Hvad tid spiser I aftensmad? (Jer med børn)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. februar 2012

lycly

katrine26 skriver:

Herhjemme spiser vi mellem kl. 17-18 det komme lidt an på hvordan den lille har sovet i vuggestuen, også fordi det passer bedst der.

Læste engang en aktikel hvor en meget klog mand skrev. HVORFOR kan man ikke spise aftensmad kl. 16.00.  også tænkte jeg jaaa hvorfor ik..så det gør vi nogle gange så for den lille varmt mad kl. 16 og en lille hapser senere. Det er sku meget dejligt ikke altid at skulle stå med en træt dreng samtidlig med at man skal lave mad..

Katrine26

Vi kan ikke spise kl. 16 fordi min kæreste ikke er hjemme til den tid, og hvis jeg spiser så tidligt, så er jeg med garanti sulten igen kl. 20

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. februar 2012

katrine26

LunaLykke skriver:

Vi kan ikke spise kl. 16 fordi min kæreste ikke er hjemme til den tid, og hvis jeg spiser så tidligt, så er jeg med garanti sulten igen kl. 20

hahah ja det kan jeg godt se men nu var det også mere ment i overført betydning..

At det er lige meget om man spiser kl. 16 eller kl 20. 

Aktiklen gik nemlig ud på at så meget børne familie stresser med at nå mad til kl. 17.30-18.00.

katrine26

Anmeld

12. februar 2012

MomseJulia

Det forskelligt, men omkring kl 18. Vi får så tilgengæld sjælden varm mad til aftensmad i hverdagen, da vores børn får varm mad i henholdsvis vuggestue og skolen(kantine).. 

Anmeld

12. februar 2012

Dansker I Holland

D-Micka skriver:

vi spiser mellem 16:30 -17:00..

Jamie sover hver aften kl. 17:30 .. så kan han ikke holde sig længere

Samme her Hun kommer dog i seng kl 19

Anmeld

13. februar 2012

signe.

Ja, jeg er lidt nysgerrig omkring hvad tid I andre spiser aftensmad, specielt jer der har børn.
Vi har jo Julia på snart 7 mdr, og vi er ret dårlige til at spise aftensmad på samme tidspunkt hver dag. Dog er det senest kl. 19.00. Det har altid passet godt med kl. 19.00, for så passer det med, at Julia kan komme i bad og i nattøjet efter maden, ligge og hygge på sofaen og så blive puttet kl. 21.00.

Men tænker lidt, at det er jo ikke holdbart senere hen, når hun starter i dagpleje? Specielt at det ikke er samme tidspunkt vi spiser hver dag.

Så hvad gør I? Og hvordan får I det til at hænge sammen - hvordan ser jeres rytme ud?

Vi har Hasse på knap 2 år og Laurits på 6 måneder. Vi spiser kl 18 hver dag, og det har vi gjort stort set siden Hasse begyndte på fast føde. De skal først i dp til april, så de skal ikke nødvendigvis tidligt op om morgenen, men Hasse bliver alligevel puttet kl 19, for der er han helt klar og så har vi rytmen til når han skal starte i dp. Han kommer i bad efter maden, så det er cirka 18.30 +/- 10 minutter, og bliver så puttet bagefter.

Anmeld

13. februar 2012

Koen.

Vi spiser mellem 17.00 og 17.30

Anmeld

13. februar 2012

Isabella_mor

6 halv 7...  og så er det badetid og puttetid lige bagefter...

Anmeld

13. februar 2012

ledermus

vi spiser mellen kl.16.30 og 17 hver dag og så får en flaske til natten mellem 18.30 og 19 hvor han bliver puttet lige efter. Oliver er 11 måneder

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.