Farmand, det er hårdt at være på barsel!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10. februar 2012

Den lykkelige

Thalia skriver:

Altså nu er det jo meget forskelligt hvordan man oplever barslen, men jeg synes faktisk at det ER nemt.

Jeg er helt med på at hvis man får en kolikbaby, eller et barn der ikke sover i løbet af dagen, så kan det være svært at nå alting, men hvis man har en nogenlunde normal baby der sover og spiser og prutter og bøvser, så synes jeg faktisk barsel er temmeligt afslappende sammenlignet med hverdagen hvor begge forældre skal på arbejde.

Vi venter vores 3. fælles barn nu, og herhjemme er der klar enighed om at den der går hjemme på barsel er den der tager den primære tjans i hjemmet. Planen er at jeg tager 8-9 mdr på barsel og at manden derefter tager 3 mdr.

Der er ingen der siger at man skal renskure alting hver dag, men det tager ikke lang tid at tømme opvaskemaskinen, støvsuge eller lige ordne vasketøjet.

Selvfølgelig er der dage hvor man ikke lige når alting, men generelt bliver jeg altid lidt forbløffet når folk oplever barslen som noget hårdt. For mig har barsel altid været lidt ligesom en forlænget ferie

Årh fantastisk oplevelse af det!!  Bare det var mig..
Jeg synes barslen er/var SÅ hård og værre end et fuldtidsjob..
Inden jeg fødte sagde folk "jamen spædbørn sover, spiser og sover lidt mere"... Hmm så har de sku ikke haft en som min datter..
Tror hun sov meget de første 2 dage.. ellers har hun sovet SÅ dårlig om dagen altid.. Fra hun var nyfødt og til den dag idag har hun kun sovet 2-3 x 30-45 min og man skull vugge/vippe eller gå med vognen.. så jeg har ALDRIG haft tid til noget som helst..
Plus hun altid har villet meget mere end hun kunne og har været en baby som har brokket altid i hendes vågentid!!!

Hjalp lidt da hun begyndte at kravle..
Jeg har stoppet barsel i mandags og jeg synes det har været et VILDT hårdt år!
Så der er jo virkelig stor forskel!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. februar 2012

Lunae

Supermum skriver:

Har i haft nogle "problemer", diskussioner og føler lidt i ikke blir hørt når man fortæller at det rent faktisk er hårdt at være på barsel, og at man faktisk ikke sidder så meget ned? Jeg tumler lidt med en farmand der mener at det er jo piece of cake at gå hjemme, og det er da ikk hårdt (vi har 1½ barn, dvs det ene barn er 1 uge hos os og den anden uge hos moren) det er da nemt at få 2 børn ud af døren om morgenen og køre i børnehave med den store, og får i også den der nogen gange; Du kan da ikke være træt når klokken er 21, nu troede jeg lige vi skulle se en film la la. . .? Eller hvordan er det hos jer? er farmand god til at sætte sig ind i jeres situation, og ved hvad i snakker om når i fortæller at det godt kan være hårdt engang imellem?!

Min kæreste har stor forståelse for det. Han havde også 6 mdr barsel, så han ved præcis for udmattende det kan være

Anmeld

10. februar 2012

gonefishing

Supermum skriver:

Har i haft nogle "problemer", diskussioner og føler lidt i ikke blir hørt når man fortæller at det rent faktisk er hårdt at være på barsel, og at man faktisk ikke sidder så meget ned? Jeg tumler lidt med en farmand der mener at det er jo piece of cake at gå hjemme, og det er da ikk hårdt (vi har 1½ barn, dvs det ene barn er 1 uge hos os og den anden uge hos moren) det er da nemt at få 2 børn ud af døren om morgenen og køre i børnehave med den store, og får i også den der nogen gange; Du kan da ikke være træt når klokken er 21, nu troede jeg lige vi skulle se en film la la. . .? Eller hvordan er det hos jer? er farmand god til at sætte sig ind i jeres situation, og ved hvad i snakker om når i fortæller at det godt kan være hårdt engang imellem?!

ja da. lige indtil ham skulle på barsel og være alene hæhæhæhæhæ så kom den "ok jeg forstår faktisk godt du mener det er hårdt"

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.