Autostol

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10. februar 2012

An&Jo

Sirup skriver:

Ja den er ikke helt god

Der er dog autostole der er bagudvendt op til 4år, og de er LANGT (5 gange) mere sikre. I sådan en stol kan jeg ikke forstille mig, at problemet ang. nakkehvirvlerne vil være lige så aktuelt. Netop fordi den jo fungere lige som de små bare en anelse større.

Men jeg vil ikke hænges op på det!

problemet er lidt med de større stole at barnet sidder mere oprejst, og dermed lægger der sig et større pres på rygsøjlen, og det er bestemt heller ikke sundt..

men det er rigtig at de bagudvendte er meget bedre end de fremadvendte, og i sverige er det et lovkrav at barnet sidder bagudvendt til de er mindst 4 år..
dog fåes de bagudvendte i forskellige udgaver, og der er få der kan bruges fra 6-7 kg og fra 6 mdr, og de er klart bedre end de andre hvis ens lille barn bliver for stor til den lille stol..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. februar 2012

Chris86

An&Jo skriver:

nu er det jo ikke så meget bare vægten osv det kommer an på, men simpelthen knoglerne i nakken..

barnets knoglevækst er simpelthen ikke langt nok fremme i udviklingen endnu til at de kan klare et sammenstød i sådan en stol..

Det er ikke for sjov at der på diverse sider står 9 måneder OG 9 kg, barnet kan simpelthen brække nakken i tilfælde af kollision fordi det sidder fremadvendt og fordi det sidder mere oprejst, og dermed mere udsat..

Jeg ville ikke turde rykke op endnu, og havde jeg så meget som tænkt på det, da min dreng var 7 måneder havde min mormor slået mig ihjel.. Hun er gammel politibetjent og har MANGE gange desværre været ude til uheld hvor forældre har sat deres børn i forkert stol, og det er altså ikke kønt..

Var det mig ville jeg vente, men jeg skal selvfølgelig ikke bestemme.. Kan kun advare og sige at det er rigtig farligt..

Enig....

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.