Vand til baby

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.091 visninger
28 svar
0 synes godt om
12. februar 2012

cennona

Hej

Nu har jeg siddet og googlet lidt frem og tilbage mht. hvor meget vand en baby skal have, men synes stadig ikke, jeg kan finde ud af det. Min SP sagde, at vi kunne prøve at give vores dreng på lidt over 3 mdr. lidt vand til måltiderne, og det har vi så gjort, og han vil gerne have det Men hvor meget skal man give sådan en lille en? Jeg ammer ham kun om natten (stort set) og til hver måltid spiser han 140-170 ml. afhængig af, hvor sulten han er. Og giver man så vandet før MME eller hvordan??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. februar 2012

Holbæktrunten

cennona skriver:

Hej

Nu har jeg siddet og googlet lidt frem og tilbage mht. hvor meget vand en baby skal have, men synes stadig ikke, jeg kan finde ud af det. Min SP sagde, at vi kunne prøve at give vores dreng på lidt over 3 mdr. lidt vand til måltiderne, og det har vi så gjort, og han vil gerne have det Men hvor meget skal man give sådan en lille en? Jeg ammer ham kun om natten (stort set) og til hver måltid spiser han 140-170 ml. afhængig af, hvor sulten han er. Og giver man så vandet før MME eller hvordan??

Hmm, jeg ville ikke begynde med det der vandpjat før baby begynder mos og grød... Baby har ikke brug for det når det fuldammes eller får mme - medmindre det er meget meget varmt udenfor, eller baby er syg og ikke kan holde mme i sig/ikke vil have det...

Undrer mig over at sp har sagt sådan... Min sagde da vi begyndte grød at vi kunne prøve at starte op på at give ham vand i en kop... Vi øver, og det er noget værre svineri 

Vand i kop prøver han at drikke, vand i flaske gider han kun når han er syg... Det stresser jeg ikke over, han får hvad han har brug for via mme stadig, og producerer fine tunge bleer  

Anmeld

12. februar 2012

lilledittemor

cennona skriver:

Hej

Nu ved jeg ikke helt hvordan jeg præcist skal besvare dit spørgsmål.

Men jeg kan fortælle at for tre uger siden da vi havde besøg af SP, sagde hun at min datter (dengang på 4 uger) gerne måtte få 100ml vand om dagen.

Vi har givet hende vandet før MME, for ellers spiser hun sig mæt i det, og vil ikke have vand bagefter

Anmeld

12. februar 2012

Holbæktrunten

cennona skriver:

Hej

Hov, min bebs er 5 mdr, bare til info - og tænker at grunden til du ikke kan google emnet er at babyer som sagt ikke behøver vand - de behøver mælk, og nok til at de lave nogle tunge bleer i løbet af døgnet 

Anmeld

12. februar 2012

Holbæktrunten

Ditte_Marie skriver:

Men jeg kan fortælle at for tre uger siden da vi havde besøg af SP, sagde hun at min datter (dengang på 4 uger) gerne måtte få 100ml vand om dagen.

Vi har givet hende vandet før MME, for ellers spiser hun sig mæt i det, og vil ikke have vand bagefter

Bliver altså lige nød til at spørge: Hvad var begrundelsen for at i skulle give hende vand? 

Som jeg har skrevet ovenfor, har de ikke behov for det medmindre det er meget varmt, eller de er syge... 

Anmeld

12. februar 2012

cennona

Holbæktrunten skriver:

Hmm, jeg ville ikke begynde med det der vandpjat før baby begynder mos og grød... Baby har ikke brug for det når det fuldammes eller får mme - medmindre det er meget meget varmt udenfor, eller baby er syg og ikke kan holde mme i sig/ikke vil have det...

Undrer mig over at sp har sagt sådan... Min sagde da vi begyndte grød at vi kunne prøve at starte op på at give ham vand i en kop... Vi øver, og det er noget værre svineri 

Vand i kop prøver han at drikke, vand i flaske gider han kun når han er syg... Det stresser jeg ikke over, han får hvad han har brug for via mme stadig, og producerer fine tunge bleer  

Hej og tak for svar

Jeg har også læst mig frem til, at babyer, der endnu kun får MM/MME ikke behøver andet medmindre det er varmt, de er syge osv. som du skriver.

Ja, det er ikke helt til at finde ud af med de råd fra SP'er. To af mødrene i min mødregruppe har også fået at vide, at de så småt kunne begynde at give deres børn vand, hvorimod de andre fik frarådet det. Ikke til at blive klog på..

Anmeld

12. februar 2012

cennona

Hej Altså måtte du gerne give din datter vand selvom hun ikke var/er ældre??

Anmeld

12. februar 2012

cennona

Holbæktrunten skriver:

Hov, min bebs er 5 mdr, bare til info - og tænker at grunden til du ikke kan google emnet er at babyer som sagt ikke behøver vand - de behøver mælk, og nok til at de lave nogle tunge bleer i løbet af døgnet 

Altså han har våde bleer hver dag - faktisk tisser han efter hvert måltid, og så tænker jeg, at det ikke kan være helt skidt?

Anmeld

12. februar 2012

lilledittemor

Holbæktrunten skriver:

Bliver altså lige nød til at spørge: Hvad var begrundelsen for at i skulle give hende vand? 

Som jeg har skrevet ovenfor, har de ikke behov for det medmindre det er meget varmt, eller de er syge... 

Hun har lidt slim i halsen, hun har længe været forkølet.

Men ellers fordi hun er en stor pige som spiser godt

Men kan da ikke se et problem i at de får vand, hvis de ellers tager fint på? Men på den anden side.. Når der ikke er nogen "grund" til at give dem vand..

Nu er jeg også nysgerrig for hvorfor TS's dreng skal have vand?

Anmeld

12. februar 2012

lilledittemor

cennona skriver:

Hej Altså måtte du gerne give din datter vand selvom hun ikke var/er ældre??

Ja for hun tager på som hun skal, så det var ikke noget problem.

Men kom i tanke om at det var pga. slim i halsen - men alligevel, så må din dreng vel gerne få samme mængde (hvis ikke mere) om dagen

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.