gåstole ??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.471 visninger
14 svar
0 synes godt om
13. februar 2012

Azooo

God aften derude .. -- spørgsmål til jer der har brugt gåstole, hvornår begyndte jeres børn at bruge den ? .. Er det farligt/ufarligt? .. Ønsker at købe en til min søn, han er snart 6måneder, hr tænkt på at bruge den når han er de 8måneder.. Men vil gerne høre lidt om det..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. februar 2012

L&V

Heza2410 skriver:

God aften derude .. -- spørgsmål til jer der har brugt gåstole, hvornår begyndte jeres børn at bruge den ? .. Er det farligt/ufarligt? .. Ønsker at købe en til min søn, han er snart 6måneder, hr tænkt på at bruge den når han er de 8måneder.. Men vil gerne høre lidt om det..

Jeg ville ikke købe en da det tit gør sådan at børnene hellere vil gå/stå end at kravle og tit lære at gå før de kravler og det kan ha rigtig dårlig indvirkning på deres indlæring resten af livet da de så ikke lære kryds mønstre.. syndhedsstyrelsen fraråder det også.

spørg endeligt hvis du vil ha jeg uddyber mit svar

Anmeld

13. februar 2012

Mettefpigen

Heza2410 skriver:

"normalt" er det fra omkring 6 måneder.... Der er meget snak om at det er dårligt for børnene.. Men det er forskelligt fra folk til folk om de vil bruge dem

Anmeld

13. februar 2012

Cassiopeia

Min dreng begyndte at bruge gåstol, da han var omkring de 6 måneder, da han var 8 måneder fik han en sort brio gåvogn, og kunne gå selv da han var ca. 10 måneder 

Der sker absolut ikke noget ved at bruge en gåstol. Der er så meget overdrevent snak om at børnene tager skade osv. sådan en gang pladder i mine øre. Hvis det gør hverdagen nemmere for dig, så syntes jeg helt bestemt du skal anskaffe dig en 

Man skal selvfølgelig bare bruge den med omhu. De skal jo sidde flere timer i den, det er selvfølgelig ikke godt, men det er jeg sikker på du godt er klar over 

Jeg vil hvertfald anbefale en gåstolen 

Anmeld

13. februar 2012

Masig

Der har lige været en stor artikel i søndagsavisen om at gåstole skulle være rigtig skidt, da (som en anden nævnte) børnene ikke lære at kravle og dermed ikke lære at koordinere deres bevægelser... Barnet skal jo nok lære at gå uden gåstol, så jeg ville ikke bruge det, men det er jo nok en smagssag...

Anmeld

13. februar 2012

L&V

Masig skriver:

Der har lige været en stor artikel i søndagsavisen om at gåstole skulle være rigtig skidt, da (som en anden nævnte) børnene ikke lære at kravle og dermed ikke lære at koordinere deres bevægelser... Barnet skal jo nok lære at gå uden gåstol, så jeg ville ikke bruge det, men det er jo nok en smagssag...

Anmeld

13. februar 2012

Rebecca55

Jeg bruger gåstol til mine og de kom i den da de hver især kunne sidde med helt ret ryg selv. Jonathan var klar til den da han var 6 mdr, Isabelle lidt tid senere og Sebastian er først lige kommet i den og de er nu 8 mdr. Jeg bruger dem kun som aflsatning og ellers ligger de på gulvet, for som andre skriver, er det vigtigt de lære at kravle(i følge de kloge). Men som både min læge og Sp siger, skader det ikke i små mængder og vigtigt hvis det selv kan holde sig oprejst. Jonathan fik kun lov til at sidde i den i kort tid, da han ikke var så gammel. I dag sidder de i den i lidt længere tid af gangen.

Så alt efter hvad formålet er med den, så kan jeg ikke se et problem...

Anmeld

13. februar 2012

morethanperfect

Oscar fik en da han var 7 mdr.. 

Men han gad den virkelig ikke .. Da han var 7 mdr. kravlede han jo , og det ville ha meget hellere end og sidde i en dum stol

Anmeld

13. februar 2012

Azooo

mange tak for jeres svar. . .

Anmeld

13. februar 2012

isabellasmor

Så vidt jeg har hørt, så blev de såkaldte gåstole, lavet i sin tid til børn med handicap som skulle have ekstra hjælp til fysikken ... Så min datter får ikke sådan en.. Har kun hørt bla også fra min sundhedsplejerske , at de hæmmer de "normalt udviklede" børn i deres naturlige udvikling.... Det er et hjælpemiddel til børn der har et fysisk handicap hvor gåstolen kan gå ind og være en god støtte.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.