Aner virkelig ikke hvad jeg skal gøre? Er så frustreret :(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. februar 2012

AnnaK89

MyLille skriver:

Ja, jeg forstår slimproblematikken. Hvis man nu bare kunne støvsuge de lunger et par gange om dagen!! Så var det problem ude af verden.. men så nemt skal det jo ikke være
Kan godt se det var mest praktisk at lægge sonden selv ja..fryktelig træls men praktisk. Godt hun fik en mickeysonde!
Jeg fingre og tær

Ja - vi ved jo, at der bare danner sig mere slim hvis hun bliver suget og det vil vi jo heller ikke 

Åhh altså!!!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. februar 2012

Kløver

Har desværre ingen råd men ville ikke gå uden at give kram og håber det snart bliver bedre

Anmeld

11. februar 2012

Nitz - <3 David

Hej.
I har ikke overvejet at prøve sekralterapi? Min søs arbejder med en mand (hendes svigerfar) der er lam kroppen.. og han har døjet rigtig meget med at synke og med slim i halsen/munden.. han fik nogle behandlinger at et sekral teapeut. og idag har han det bare meget bedre.. Det hjalp ham super meget..

Anmeld

11. februar 2012

AnnaK89

Nitz - <3 David skriver:

Hej.
I har ikke overvejet at prøve sekralterapi? Min søs arbejder med en mand (hendes svigerfar) der er lam kroppen.. og han har døjet rigtig meget med at synke og med slim i halsen/munden.. han fik nogle behandlinger at et sekral teapeut. og idag har han det bare meget bedre.. Det hjalp ham super meget..

Altså en kraniesekralterapeut?? 

Det kunne nemt være en mulighed - det vil jeg klart undersøge.

Anmeld

11. februar 2012

Nitz - <3 David

AnnaKJ skriver:

Altså en kraniesekralterapeut?? 

Det kunne nemt være en mulighed - det vil jeg klart undersøge.

Nemlig! ku ik liiige huske hva det var det helt hel Det er da værd at prøve.. Det kan der ihvertfald ikke ske noget ved.. altså, det kan jo ikke skade når der ikke blir brugt medicin eller noget..

Anmeld

11. februar 2012

merle2010

hejsa.. jeg har arbejdet med mange børn der fik sondemad og havde mave sonde...en saltvandsinhalator gør underværker, og så pepmaske... men kan godt se at det er svært når hun ikke vil have masken på....har i en sondemaskine eller sprøjter i selv maden ind???vi havde en pige der faktisk fik sondemad 12 timer i døgnet... hun fik 75 ml i timen, ellers kastede hun det hele op...og vand der fik hun 50 ml ad gangen, men sprøjtet meget langsomt ind...men du skriver jo at det er ligemeget hvor hurtigt eller langsomt hun får det... hmmmhvis i ikke bruger en sondemaskine, kunne dette måske være en løsning... så kunne det løbe meget langsomt ind helt af sig selv.... føler virkelig med jer, og håber at hun får det bedre... men ja, det slim er bare et helvede... knus knus og flere knus

Anmeld

11. februar 2012

AnnaK89

Nitz - <3 David skriver:

Nemlig! ku ik liiige huske hva det var det helt hel Det er da værd at prøve.. Det kan der ihvertfald ikke ske noget ved.. altså, det kan jo ikke skade når der ikke blir brugt medicin eller noget..

Nej nemlig - har selv gået til kraniesekralterapi - og det er bare rigtig godt 

Det må vi prøve

Anmeld

11. februar 2012

AnnaK89

merle2010 skriver:

hejsa.. jeg har arbejdet med mange børn der fik sondemad og havde mave sonde...en saltvandsinhalator gør underværker, og så pepmaske... men kan godt se at det er svært når hun ikke vil have masken på....har i en sondemaskine eller sprøjter i selv maden ind???vi havde en pige der faktisk fik sondemad 12 timer i døgnet... hun fik 75 ml i timen, ellers kastede hun det hele op...og vand der fik hun 50 ml ad gangen, men sprøjtet meget langsomt ind...men du skriver jo at det er ligemeget hvor hurtigt eller langsomt hun får det... hmmmhvis i ikke bruger en sondemaskine, kunne dette måske være en løsning... så kunne det løbe meget langsomt ind helt af sig selv.... føler virkelig med jer, og håber at hun får det bedre... men ja, det slim er bare et helvede... knus knus og flere knus

Ville ønske hun ville tage pepmasken - men det vil hun bare ikke 

Jo vi har sondemaskine - og den er rigtig god, og vi køre også med en lav hastighed, men det virker bare ikke rigtig

Anmeld

11. februar 2012

Heidimed lea

AnnaKJ skriver:

Vi har kun pep-masken til hende, men når hun slet ikke vil have den i nærheden, så er det bare rigtig svært

Alt hvad der kommer i nærheden af hendes næse, bliver hun helt hysterisk omkring 

Uhhh nej, tør slet ikke give hende mad om natten, da det er der hun hoster allermest - er så sikker på at det hele bare ville komme op igen  Lige nu får hun Peptisorb.

peptisorb skulle også være godt..   potoneb maskinen er super god da salt vandet løsner så godt på sekretet, men ja de kan være svære at holde når de er bange for det, men desværre en nødvendighed.

Min dreng herhjemme var også længe om at vænne sig til maske, han har astma brocitis, så kender godt til magtesløsheden.  kan børnehaven hjælpe jer med masken, så i ikke er alene om at gøre det og hun vænner sig til det over mange men korte omgange.

mocumust er noget slimløsende og rigtig godt hvis slimen er sej,

krydser fingre for jer håber hun er kommet i en god børnehave. kender godt på Hjørring og Ålborg sygehus håber i er i gode hænder der.

krydser fingre for din skønne Lærke

Anmeld

11. februar 2012

AnnaK89

Heidimed lea skriver:

peptisorb skulle også være godt..   potoneb maskinen er super god da salt vandet løsner så godt på sekretet, men ja de kan være svære at holde når de er bange for det, men desværre en nødvendighed.

Min dreng herhjemme var også længe om at vænne sig til maske, han har astma brocitis, så kender godt til magtesløsheden.  kan børnehaven hjælpe jer med masken, så i ikke er alene om at gøre det og hun vænner sig til det over mange men korte omgange.

mocumust er noget slimløsende og rigtig godt hvis slimen er sej,

krydser fingre for jer håber hun er kommet i en god børnehave. kender godt på Hjørring og Ålborg sygehus håber i er i gode hænder der.

krydser fingre for din skønne Lærke

Må hellere nævne det for dem, om det evt. var en mulighed 

Børnehaven hjælper også, og øver med hende - hun får bl.a noget mundstimuli af en ergoterapeut, og det er også omkring næsen.

Uhh ville hade at skulle bruge "magt", men det kan jo i sidste ende blive den eneste løsning der er 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.