Vand til baby

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. februar 2012

cennona

Holbæktrunten skriver:

så lidt 

man MÅ gerne give vand, også til de helt nyfødte, bare det har været kogt først, selvfølgelig...

'Det der kan være problemet med at give små babyer vand er at de kan drikke sig mætte i det, og dermed ikke får den næring de har brug for... Så det skal være meget begrænset hvad man giver en ellers sund og rask baby, og man skal IKKE give vand til en baby der har problemer med at holde vægten oppe, medmindre den er syg 

Hmm, så tror jeg bare jeg dropper det lidt endnu. Han skriger ikke ligefrem efter vand og er jo glad og tilfreds, så det tror jeg bare, jeg venter lidt med så

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. februar 2012

cennona

Holbæktrunten skriver:

Det er fint - lyder også til at det er en basse der forstår at tage for sig af retterne... 

Yes, ingen problemer med at give ham mad

Anmeld

12. februar 2012

cennona

ano14316 skriver:

Hvorfor skal du give ham vand?

Det har jeg da aldrig hørt om før.. Jeg har hørt man kan give lidt kogt vand, hvis de har problemer med maven, men ellers ikke

Næh, det er heller ikke altid til at blive klog på de råd man får fra SP'erne. Tit er det jo også deres egne erfaringer. Jeg tror dog jeg venter lidt med vandet til han begynder at få mos, grød og alt det der.

Anmeld

12. februar 2012

ano14316

cennona skriver:

Ja, det aner jeg heller ikke He he.. Men min SP sagde, at når han stort set kun fik MME, så kunne det muligvis være, at han godt kunne drikke lidt vand også. Det var kun hvis han virkede ... hvordan skal jeg forklare det .. mere ivrig efter mad uden at virke sulten. Ved ikke lige, hvordan jeg ellers skal forklare det. Men han ser ud til at nyde at få vand, så det er der ingen problem i at give ham. Jeg tænker mere, om det overhovedet er nødvendigt? Nu prøvede vi bare lige at give ham lidt for at se, om det overhovedet var noget han gad, men så er det måske slet ikke sikkert, det er nødvendigt at give så lille en baby vand?

Det er helt sikker ikke nødvendigt..

Sundhedsstyrelsens anbefaling er, at spædbørn ammes fuldt de første 6 måneder, idet de fleste børn kan trives på modermælk i 6 måneder

Anmeld

12. februar 2012

ano14316

cennona skriver:

Næh, det er heller ikke altid til at blive klog på de råd man får fra SP'erne. Tit er det jo også deres egne erfaringer. Jeg tror dog jeg venter lidt med vandet til han begynder at få mos, grød og alt det der.

Synes jeg lyder rigtig fornuftigt

Anmeld

12. februar 2012

lilledittemor

cennona skriver:

Ja, det aner jeg heller ikke He he.. Men min SP sagde, at når han stort set kun fik MME, så kunne det muligvis være, at han godt kunne drikke lidt vand også. Det var kun hvis han virkede ... hvordan skal jeg forklare det .. mere ivrig efter mad uden at virke sulten. Ved ikke lige, hvordan jeg ellers skal forklare det. Men han ser ud til at nyde at få vand, så det er der ingen problem i at give ham. Jeg tænker mere, om det overhovedet er nødvendigt? Nu prøvede vi bare lige at give ham lidt for at se, om det overhovedet var noget han gad, men så er det måske slet ikke sikkert, det er nødvendigt at give så lille en baby vand?

Det der med han bare spiser hun egentlig at være sulten kan jeg godt følge dig i..

Herhjemme prøver vi så i stedet at aktivere hende, så hun når at blive rigtig sulten. Eller give hende sutten lidt

Anmeld

12. februar 2012

lilledittemor

ano14316 skriver:

nåhh okay.. Men så tror jeg da ikke at i skal give vand ud over det.

Hun får stadig vand, for hun har stadig lidt slim.

Ellers kan vi godt give hende det, når hun ikke er rigtig sulten, men bare vil "hygge-spise"..

Anmeld

12. februar 2012

cennona

ano14316 skriver:

Synes jeg lyder rigtig fornuftigt

Ja, jeg tror jeg holder mig til den plan

Anmeld

12. februar 2012

cennona

Ditte_Marie skriver:

Det der med han bare spiser hun egentlig at være sulten kan jeg godt følge dig i..

Herhjemme prøver vi så i stedet at aktivere hende, så hun når at blive rigtig sulten. Eller give hende sutten lidt

Det er faktisk også sådan, vi gør herhjemme

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.