Fladt baghoved :-(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.621 visninger
12 svar
0 synes godt om
12. februar 2012

modesty

Øvøvøvøv, min dreng på knap 4 mdr. er ved at få fladt baghoved. Og jeg fatter det ikke! Han sover altid med hovedet til siden. Dog ligger han på baghovedet i barnevogn, nogle gange på aktivitetstæppet og puslebordet. Men MAX 4 timer om dagen og i de sidste par uger er jeg begyndt at dreje hans hoved til siden i vognen og aktivere ham så han drejer hovedet når han bliver skiftet og leger. Han ligger på maven så meget som han overhovedet gider. Men ingen bedring endnu. Hans fontanelle er stadig åben, så jeg håber at det kan nå at rettes ud, men synes bare det er vildt at problemet overhovedet er opstået når han ligger så lidt på baghovedet. Det er ikke helt vildt grelt, men man kan se det.

Hvad nu hvis det ikke retter sig ud? Bliver det mindre synligt når de bliver større og får hår på hovedet?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. februar 2012

Janni.

Jeg ved at nogen folk har gode erfaringer med hjertepuden. Det var måske værd at overveje.
Nu hvor du er obs på baghovedet, så tror jeg på at du nok skal få det rettet. Det lykkedes for os

Anmeld

12. februar 2012

nathja

min son havde ogsa starten pa fladt baghoved da han var knapt 2 maneder, han kom til  kiropraktor og vi blev anbafalet at han blev lagt pa siden nar han  skulle sove, han er i dag snart 2 ar og han er  helt fin rund

Anmeld

12. februar 2012

modesty

Da han som sagt altid sover med hovedet til siden, kan hverken hjertepude eller kiropraktor gøre en forskel.

Anmeld

12. februar 2012

Malthes mor

Læg en pølle af et håndklæde eller ligende under hans arme når han lægger på maven, ved det tvinger du ham til at bruge hovedet, hvis han vil se noget ellers "hænger" det jo bare. Håber at du kan forestille dig det

Rådet er givet af en fysioterapeut, som jeg henvendte mig til, da jeg var bekrymret for min drengs baghoved. Det hjalp og han blev samtidig super dygtig til at holde hovedet hurtigt af sig selv.

Anmeld

12. februar 2012

modesty

Malthes mor skriver:

Læg en pølle af et håndklæde eller ligende under hans arme når han lægger på maven, ved det tvinger du ham til at bruge hovedet, hvis han vil se noget ellers "hænger" det jo bare. Håber at du kan forestille dig det

Rådet er givet af en fysioterapeut, som jeg henvendte mig til, da jeg var bekrymret for min drengs baghoved. Det hjalp og han blev samtidig super dygtig til at holde hovedet hurtigt af sig selv.

Hans hoved hænger ikke, han er supergod til at holde det.

Det er også dét der er så mærkeligt - jeg/han gør alt det rigtige i forhold til ikke at få fladt baghoved, og alligevel er det fladt...

Anmeld

12. februar 2012

CS

modesty skriver:

Da han som sagt altid sover med hovedet til siden, kan hverken hjertepude eller kiropraktor gøre en forskel.

Men har du overvejet hjertepude til barnevognen?

Anmeld

12. februar 2012

modesty

Men har du overvejet hjertepude til barnevognen?

Jeg er begyndt at dreje hans hoved til siden når han er faldet i søvn, hvilket som regel ikke tager mere end et par minutters tid, så det er ikke nødvendigt.

Jeg er virkelig begyndt at blive super nazi med hans baghoved her den sidste uges tid, så jeg håber virkelig at det kan rette lidt op på det. Lige nu skal jeg nok bare være tålmodig og håbe at det virker.

Anmeld

13. februar 2012

CS

modesty skriver:

Jeg er begyndt at dreje hans hoved til siden når han er faldet i søvn, hvilket som regel ikke tager mere end et par minutters tid, så det er ikke nødvendigt.

Jeg er virkelig begyndt at blive super nazi med hans baghoved her den sidste uges tid, så jeg håber virkelig at det kan rette lidt op på det. Lige nu skal jeg nok bare være tålmodig og håbe at det virker.

Super godt Jeg havde nemmelig en liggende i barnevognen fordi jeg havde samme problem...og glemte simpelthen at vende hovedet... Men hvis du får brug for det har jeg en pude liggende

Anmeld

13. februar 2012

Mettefpigen

Vores dreng har også fladt baghovede.. Og vi fik afvide at det kan ændre sig til han er omkring 8 måneder... Puden har ikk hjulpet en fis på os, plus at han sover rigtig dårligt med den... Men kender flere der har børn der havde fladt baghovede og det gik væk igen... Er ikk bekymret, det skal nok gå væk...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.