engang da jeg var 'ung'

måske det er noget hormonelt, der gør huden ekstra irritabel

Jeg tror jeg ville prøve at skifte sæbe og creme til efter badet ud - evt til noget oliebaseret eller prøve dig lidt frem

det er super ubehageligt - jeg havde det rigtig meget på benene, men det gik i sig selv igen og ka selvfølgelig ikke huske hvad jeg gjorde for det, men ville prøve en god fed creme hvertfald 

Anmeld

14. februar 2012

Anonym trådstarter

Giraffen skriver:

jeg kender ikke til efter-graviditets-kløe men havde det engang da jeg var 'ung'

måske det er noget hormonelt, der gør huden ekstra irritabel

Jeg tror jeg ville prøve at skifte sæbe og creme til efter badet ud - evt til noget oliebaseret eller prøve dig lidt frem

det er super ubehageligt - jeg havde det rigtig meget på benene, men det gik i sig selv igen og ka selvfølgelig ikke huske hvad jeg gjorde for det, men ville prøve en god fed creme hvertfald 

Mindes også at have haft det da jeg var lidt yngre

Det kommer uanset om jeg bruger sæbe eller ej, varmt/koldt vand, vask med vådservietter, ja you name it!
Det er ligeså snart jeg får vand på arme eller ben.. Dog er det som om det ike er så slemt, hvis jeg tager MAKS 2 min om at bade og IKKE vaser hår samtidig..

Men det er der stadig...

Anmeld

14. februar 2012

Giraffen

Anonym skriver:

Mindes også at have haft det da jeg var lidt yngre

Det kommer uanset om jeg bruger sæbe eller ej, varmt/koldt vand, vask med vådservietter, ja you name it!
Det er ligeså snart jeg får vand på arme eller ben.. Dog er det som om det ike er så slemt, hvis jeg tager MAKS 2 min om at bade og IKKE vaser hår samtidig..

Men det er der stadig...

ej hvor ulideligt

Måske du i en periode skal starte med at vaske håret uden at vaske kroppen og så tage en lynskyller bagefter... det kan også være du kan få din læge til at gi dig en henvisning til en hudlæge hvis du presser lidt på

Anmeld

14. februar 2012

Anonym trådstarter

Giraffen skriver:

ej hvor ulideligt

Måske du i en periode skal starte med at vaske håret uden at vaske kroppen og så tage en lynskyller bagefter... det kan også være du kan få din læge til at gi dig en henvisning til en hudlæge hvis du presser lidt på

Fik vist ik formuleret mig heeeelt ok...

Det er netop det jeg gør for tiden.. vasker hår, venter laaaaang tid og så en LYN-skyller....

Hjælper ikke

Har været ved hudlægen tre gange... fik piller de første to (samme slags) og 3 gang sagde han, at hvis ik de hjalp så måtte jeg leve med det!

Anmeld

14. februar 2012

Giraffen

Anonym skriver:

Fik vist ik formuleret mig heeeelt ok...

Det er netop det jeg gør for tiden.. vasker hår, venter laaaaang tid og så en LYN-skyller....

Hjælper ikke

Har været ved hudlægen tre gange... fik piller de første to (samme slags) og 3 gang sagde han, at hvis ik de hjalp så måtte jeg leve med det!

øv da... jamen så ved jeg ikke 

jeg tror nu jeg ville presse på ved hudlægen igen og kræve at de da måtte gøre noget... eller evt opsøge en anden hudlæge

Anmeld

14. februar 2012

Anonym trådstarter

Giraffen skriver:

øv da... jamen så ved jeg ikke 

jeg tror nu jeg ville presse på ved hudlægen igen og kræve at de da måtte gøre noget... eller evt opsøge en anden hudlæge

Tja der er måske ikke andet for HADER ellers at rende tillæge konstant...

Anmeld

14. februar 2012

Valle81

Anonym skriver:

Hej.

Ja jeg led så vildt af det efter min 3 graviditet især i hovedbunden. På kroppen holdt det efter 5-6 mdr men kløen i håret er her endnu men knap så kraftigt. Jeg har også været ved at blive sindsyg.

Det må være hormonforandring

Anmeld

14. februar 2012

Anonym trådstarter

Valle81 skriver:

Ja jeg led så vildt af det efter min 3 graviditet især i hovedbunden. På kroppen holdt det efter 5-6 mdr men kløen i håret er her endnu men knap så kraftigt. Jeg har også været ved at blive sindsyg.

Det må være hormonforandring

Brugte du noget der ku lindre kløen ? Var dit sådan hele tiden eller også efter bad (eller om natten f.eks)?

Anmeld

14. februar 2012

Clisolka

Hej.

Nu du tager emnet op, så havde jeg også voldsom kløe på armene efter min graviditet, men nu er det gået over igen. Meget mystisk 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.