gåstole ??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. februar 2012

Silas&Mille

Mener Silas kom i hans gåstol da han var omkring 7-8 måneder gammel. Han er 13  måneder nu.

Sundhedsstyrrelsen mener jo at de er dårlige fordi det kan gøre så barnet ikke lærer at kravle inden det lærer at gå, hvilket kan have en negativ effekt i forhold til fx motorik (mener jeg det er).

Vi brugte den typisk når vi skulle lave mad, for så kunne han være med uden at vi bare sådan lige faldt over ham

Her har det ikke haft en negativ indvirken på Silas' udvikling med hensyn til at kravle og gå, for han kan ikke gå endnu. Men han kravler/hopper frem på numsen med lynets hast

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. februar 2012

Cassiopeia

Masig skriver:

Der har lige været en stor artikel i søndagsavisen om at gåstole skulle være rigtig skidt, da (som en anden nævnte) børnene ikke lære at kravle og dermed ikke lære at koordinere deres bevægelser... Barnet skal jo nok lære at gå uden gåstol, så jeg ville ikke bruge det, men det er jo nok en smagssag...

Vil lige pointer, at min deng kunne kravle inden han begyndte at gå... det har gåstolen ikke ændret noget på

Anmeld

17. februar 2012

Azooo

Min mand har brugt gåstole da han var 6måneder, begyndte at går som 8måneders baby, og kravlede aldrig.. Det har jeg lige fået vide af svigermoren ..

Anmeld

17. februar 2012

L&V

Der er ingen der siger at alle der har brugt gåstol vil få problemer men man kan bare se at en større del får og det gælder ikke kun motorikken men også indlæringen.. Man kan jo ikke tage alle over en kam. Det er en smags sag 

Anmeld

17. februar 2012

norenberg

Der anbefales at man ikke bruger dem, og i hvert fald ikke før 8-9 mde alderen, jeg brugte den til min første søn....resultatet var at han gik på tæerne da han begyndte at gå....med min anden søn røg skidtet ud, han er for tidlig født og hans fys forbød den, men prøv at høre hvad din sp mene....

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.