Hvornår skal man bekymre sig?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6.184 visninger
19 svar
0 synes godt om
11. februar 2012

Maise86

Min søn er 14 mdr og har endnu ikke fået tænder og der er absolut ingen tegn på at der er nogle på vej

Hvornår skal man bekymre sig? Lægen siger at vi skal undgå at ryngten fotografere ham endnu, da man hvis han ikke har anlæg til tænder vil gøre noget pt pga hans alder. Han er jo for lille til gebis

Jeg kan bare ikke lade være med at bekymre mig lidt om jeg har en tandløs dreng for altid. 

Ved ikke hvad jeg vil med det her indlæg, måske høre fra nogen, der også har oplevet børn som fik sent tænder. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. februar 2012

Maise86

Der skal selvfølgelig stå at man ikke vil gøre noget pga hans alder. 

Anmeld

11. februar 2012

forår

Hej

Min mor kan ikke huske det helt præsis, men jeg var over 1 år inden jeg fik tænder.

Min datter fik sin første tand lige inden hun fyldte 1 år.

De kloge siger at jo senere man får tænder jo stærker tænder har man. Om det passer det ved jeg ikke, men det passer ihvertfald på mig

Men tænker om du ikke kan prøve at ringe til tandlægen og hører dem af om du skal være bekymret?

Kram

Anmeld

11. februar 2012

Maise86

forår skriver:

Hej

Min mor kan ikke huske det helt præsis, men jeg var over 1 år inden jeg fik tænder.

Min datter fik sin første tand lige inden hun fyldte 1 år.

De kloge siger at jo senere man får tænder jo stærker tænder har man. Om det passer det ved jeg ikke, men det passer ihvertfald på mig

Men tænker om du ikke kan prøve at ringe til tandlægen og hører dem af om du skal være bekymret?

Kram

Strejfede tanken dig aldrig om din datter mon fik tænder? 

Det var selvfølgelig en god ide at prøver at ringe til tandlægen. Bare for at få lidt ro i mit hoved. 

Anmeld

11. februar 2012

forår

Maise86 skriver:

Strejfede tanken dig aldrig om din datter mon fik tænder? 

Det var selvfølgelig en god ide at prøver at ringe til tandlægen. Bare for at få lidt ro i mit hoved. 

JO...det tænkte jeg så tit. Også fordi folk spurgte så undren! og alle troede hun var yngre end hun var pga de manglende tænder..

Det er jo heller ikke "normalt" forstå mig ret, at få tænder så sent..men hvis de "holder" bedre, så er det jo fedt.

Hvornår fik du selv tænder? ved du det?...så nogen siger at det også er aveligt. Om det passer ved jeg ikke Men det passede da på mig

Anmeld

11. februar 2012

norenberg

Mine drenge har først fået tænder som 12 og 13 mdr og jeg var da nogwt bekymret men min læge og tandlæge sagde at de aldrig havde hørt eller set nogle børn der ikke havde fået tænder....

Anmeld

11. februar 2012

Maise86

forår skriver:

JO...det tænkte jeg så tit. Også fordi folk spurgte så undren! og alle troede hun var yngre end hun var pga de manglende tænder..

Det er jo heller ikke "normalt" forstå mig ret, at få tænder så sent..men hvis de "holder" bedre, så er det jo fedt.

Hvornår fik du selv tænder? ved du det?...så nogen siger at det også er aveligt. Om det passer ved jeg ikke Men det passede da på mig

Oliver ligner også bare en kæmpe baby pga manglende tænder

Jeg fiK tænder omkring 8 mdr, det samme med min mand og min datter. Så vi venter bare!

Men håber da så at de holder længere i sidste ende

Anmeld

11. februar 2012

sne190810

Hmm har du ikke været indkaldt (eller din søn) til undersøgelse hos tandlægen, omkring hans 1-års fødselsdag?

Vi fik en indkaldelse lige deromkring med min datter, og var oppe og hilse på tanddamen. Hun var rigtig sød, forklarede mig en del ting omkring børn og tænder. Samtidig kiggede hun også hurtigt datteren min i munden for lige at tjekke alt var okay.

Hun fik også forholdvis sent tænder (10 måneder), og har den dag idag 18 måneder gammel 'kun' 8 styks. 4 i fhv. under- og overmunden.

Anmeld

11. februar 2012

LR85

Ring til børnetandlægen. De har nok noget bedre erfaring og kan måske se eller mærke noget

Anmeld

11. februar 2012

Maise86

norenberg skriver:

Mine drenge har først fået tænder som 12 og 13 mdr og jeg var da nogwt bekymret men min læge og tandlæge sagde at de aldrig havde hørt eller set nogle børn der ikke havde fået tænder....

Min læge beroligede mig desværre overhovedet ikke. For hun begyndte at snakke om ryngten osv, men mente vi skulle vente lidt 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.