Øvøvøvøv, min dreng på knap 4 mdr. er ved at få fladt baghoved. Og jeg fatter det ikke! Han sover altid med hovedet til siden. Dog ligger han på baghovedet i barnevogn, nogle gange på aktivitetstæppet og puslebordet. Men MAX 4 timer om dagen og i de sidste par uger er jeg begyndt at dreje hans hoved til siden i vognen og aktivere ham så han drejer hovedet når han bliver skiftet og leger. Han ligger på maven så meget som han overhovedet gider. Men ingen bedring endnu. Hans fontanelle er stadig åben, så jeg håber at det kan nå at rettes ud, men synes bare det er vildt at problemet overhovedet er opstået når han ligger så lidt på baghovedet. Det er ikke helt vildt grelt, men man kan se det.
Hvad nu hvis det ikke retter sig ud? Bliver det mindre synligt når de bliver større og får hår på hovedet?
Du skal købe en hjertepude, som gør at de ikke får et fladt baghovede, det kan du købe i alle baby butikker.
Vi havde selv det problem at hans hovede blev mere flad og så fik vi sådan en pude og det har rettet sig helt ud, så hvis du ikke vil have han skal have fladt baghovede så køb sådan en...
Men du skal nok ud og investere i sådan en hurtigst muligt , for det er her i starten det kun kan rettes ud inden de er 6 mdr mener jeg ..
Anmeld