når barnet får hjemve

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.862 visninger
17 svar
0 synes godt om
10. februar 2012

Caroline86

Godaften

Laura (2 år om en uge) er hos sin far 2 døgn hver 14. dag... Han har hende fra spisetid torsdag aften og hun er så hjemme igen til spisning lørdag aften. I går afleverede jeg hende inde hos ham (han plejer at hente, fordi jeg synes det er psykologisk bedre for hende at det er hende der tager afsted end at det er mig der går fra hende), og i dag har hun spurgt efter mig hele dagen og sagt at hun savnede mig Hun sov kun 30 min middagslur, hvilket slet ikke ligner hende! Da D skulle putte hende blev hun HELT ulykkelig! Han prøvede alle sine tricks og hun skreg og skreg og kaldte på mig. Til sidst ringede de så til mig og jeg fik hende til at falde til ro.. Så snart vi lagde på startede det forfra og de ringede igen... sådan fortsatte det i 1½ times tid hvor de ringede MANGE gange og vi talte om hvad vi skulle gøre.

D er selvfølgelig rigtigt ked af det og føler sig "ikke god nok" og det forstår jeg godt gør smadder ondt Vi endte med at blive enige om at han skulle køre hende herhjem og det gjorde han så for en times tid siden! Nu sover hun trygt i sin seng!

Jeg har svært ved at finde ud af om det er en reaktion vi skal indstille os på kommer nu? Eller om det bare var en "engangsaffære"...

Har I erfaringer? Det er jo ikke holdbart at hun skriger til hun kommer hjem

"heldigvis" er jeg blevet syg og havde derfor aflyst den aftale jeg havde til aften - ellers havde jeg slet ikke været hjemme til at tale hende ned og i sidste ende få hende hjem!

Jeg er ked af det på D's vegne! Det er ikke sjovt når man ikke kan trøste sit barn

Har tilbudt ham at han kunne være sammen med hende i morgen alligevel, men det ville han lige tænke over!

Nå.. men hvad er Jeres erfaringer med det der hjemve? hvordan imødekommer vi det bedst muligt og hvordan skal vi agere?

Knus Caroline

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. februar 2012

Mor010711

Jeg har ingen erfaring på dette område. Men vil bare sige at jeg synes det er rigtig fedt at I kan snakke om det og så sammen finde den bedste løsning. Både for jer og jeres datter. 

Ved ikke om det har nogen effekt, men kunne I evt. lave noget sammen alle tre en gang imellem. Både når det er dig der har hende og når det er faren. Så hun måske får fornemmelsen af at I ikke "mangler" når den ene af jer ikke er der. 

Det er så rart at høre at faren ikke bare er stædig og stiller sig på bagbenene fordi det er "hans" dage. For hvis jeres datter er helt ulykkelig, så er det bare ikke det værd. 

Måske ikke så meget hjælp... Men håber i finder ud af det 

Anmeld

10. februar 2012

Nemesis

Hvis hun kun ser ham hver 14 dag så er du jo den vigtigste i hendes liv og hun kan føle sig utryg og derfor reagere.

Kan D ikke komme forbi fx. tirsdage og hygge og spise med, putte hende i hendes egen seng og så tage hjem? på den måde går der ikke SÅ lang tid hvor hun ikke ser ham og samtidig vil de lave de ting og have putteritual i hendes kendte og trygge omgivelser.Når de så er hos ham så er det ikke helt ukendt at han putter osv.

Så vil det heller ikke være så mange dage fra tirsdag til torsdag hvor han skal hente hende..og jeg er enig med dig her....det er langt det bedste at han henter i dp/vs.

Tror hun har brug for noget mere kontakt.

:-) Sisse

Anmeld

10. februar 2012

Caroline86

Mor010711 skriver:

Jeg har ingen erfaring på dette område. Men vil bare sige at jeg synes det er rigtig fedt at I kan snakke om det og så sammen finde den bedste løsning. Både for jer og jeres datter. 

Ved ikke om det har nogen effekt, men kunne I evt. lave noget sammen alle tre en gang imellem. Både når det er dig der har hende og når det er faren. Så hun måske får fornemmelsen af at I ikke "mangler" når den ene af jer ikke er der. 

Det er så rart at høre at faren ikke bare er stædig og stiller sig på bagbenene fordi det er "hans" dage. For hvis jeres datter er helt ulykkelig, så er det bare ikke det værd. 

Måske ikke så meget hjælp... Men håber i finder ud af det 

tak for dit svar

vi går meget op i at kommunikere ordentligt, og det er helt naturligt for os begge at vi selvfølgelig taler sammen og forsøger at løse problemerne sammen

Vi har intentioner om at vi skal lave flere ting alle 3, men det er svært grundet D's arbejdstider Når han skal skrive sin hovedopgave tror jeg der bliver mere tid/mulighed for at vi laver ting sammen, men vi er også blevet rådet til at være meget konsekvente i at vise overfor Laura at nu bor vi 2 forskellige steder... Altså at vi IKKE laver for meget sammen alle 3 her i starten, og at vi i øvrigt sørger for at have så faste rammer som muligt ift. hvornår hun er hos ham osv...

Men det er klart vores mål at vi vil kunne ses mere og mere allesammen om virkeligheden så bliver sådan, må tiden vise

I næste weekend kommer han i hvert fald her og fejrer hendes fødselsdag sammen med os, og det betyder meget for os alle 3

Anmeld

10. februar 2012

Caroline86

Nemesis skriver:

Hvis hun kun ser ham hver 14 dag så er du jo den vigtigste i hendes liv og hun kan føle sig utryg og derfor reagere.

Kan D ikke komme forbi fx. tirsdage og hygge og spise med, putte hende i hendes egen seng og så tage hjem? på den måde går der ikke SÅ lang tid hvor hun ikke ser ham og samtidig vil de lave de ting og have putteritual i hendes kendte og trygge omgivelser.Når de så er hos ham så er det ikke helt ukendt at han putter osv.

Så vil det heller ikke være så mange dage fra tirsdag til torsdag hvor han skal hente hende..og jeg er enig med dig her....det er langt det bedste at han henter i dp/vs.

Tror hun har brug for noget mere kontakt.

Han har bare ikke den mulighed pga. sine arbejdstider

Jeg tror (håber) at det bliver bedre når han skal skrive sin opgave og derfor har mere fritid! For det er jo netop vores ønske at vi alle 3 skal ses noget mere og lave ting sammen, og at han også skal kunne have hende en dag her og der - også til overnatning!

Men lige nu er det bare ikke realistisk og samtidig følger vi det råd vi har fået om at være konsekvente i samværsordningen så der ikke skabes forvirring over "hvornår er jeg hvor" for Laura. Der har ingen problemer været de andre gange hun har været der! Hun har savnet mig, men det har kunnet løses ved at hun ringede og talte med mig og så legede hun videre og hyggede med far...

Øv men vi kan jo for søren heller ikke forvente at hun slet ikke reagerer på det her! Hun har bare klaret det SÅ flot Hun er bare så fantastisk, altså! Og hun er god til at tale om tingene i stedet for at blive sur og gal mors lille juvel

Anmeld

10. februar 2012

Nemesis

Caroline86 skriver:

Jeg tror (håber) at det bliver bedre når han skal skrive sin opgave og derfor har mere fritid! For det er jo netop vores ønske at vi alle 3 skal ses noget mere og lave ting sammen, og at han også skal kunne have hende en dag her og der - også til overnatning!

Men lige nu er det bare ikke realistisk og samtidig følger vi det råd vi har fået om at være konsekvente i samværsordningen så der ikke skabes forvirring over "hvornår er jeg hvor" for Laura. Der har ingen problemer været de andre gange hun har været der! Hun har savnet mig, men det har kunnet løses ved at hun ringede og talte med mig og så legede hun videre og hyggede med far...

Øv men vi kan jo for søren heller ikke forvente at hun slet ikke reagerer på det her! Hun har bare klaret det SÅ flot Hun er bare så fantastisk, altså! Og hun er god til at tale om tingene i stedet for at blive sur og gal mors lille juvel

Surt med hans arb. tider.

JEg ville nu ikke have sendt Laura hjem til ham de tirsdage jeg snakkede om..men at han kom hjem til jer, så Laura var hjemme på tryg grund.

Børn..og små børn de har det altså med ude af øje ude af sind..og 14 dage er lang tid for sådan en lille størrelse.

Kan de snakke i tlf sammen så?? eller via skype så hun kan se billede af ham samtidig??

Anmeld

10. februar 2012

Mor010711

Caroline86 skriver:

tak for dit svar

vi går meget op i at kommunikere ordentligt, og det er helt naturligt for os begge at vi selvfølgelig taler sammen og forsøger at løse problemerne sammen

Vi har intentioner om at vi skal lave flere ting alle 3, men det er svært grundet D's arbejdstider Når han skal skrive sin hovedopgave tror jeg der bliver mere tid/mulighed for at vi laver ting sammen, men vi er også blevet rådet til at være meget konsekvente i at vise overfor Laura at nu bor vi 2 forskellige steder... Altså at vi IKKE laver for meget sammen alle 3 her i starten, og at vi i øvrigt sørger for at have så faste rammer som muligt ift. hvornår hun er hos ham osv...

Men det er klart vores mål at vi vil kunne ses mere og mere allesammen om virkeligheden så bliver sådan, må tiden vise

I næste weekend kommer han i hvert fald her og fejrer hendes fødselsdag sammen med os, og det betyder meget for os alle 3

Der er bare så mange forhold der ender skidt og så kommer det til at gå ud over børnene. Og det synes jeg bare er skrækkeligt. Det er ikke deres skyld at forældrene ikke fungerer sammen som par længere. Så selvom det selvfølgelig er synd for din datter, så blev jeg bare lidt glad over at læse dit indlæg. Selvom jeg måske ikke var til meget hjælp. 

Det betyder bare alt at forældrene kan finde ud af at være i stue sammen. 

Anmeld

10. februar 2012

dorthemus

Caroline86 skriver:

Jeg vil altså give Sisse ret her desuden tror jeg ikke det vil forvirre hende, at hendes far spiser med og putter hende i hendes primære hjem...tror det vil give hende en større tryghed og sammenhæng. Hun er jo ikke så gammel så 14 dage er ret lang tid hende

Anmeld

10. februar 2012

Caroline86

Nemesis skriver:

Surt med hans arb. tider.

JEg ville nu ikke have sendt Laura hjem til ham de tirsdage jeg snakkede om..men at han kom hjem til jer, så Laura var hjemme på tryg grund.

Børn..og små børn de har det altså med ude af øje ude af sind..og 14 dage er lang tid for sådan en lille størrelse.

Kan de snakke i tlf sammen så?? eller via skype så hun kan se billede af ham samtidig??

jeg spørger hende et par gange hver dag om hun har lyst til at snakke med far, men det vil hun som regel ikke Hun beder tit om at ringe til mormor og morfar, eller til moster, men hun gider ikke rigtigt ringe til D

Det kommer nok... Hun skal jo også vænne sig til det, og det kan ikke være nemt når man ikke forstår hvad der foregår Men hun tager det altså flot! det har vuggestuen også kommenteret!

Anmeld

10. februar 2012

Caroline86

Mor010711 skriver:

Der er bare så mange forhold der ender skidt og så kommer det til at gå ud over børnene. Og det synes jeg bare er skrækkeligt. Det er ikke deres skyld at forældrene ikke fungerer sammen som par længere. Så selvom det selvfølgelig er synd for din datter, så blev jeg bare lidt glad over at læse dit indlæg. Selvom jeg måske ikke var til meget hjælp. 

Det betyder bare alt at forældrene kan finde ud af at være i stue sammen. 

tak

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.