ku godt.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: hvor mange har lavt indkomst og har råd til bil?

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

1.824 visninger
27 svar
0 synes godt om
10. februar 2012

Anonym trådstarter

piger? er 5000'-

nok til man kan have råd til bil ?  mig og min mand har hverken mere eller mindre. Min mand er på pension & jeg er på kontanthjælp. bilen kan jo være ganske billig, men så kommer alt oveni jo.. ? andre der har lav indkomst og som der fint har råd ?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. februar 2012

An&Jo

Anonym skriver:

piger? er 5000'-

nok til man kan have råd til bil ?  mig og min mand har hverken mere eller mindre. Min mand er på pension & jeg er på kontanthjælp. bilen kan jo være ganske billig, men så kommer alt oveni jo.. ? andre der har lav indkomst og som der fint har råd ?

har i penge til at lægge til side til opsparing??

jeg tænker at når du er på KH så må bilen ikke være særlig dyr, og dermed en brugt, og så er der chance for at den går i stykker, og sådan en regning kan være rigtig dyr..

5000kr er ikke meget hvis der ud af de penge skal lægges til side i tilfælde af uforudsete udgifter..

forsikringen er dyr hvis man ikke tidligere rigtig har haft forsikring på en bil, vægtafgiften er heller ikke altid billig, så sæt jer ned og regn på hvad i ville have tilbage..

min svoger betaler foreksempel omkring 7000kr om året bare i vægtafgift fordi bilen er så gammel at den ikek kommer ind under den grønne afgift, og så er 5000kr om måneden ikke meget.. man skal også regne benzin med i budgettet, og de priser er også vanvittig høje lige i tiden..

Anmeld

10. februar 2012

trunte89

Vi har haft. Og havde et rådighedsbeløb på 4-5000 kr. Men det blev bare alt for dyrt. Vi kørte meget, og brugte derfor mange penge til benzin. Og vi kørte for mange ture fordi vi måske lige kedede os, eller tog på store handleture. Og så vælte dt læsset når den skulle på værksted.
Jeg savner rigtig meget at ha bil!, men min økonomi er glad for at den er væk

Anmeld

10. februar 2012

Den lykkelige

Altså er det 5000 kr i har til at købe en bil for?
Eller er det 5000 kr i har om måneden som kan bruges på bil??

Anmeld

10. februar 2012

Anonym trådstarter

Den lykkelige skriver:

det er 5000,-

er tilsammen lommepenge. Min mand har 2000,- og jeg har 300,- tilbage når pengene er sat til side til mad og husleje ovs. 5000'- tilsammen.

Anmeld

10. februar 2012

Darling<3

Hvis de 5000 er til køb af bil, så kan det nok godt lade sig gøre, man kan finde de helt billige biler som er gode nok..

Hvis i har 5000 om måneden til veligeholdelse af bilen osv, så skal det nok kunne lade sig gøre, så dyrt er det dog ikke at have bil

Anmeld

10. februar 2012

Anonym trådstarter

An&Jo skriver:

har i penge til at lægge til side til opsparing??

jeg tænker at når du er på KH så må bilen ikke være særlig dyr, og dermed en brugt, og så er der chance for at den går i stykker, og sådan en regning kan være rigtig dyr..

5000kr er ikke meget hvis der ud af de penge skal lægges til side i tilfælde af uforudsete udgifter..

forsikringen er dyr hvis man ikke tidligere rigtig har haft forsikring på en bil, vægtafgiften er heller ikke altid billig, så sæt jer ned og regn på hvad i ville have tilbage..

min svoger betaler foreksempel omkring 7000kr om året bare i vægtafgift fordi bilen er så gammel at den ikek kommer ind under den grønne afgift, og så er 5000kr om måneden ikke meget.. man skal også regne benzin med i budgettet, og de priser er også vanvittig høje lige i tiden..

5000'- kr er det vi har til fri brug når alt det andet er betalt af. Men det aldrig sket at vi har brugt løs, der er altid blevet sparet op af dem.. men det er bare de 5000'- vi har tilsammen når alle udgifterne er betalt. Og havde forstillet mig bilen kunne stå i min mands navn, da jeg ikke må eje en.

Anmeld

10. februar 2012

Anonym trådstarter

trunte89 skriver:

Vi har haft. Og havde et rådighedsbeløb på 4-5000 kr. Men det blev bare alt for dyrt. Vi kørte meget, og brugte derfor mange penge til benzin. Og vi kørte for mange ture fordi vi måske lige kedede os, eller tog på store handleture. Og så vælte dt læsset når den skulle på værksted.
Jeg savner rigtig meget at ha bil!, men min økonomi er glad for at den er væk

ja det er skide dejligt. Og meget befrigende. Har selvfølgelig også fået lov til at låne de gamles dyt. Men er bange for om det pludselig kan blive lidt svært det hele

Anmeld

10. februar 2012

Anonym trådstarter

Darling<3 skriver:

Hvis de 5000 er til køb af bil, så kan det nok godt lade sig gøre, man kan finde de helt billige biler som er gode nok..

Hvis i har 5000 om måneden til veligeholdelse af bilen osv, så skal det nok kunne lade sig gøre, så dyrt er det dog ikke at have bil

ej hvor lækkert ! 5000,- kan nå række ?

Anmeld

10. februar 2012

Nemesis

Den lykkelige skriver:

også mit spørgsmål eller er det 5000 som rådighedsbeløb hvorfra der skal tages penge til en bil?

Har været enlig og havde bil..men den var købt kontant.

Er du på KH skal det være manden der ejer bilen da du kan komme til at eje for meget og de så tager KH.

Her har jeg en meget billig ny bil..den kostede 1200 i afdrag pr. måned.
så lægger jeg 500 kr fra pr. måned til service, nye dæk osv.
Forsikringen er 2500 årligt men er også elitebillist.
Dernæst benzin..mellem 300-500 kr pr måned.
Grøn ejerafgift er 520 kr årligt.

Det er det billigste jeg kan se det kan gøres for. Nu er min bil betalt ud, så reelt sidder jeg med bilen for små 1000 kr om måneden.

Sisse

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.