Autostol

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

690 visninger
11 svar
0 synes godt om
10. februar 2012

Anonym trådstarter

Der står 9 kg/ 9 måneder, hvad hvis ens barn på 7 måneder vejer 9 kg og kan sidde ? Eller skal de være min 9 måneder. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. februar 2012

Chr-Hei

Anonym skriver:

Der står 9 kg/ 9 måneder, hvad hvis ens barn på 7 måneder vejer 9 kg og kan sidde ? Eller skal de være min 9 måneder. 

JEg fik at vide da min søn var de 7 mdr at hvis han sad stabil selv så kunne vi godt flytte ham over bare han vejede det påkrævede...

Min søn er 8 mdr og sidder i den der er en tak større og han elsker det...

Anmeld

10. februar 2012

Anonym trådstarter

Chr-Hei skriver:

JEg fik at vide da min søn var de 7 mdr at hvis han sad stabil selv så kunne vi godt flytte ham over bare han vejede det påkrævede...

Min søn er 8 mdr og sidder i den der er en tak større og han elsker det...

Min søn vejer næsten de 9 kg 8,8 og han hader at ligge i sin autostol så nu har vi købt den fra 9 kg/ måneder hvor man sidder på, men vi var i tvivl om vi sku ventetil han er de 9 måneder eller vejer 9 kg  

Anmeld

10. februar 2012

SukkerDronning

I kan sagtens rykke ham op i en større stol. Han skal bare opfylde én af kriterierne. Men så længe at hans hovede ikke går udover autostolen, så er den mindste mest sikker, da den er bagudvendt. Hvis altså ikke den store også er bagudvendt

Anmeld

10. februar 2012

An&Jo

nu er det jo ikke så meget bare vægten osv det kommer an på, men simpelthen knoglerne i nakken..

barnets knoglevækst er simpelthen ikke langt nok fremme i udviklingen endnu til at de kan klare et sammenstød i sådan en stol..

Det er ikke for sjov at der på diverse sider står 9 måneder OG 9 kg, barnet kan simpelthen brække nakken i tilfælde af kollision fordi det sidder fremadvendt og fordi det sidder mere oprejst, og dermed mere udsat..

Jeg ville ikke turde rykke op endnu, og havde jeg så meget som tænkt på det, da min dreng var 7 måneder havde min mormor slået mig ihjel.. Hun er gammel politibetjent og har MANGE gange desværre været ude til uheld hvor forældre har sat deres børn i forkert stol, og det er altså ikke kønt..

Var det mig ville jeg vente, men jeg skal selvfølgelig ikke bestemme.. Kan kun advare og sige at det er rigtig farligt..

Anmeld

10. februar 2012

An&Jo

Sirup skriver:

I kan sagtens rykke ham op i en større stol. Han skal bare opfylde én af kriterierne. Men så længe at hans hovede ikke går udover autostolen, så er den mindste mest sikker, da den er bagudvendt. Hvis altså ikke den store også er bagudvendt

ikke korrekt, barnet skal opfylde mindst 2 af 3 kriterier..

det skal sidde helt selv, stabilt og uden at vælte eller synke sammen, og vel at mærke uden at der er støtte ved barnet

det skal veje 9 kg mindst

det skal være 9 mdr

Anmeld

10. februar 2012

Ayasmor

An&Jo skriver:

nu er det jo ikke så meget bare vægten osv det kommer an på, men simpelthen knoglerne i nakken..

barnets knoglevækst er simpelthen ikke langt nok fremme i udviklingen endnu til at de kan klare et sammenstød i sådan en stol..

Det er ikke for sjov at der på diverse sider står 9 måneder OG 9 kg, barnet kan simpelthen brække nakken i tilfælde af kollision fordi det sidder fremadvendt og fordi det sidder mere oprejst, og dermed mere udsat..

Jeg ville ikke turde rykke op endnu, og havde jeg så meget som tænkt på det, da min dreng var 7 måneder havde min mormor slået mig ihjel.. Hun er gammel politibetjent og har MANGE gange desværre været ude til uheld hvor forældre har sat deres børn i forkert stol, og det er altså ikke kønt..

Var det mig ville jeg vente, men jeg skal selvfølgelig ikke bestemme.. Kan kun advare og sige at det er rigtig farligt..

Anmeld

10. februar 2012

SukkerDronning

An&Jo skriver:

ikke korrekt, barnet skal opfylde mindst 2 af 3 kriterier..

det skal sidde helt selv, stabilt og uden at vælte eller synke sammen, og vel at mærke uden at der er støtte ved barnet

det skal veje 9 kg mindst

det skal være 9 mdr

Ja det har du da ret i! Kunne ikke huske det tredje kriterie. Tror simpelthen at jeg har glemt det, fordi min datte kunne sidde stabilt da hun var 6mdr, så det har slet ikke været relevant for mig at huske.

Ups! Shame on me

Jeg ville ihvertfald ikke selv gøre det! Min datter på 14 mdr ligger stadig i den lille størrelse, der går op til 13kg.

Anmeld

10. februar 2012

An&Jo

Sirup skriver:

Ja det har du da ret i! Kunne ikke huske det tredje kriterie. Tror simpelthen at jeg har glemt det, fordi min datte kunne sidde stabilt da hun var 6mdr, så det har slet ikke været relevant for mig at huske.

Ups! Shame on me

Jeg ville ihvertfald ikke selv gøre det! Min datter på 14 mdr ligger stadig i den lille størrelse, der går op til 13kg.

det er også iorden..

Men det kan være en slem en at glemme..

men nej, jeg vil heller ikke råde til at flytte stol endnu, det er ikke for sjov at der er nogle retningslinier..

Anmeld

10. februar 2012

SukkerDronning

An&Jo skriver:

det er også iorden..

Men det kan være en slem en at glemme..

men nej, jeg vil heller ikke råde til at flytte stol endnu, det er ikke for sjov at der er nogle retningslinier..

Ja den er ikke helt god

Der er dog autostole der er bagudvendt op til 4år, og de er LANGT (5 gange) mere sikre. I sådan en stol kan jeg ikke forstille mig, at problemet ang. nakkehvirvlerne vil være lige så aktuelt. Netop fordi den jo fungere lige som de små bare en anelse større.

Men jeg vil ikke hænges op på det!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.