Foredrag

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10. februar 2012

Mor til Majbørn

Med et foredrag kan du jo vælge at se på 3 perioder:
1. mens du var gravid
2. selve fødslen
3. efter du blev gravid.

.... og så kan du vælge at snakke om de fordomme og den opbakning du blev mødt med som ung mor?

Det virker da meget oplagt....

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. februar 2012

BetonSlotsPrinsesserne

Dot D skriver:

Hi hi, Dinna, du har ikke haft den ene af vores lærer på skolen, kan jeg høre.... Hun stiller op med op til37 slides i hendes power point

Så til Louise(TS) jeg ville vælge at bruge Prezi, der kan du lave nogle fede ting.... 

Ikke for at kritisere dig Dinna Har bare set power points nok for de næste 10 - 20 år

Hva er det ?

Anmeld

10. februar 2012

BetonSlotsPrinsesserne

Dinna88 skriver:

Nåå, for katten Jamen, du kan jo også lave noget andet. have en mappe med billeder og så have dem kørende Dét kan ikke gå galt.

Den har jeg også overvejet. Så har jeg styr på det

Men jeg kan altså godt se det smarte i en power point. En overskrift -tale ud fra det. og så billeder

Anmeld

10. februar 2012

BetonSlotsPrinsesserne

Frøken Førstegangsmor :D skriver:

Med et foredrag kan du jo vælge at se på 3 perioder:
1. mens du var gravid
2. selve fødslen
3. efter du blev gravid.

.... og så kan du vælge at snakke om de fordomme og den opbakning du blev mødt med som ung mor?

Det virker da meget oplagt....

Jeg skal mest snakker om fra jeg var i und mødre gruppe/ da jeg forlod den, og hva der er sket siden. Men for at jeg tror flest kan følge med skal jeg lige have et kort referat så der kommer en rød tråd i det

Anmeld

10. februar 2012

Dot D

LouiseVous skriver:

Hva er det ?

Det er en "moderne" udgave af power point. Du kan prøve at gå ind på prezi på nettet, der er nogle gode vejledninger.Vi har brugt det i skolen til fremlæggelser i stedet for PP.

Mange fede farver, gode skrifttyper, kasser o.lign. Der er et punkt der hedder "path" (sti) når du bruger det, så "springer dine slides frem, når du trykker på musen.

Ser godt ud, og jeg, som er knap så computer kyndig, kan finde ud af det, så tror de fleste kan

Anmeld

10. februar 2012

sne190810

Snak højt, tydeligt og forståeligt.

Det gør virkelig meget ..

Hav styr på dine ting, og orden på sagerne.

Øv det gerne igennem mange gange inden, så det sidder fast.

Jeg hader at sidde og høre på en som vader nervøst frem og tilbage, dårligt kan holde mikronen stille foran munden så halvdelen af ordene glipper. Folk falder rigtig hurtigt af på den, hvis man kan mærke at foredragsholderen ikke er sikker i sin sag, og snakker varmt om emnet.

Du skal gøre det interessant (ved godt det er nemmere skrevet, end gjort) og holde folk ved ilden. Ikke nødvendigvis med Powerpoint eller noget (ja, jeg har også dåååååmme kedelige erfaringer med Powerpoints, som har været alt for tørre og lange)

Anmeld

10. februar 2012

wamse

Vær ikke bange for at vise dine følelser. Når jeg bliver ramt/rørt af et foredrag, så er det fordi har været et personligt foredrag. 

Hvis der skal være brug af powerpoint eller lignende, så skal du ihvertfald tænke dig godt om, for det er vel din historie der skal fortælles, din udvikling/proces, og der tænker jeg lidt at billeder af din graviditet m.m. måske ikke er helt oplagt, hmm eller hvad tænker du?

Hvem har bedt dig om at holde et foredrag?

Anmeld

11. februar 2012

BetonSlotsPrinsesserne

wamse skriver:

Vær ikke bange for at vise dine følelser. Når jeg bliver ramt/rørt af et foredrag, så er det fordi har været et personligt foredrag. 

Hvis der skal være brug af powerpoint eller lignende, så skal du ihvertfald tænke dig godt om, for det er vel din historie der skal fortælles, din udvikling/proces, og der tænker jeg lidt at billeder af din graviditet m.m. måske ikke er helt oplagt, hmm eller hvad tænker du?

Hvem har bedt dig om at holde et foredrag?

Jeg har/ går ledig indtil mandag
Men fik 4 ugerfrist på at have fundet mig en ny praktik eller arbejde.
Jeg har så en drøm om engang og kan få lov til at arbejde med unge mødre. Og derfor tog jeg kontakt til min SP for at høre hende om hvor i landet, omkring mig der ligger mødrehjem.

Hun kender mig ned til mindste detalje så hun bruger altid mig som eksempel alle steder, så da hun havde snakket med mig tog hun 'mig' med til et af deres SP-møder og de vil så gerne have mig til at komme til næste møde i deres Ung Mor mødregruppe/ café.

Hvor jeg skal fortælle min historie, fra jeg var med i Ung Mødregruppe og så til nu .. Og ALT skal nævnes, økonomi, udd, arbejde nu, hva var hårdt- jamen ALT ..

Hun har også haft kaldt mig til et møde med to unge piger som lavede projekt om unge mødre.

Anmeld

11. februar 2012

Dinna88

Dot D skriver:

Hi hi, når nu det er dig, så regnede jeg også med, at det var billeder, du mente.

Men jeg trængte lige til at komme af med min frustration over for MANGE og aaaaaaaaaaalt for KEDELIGE power points

Haha, ja, det kan næsten ikke være anderledes med mig?!

Eeej, jamen, jeg kender det godt.. Og så også når det er en person der ikke forstår, at der i en pp ikke skal stå ALT hvad vedkommende står og fortæller. Billeder er geniale, så man har noget at se på!

Anmeld

11. februar 2012

Dinna88

LouiseVous skriver:

Den har jeg også overvejet. Så har jeg styr på det

Men jeg kan altså godt se det smarte i en power point. En overskrift -tale ud fra det. og så billeder

hehe, ja okay

Ja, det lyder super! det ville jeg i hvert fald gerne se på  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.