Fladt baghoved :-(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. februar 2012

modesty

jeanne-skat skriver:

jeg har en hjerte pude du kan købe.. den hjap på min søn

Læs tråden. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. februar 2012

trunte89

modesty skriver:

Min dreng har altid ligget med hovedet til siden, så hjertepuden er lidt ligegyldig i dette tilfælde... Hovedet er blødt indtil fontanellen vokser sammen. Det er rigtigt at det ved nogle børn sker allerede ved 3 mdrs alderen, men hos andre først ved 8 mdr. Og hans er som sagt stadig åben.

Men måske sådan en hjertepude så kunne være god når han ligger lidt på legetæppet eller bliver skiftet?

( har ikke set sådan en, så ved ikke hvordan den fungere, så undskylder hvis det er et helt dumt forslag )

Anmeld

12. februar 2012

jeanne-skat

modesty skriver:

Læs tråden. 

sorry

Anmeld

12. februar 2012

modesty

trunte89 skriver:

Men måske sådan en hjertepude så kunne være god når han ligger lidt på legetæppet eller bliver skiftet?

( har ikke set sådan en, så ved ikke hvordan den fungere, så undskylder hvis det er et helt dumt forslag )

Hmm. Det er ikke et helt dumt forslag. Det vil jeg overveje. 

Anmeld

12. februar 2012

modesty

jeanne-skat skriver:

sorry

Helt OK. 

Anmeld

12. februar 2012

Kamulla

modesty skriver:

OK - jeg må bare være striks ;-) Men nogle gange vil man bare gerne lige have fem minutters pause mens han ligger på legetæppet...

bestemt.. jeg begyndte at ligge Noah på maven og på siden , hvor jeg på siden lagde eks et rullet håndklæde bag og foran så han blev i samme position..

her har jeg et billede hvor man kan ane han er flad.. og så et nyere et..

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

12. februar 2012

Isabella_mor

modesty skriver:

Øvøvøvøv, min dreng på knap 4 mdr. er ved at få fladt baghoved. Og jeg fatter det ikke! Han sover altid med hovedet til siden. Dog ligger han på baghovedet i barnevogn, nogle gange på aktivitetstæppet og puslebordet. Men MAX 4 timer om dagen og i de sidste par uger er jeg begyndt at dreje hans hoved til siden i vognen og aktivere ham så han drejer hovedet når han bliver skiftet og leger. Han ligger på maven så meget som han overhovedet gider. Men ingen bedring endnu. Hans fontanelle er stadig åben, så jeg håber at det kan nå at rettes ud, men synes bare det er vildt at problemet overhovedet er opstået når han ligger så lidt på baghovedet. Det er ikke helt vildt grelt, men man kan se det.

Hvad nu hvis det ikke retter sig ud? Bliver det mindre synligt når de bliver større og får hår på hovedet?

jeg syntes du skal anskaffe dig sådan en hjertepude som du så kan have under hans hovede når han ligger i barnevognenosv. og så ellers er det bare at have ham om på maven om på maven og om på maven i alle de vågne timer.... 

Anmeld

12. februar 2012

MetteS81

Min datter fik fladt baghoved da hun var 2 mdr...det tog noget tid at rette ud. De først mange mdr efter vi opdagede det lå hun i en speciel pude og da hun var omkring 6 mdr kunne jeg pludselig se at det havde hjulpet...så den pude har vi været glade for! Hun er stadig lidt flad i toppen af baghovedet, men det er ik rigtig noget man ser så meget...hun har fået en del hår på hovedet og det skjuler det ret godt, den smule der er tilbage. Hun er snart 13 mdr nu.

Her er lige et link til puden... http://www.legehulen.dk/shop/babysleep-23c1.html

Det er den der hedder baby sleep.  

Anmeld

12. februar 2012

modesty

Kamulla skriver:

bestemt.. jeg begyndte at ligge Noah på maven og på siden , hvor jeg på siden lagde eks et rullet håndklæde bag og foran så han blev i samme position..

her har jeg et billede hvor man kan ane han er flad.. og så et nyere et..

Ja, det kan man jo slet ikke se længere. Synes heller ikke at min drengs hoved er helt ligeså fladt som din drengs var. Så der er håb forude. 

Anmeld

12. februar 2012

Kamulla

modesty skriver:

Ja, det kan man jo slet ikke se længere. Synes heller ikke at min drengs hoved er helt ligeså fladt som din drengs var. Så der er håb forude. 

der er håb, men føj det tagr lang tid at rette op på.. har også hørt at noget kranio sakal terapi skulle gøre underværker.. det er en der trykker rundt på forskellige steder på kraniet.. jeg hørte først om det efter noahs hoved var vokset sammen

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.