Joyce skriver:
Vi håber nogen kan hjælpe..
Vi venter vores første barn til maj, og vi har 2 langhåret dværg gravhunde - en tæve, og en han..
Vores tæve er til daglig rigtig sød, meeen.........
Vores tæve bliver 4 år til sommer.. Er sine første 8 uger opvokser i et opvarmet skur, hos et ungt par, uden børn og mange gæster.. Og kan idag slet ikke med fremmede mennesker, og slet ikke børn..
Derudover er hun ´mor´s hund..
Hun er en rigtig sød og dejlig hund -når hun gider
Hun har tidligere bidt hul på min kæreste, og bider gerne ud efter folk - dog har hun ellers aldrig bidt nogen.. og nogen mennesker respektere hun slet ikke..
Hun gør rigtig meget, hvis der er nogen ved døren, og bliver ved med at knurrer og gø længe af folk, når vi får gæster (derfor får vi ikke særlig gæster..)
vi er begyndt at tænke meget over, om hun skal have en chance med vores barn? med hvad så med alle de gæster der vil følge med en baby???
Hvor meget vil det forstyrre baby når den sover, og hunden gør helt vildt, hvis der er nogen ved døren?
Eller bliver vi nød til at aflive hende, inden baby overhovedet kommer til verden??
på forhånd tak..
OBS: vores hanhund..
Vores han er 2½ år.. Er sine første 8 uger opvokset inde i hus med børn, og alle aldre af menneser - derfor elsker han alle typer af mennesker.. Han er dog aldrig blev god til andre hunde.. Men han er HR. TROFAST, og han har allerede haft bekendt skab med babyer, og han passet meget på, og kysset ..
Han bliver overhovedet ikke noget problem..
Altså jeg vil altid give min hund chancen 
Forstår dig dog udemærket har termin søndag og vi har en lækker boxer, som er helt vild med ALLE, dog er han jo ikke vokset op med børn, og han er kluntet stor og så virker det jo voldsomt
Min største frygt ligge i hans glæde om han kommer til at gøre skade på hende fordi han er glad, lidt omvendt verden......
Problemet er jo også lidt at hvis du bestemmer dig for at hunden skal have chancen skal den jo virkelig også have en reel chance, for når man er nervøs har man jo lidt tendens til at skærme barnet fra hunden, og så bliver hunden jo afvist og det er jo endnu værre.
I kunne ikke spørge dyrlægen om hun/ han har nogle gode råd????
Jeg ville give chancen men det er jo kun jer der ved hvordan i har det med det